Aihe: pianon koskettimessa pulmaa
1
Lotta77
10.09.2006 22:58:57
Minulla on vuokralla suhteellisen uusi (1 1/2 vuotta käytetty) yamaha-piano. Aiempi vuokraaja oli palauttanut pianon takaisin liikkeeseen vuoden jälkeen, mutta itse kuitenkin ennakkoluulottomasti vuokrasin pianon puolisen vuotta sitten. Soitan vain harrastuksena enkä käy tällä hetkellä tunneilla. Olen vähitellen alkanut huomata, että pianon e2-kosketin ei soi tietyissä klassisissa kappaleissa. Tämä tulee erityisesti esiin eräässä Bachin kappaleessa, jossa edeltävä nuotti on juuri viereinen kosketin. Turhautumisen tunne on aika suuri, kun ääntä ei kuulu.. Onkohan selvä juttu, ettei tätä pianoa kannata ostaa vuokra-ajan päätyttyä vai olisiko jotain tehtävissä? Aika aloittelija olen, kun ensimmäinen oma piano on kyseessä..
Lotta77
11.09.2006 21:01:28
Kiitos neuvosta. Kysäisen asiasta joltain virittäjältä. Mieluummin kyllä pitäisin tämän pianon kuin lähtisin etsiskelemään jotain uutta, kun olen tämän sointiin jo tottunut..
baron
11.09.2006 21:04:49

Kiitos neuvosta. Kysäisen asiasta joltain virittäjältä. Mieluummin kyllä pitäisin tämän pianon kuin lähtisin etsiskelemään jotain uutta, kun olen tämän sointiin jo tottunut..

Et kai sä osta kuin toimivan soittimen eli kyllä kai pianon omistajan pitää se kunnostaa ennen ostamista.
"Speaking about music is like dancing about architecture"
Lotta77
11.09.2006 23:02:19
Näin mietin itsekin. Ajattelin kysyä ammatillista mielipidettä virittäjältä, ja jos hän kokee korjaamisen mahdolliseksi, niin esitän pianoliikkeelle virittäjän tilaamista ennen kuin lopulliset kaupat tehdään.
Chemo
12.09.2006 19:28:18

Näin mietin itsekin. Ajattelin kysyä ammatillista mielipidettä virittäjältä, ja jos hän kokee korjaamisen mahdolliseksi, niin esitän pianoliikkeelle virittäjän tilaamista ennen kuin lopulliset kaupat tehdään.

Kannattaa ehdottaa tuota tehtäväksi liikkeen piikkiin, vaikka heillä olisikin joku vakisysteemi jolla vuokrapianon saa ostettua omakseen, koska:

-jos liikkeellä on oma virittäjä, heidän näkökulmastaan alennus on paljon pienempi kuin kuluttajan
-myyjää kuitenkin polttelee saada kauppa hoidetuksi kotiin; vaihtoehtohan sille että järjestäisivät korjauksen, on se että yksinkertaisesti ostat pianon jostain muualta.

;-)
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)