Aihe: Izzy Stradlin, ltd?
1
opanster
10.09.2006 12:22:42
elikkäs sweet child o'minen videossa soittaa jollain ltd kitaralla en ole löytänyt mallia mistään tietäisikö ketään mikä kitara on kyseessä?
Artist
10.09.2006 12:43:20 (muokattu 10.09.2006 12:47:20)
En ole videota nähnyt aikoihin, mutta muistelen jostain lukeneeni, että Izzy vetää siinä jollain japanilaisella telecaster johdannaisella. Jos ltd:llä tarkoitat näitä nykyään suosiossa olevia halpisskittoja, niin ei se sellainen ole, tuohon aikaan niitä tainnut olla vielä olemassakaan...

Edit: tarkistinpa videon ja aloin taas muistamaan: tuo skitta on Jacksonin (todellakin!) joku telecasteria bodyltään muistuttava keppi, tuo lapa ei sovi muuten alkuunkaan tuohon.

Izzy on kyllä tuon videon jälkeen osoittanut olevansa GNR kepittäjistä se tyylikkäämpi myös kitaravalintojen suhteen, joten annettakoon tuo Sweet child... video anteeksi.
"Cos I'm the king of bongo, baby, I'm the king of bongo bong"
Gypsy
10.09.2006 13:21:20
Edit: tarkistinpa videon ja aloin taas muistamaan: tuo skitta on Jacksonin (todellakin!) joku telecasteria bodyltään muistuttava keppi, tuo lapa ei sovi muuten alkuunkaan tuohon.

Se on ESP, vaikka videoo en oo pitkiin aikoihin nähnykkään.

Menen töihin jos oon väärässä.
Artist
10.09.2006 13:24:20
Se on ESP, vaikka videoo en oo pitkiin aikoihin nähnykkään.

Olet hyvinkin mahdollisesti oikeassa. Tuo lapa vaan on jännä, ihan Jacksonin lapa, ja jostain oon lukenut, että ois Jackson.

Mutta en käy väittämään.
"Cos I'm the king of bongo, baby, I'm the king of bongo bong"
Gypsy
10.09.2006 13:36:25
Olet hyvinkin mahdollisesti oikeassa. Tuo lapa vaan on jännä, ihan Jacksonin lapa, ja jostain oon lukenut, että ois Jackson.

Mutta en käy väittämään.

Tsekkasin nyt ton videon YouTubesta. Vähän paska kuvahan tuolla on noissa videoissa, mutta ESP:n logo näkyy: http://muusikoiden.net/dyn/users/7741.jpg

http://www.j-guitar.jp/sea/data/1006/r/3533_4.jpg
Artist
10.09.2006 13:38:11
Tsekkasin nyt ton videon YouTubesta. Vähän paska kuvahan tuolla on noissa videoissa, mutta ESP:n logo näkyy: http://muusikoiden.net/dyn/users/7741.jpg

http://www.j-guitar.jp/sea/data/1006/r/3533_4.jpg

Oikei, saatiin tähänkin asiaan selvyys. :)
En tiedä mistä kuulin ton Jackson juttuni, mutta se osoittautui sitten vääräksi infoksi.
"Don't push me, cos I'm close to the edge"
Jucciz
10.09.2006 17:01:40
Aika paljonhan Izzy on veivannut Gibsonin 175:llä, siinä vasta hieno keppi.

http://www.80srockphotos.com/Rock_Stars/Izzy_Stradlin.jpg
>-)))> #11
« Torilla rojua, osta! · Soitteluita »
Artist
10.09.2006 17:03:21 (muokattu 10.09.2006 17:05:52)
Aika paljonhan Izzy on veivannut Gibsonin 175:llä, siinä vasta hieno keppi.

http://www.80srockphotos.com/Rock_Stars/Izzy_Stradlin.jpg

Nykyään ykkösskebana äijällä on ES-335, jos nyt oikein muistan, joten kyllähän sillä on kitaramaku vieläkin kunnossa.

Tosin 175 on kyllä vielä hienompi.

Edit: Muistin väärin, ilmoittaa suosikkikepeiksiin Goldtop ja Junior lespat sekä 135:n.
Mutta on sillä näkynyt se 335:kin viime vuosina.
Jucciz
10.09.2006 17:19:25
Edit: Muistin väärin, ilmoittaa suosikkikepeiksiin Goldtop ja Junior lespat sekä 135:n.
Mutta on sillä näkynyt se 335:kin viime vuosina.

Juu. 135:hän on niinku 175 mutta ohuempi, eli 335:n paksuinen mutta 175:n muotoinen.
>-)))> #11
Joees
10.09.2006 22:51:21
Juu. 135:hän on niinku 175 mutta ohuempi, eli 335:n paksuinen mutta 175:n muotoinen.

Vitsi mä haluaisin 135:n P-100 mikeillä. Se olis niin kunkku rokkikeppi että. Aina kun niitä näkee myynnissä niin oon täysin rahaton just sillon. Vaan jos tästä töihin pääsee niin hommahan alkaa selviämään ;-)

Puoliakustiset on vaan mulle se juttu, vaikka bändin kanssa käytänkin ihan lankkuja - ainakin toistaiseksi...
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
nikovirtala
10.09.2006 23:13:27 (muokattu 10.09.2006 23:19:02)

Ei se 135 ihan niin ohut ole kuin 335. Jotain 335 ja 175 välistä. ;)

Vitsi mä haluaisin 135:n P-100 mikeillä. Se olis niin kunkku rokkikeppi että.

Se soundi se soundi.. Ainoa "vika" tai ominaisuus, miten sitä haluaakaan kutsua on kovin leveä kaula. Äkkiä siihenkin kyllä tottuu, pari biisiä ja kitarasta ei enää halua luopua. Viimeiset viisi vuotta olen haikaillut tuon kitaran perään. Pitäisi varmaan mennä oikeaan duunin ja ostaa se.
What is life? - A bad trip.
Barska
10.09.2006 23:52:38

Mutta en käy väittämään.

Juu, ESP se miunkin mielest oli... Ja lapa, jos se hämää, niin kas ESP aikanaan teki myös tuollaista jaskan kanssa samanlaista lapaa, kuin myös montaa muuta. Tuo nykymallinen katkaistu kun on 90-luvun kotkotuksia. Mullakin on jossakin jemmassa 80-luvun lopun ESP:n irtokaula, jossa tuo terävä kärkinen lapa on, tosin se takaa ohennettu niin, että se voi halutessaan katkaista tuohon nyky ESP/LTD malliin.
"Hai sie rumpali, siun rummuis o jotain vikaa, ku ei kuulu ku pient suhinaa..."
Jucciz
11.09.2006 00:54:12
villi arvaus... on saattanu stradlinin poika pikkusen joutua tappeleen kierto-ongelmien kanssa, ku noilla sataseiskavitosilla gunnareissa soitellu...

Ei ne niin herkkiä oo mitä luulis: juju on siinä että osaa myös säätää soundin järkeväksi, eli ei liikaa säröä eikä yläpäätä niin kyllä se hanskassa pysyy.
>-)))> #11
rosberg
11.09.2006 10:10:37
Ei ne niin herkkiä oo mitä luulis: juju on siinä että osaa myös säätää soundin järkeväksi, eli ei liikaa säröä eikä yläpäätä niin kyllä se hanskassa pysyy.

toppatakki tai t-paita sinne sisälle niin loppuu ne kierto-ongelmat.
elämä voittaa!
Abgrund
11.09.2006 10:23:46
toppatakki tai t-paita sinne sisälle niin loppuu ne kierto-ongelmat.

Ja sitten siinä on puoliakustista enää ulkonäkö.
Take a look at the guy, hangin´ flesh on the bone.
Artist
11.09.2006 11:55:27 (muokattu 11.09.2006 11:57:21)

Jep, Izzyhän ei vedä millään high-gain soundilla, vaan nimenomaan just noin kuin sanoit. Ekalla soololätyllään Izzy sanoi soittaneensa suurimman osan sähkökitaroista Fender Bassmanin läpi, jossa kaikki oli about puolivälissä, GNR ajan vahvistuslaitteistosta mulla ei niinkään ole tietoa.

Edit: Keravan Intro-Musicissa oli joskus taannoin natural värinen ES-135 P100 mikeillä hyllyssä, oli viimeksi käydessä roikkunut siellä varmaan pari vuotta, lienee siellä edelleen. Voi jopa irrota edullisesti, jos haluavat sen pois hyllyltä pölyttymästä, kannattaa tsekata, jos on lähistöllä ja sellaista hakee...
Joees
11.09.2006 12:31:40 (muokattu 11.09.2006 12:34:27)
Ei se 135 ihan niin ohut ole kuin 335. Jotain 335 ja 175 välistä. ;)

Se soundi se soundi.. Ainoa "vika" tai ominaisuus, miten sitä haluaakaan kutsua on kovin leveä kaula. Äkkiä siihenkin kyllä tottuu, pari biisiä ja kitarasta ei enää halua luopua. Viimeiset viisi vuotta olen haikaillut tuon kitaran perään. Pitäisi varmaan mennä oikeaan duunin ja ostaa se.

Mä oon kans vuosia haikaillut tuon perään. Monta mennyt ohi kun ei oo ollu fyrkkaa eikä oo jaksanu luopua omista kitaroistaan. Mut tosiaan, jos tästä nyt duunia aukee niin sittenhän sitä ruvetaan metsästämään taas tuota...

Mä en oo ikinä kauheesti nauttinu järin leveistä kauloista. Paksuudella ei taasen ole mitään väliä kunhan ei ole mikään järkyttävän ohut ;-) Mutta kuten sanoit, kyllä tuohon leveyteenkin tottuu. Mulla on jokaisessa kitarassa kohtuu erilaiset kaulat ja kyllä niihin kaikkiin on tottunu. Ja soundi on se pääjuttu mulle.

Jep, Izzyhän ei vedä millään high-gain soundilla, vaan nimenomaan just noin kuin sanoit. Ekalla soololätyllään Izzy sanoi soittaneensa suurimman osan sähkökitaroista Fender Bassmanin läpi, jossa kaikki oli about puolivälissä, GNR ajan vahvistuslaitteistosta mulla ei niinkään ole tietoa.

Oujea, uutta tuo vahvistin juttu mulle. Vaan piru että on tiukka levy se!

Edit: Keravan Intro-Musicissa oli joskus taannoin natural värinen ES-135 P100 mikeillä hyllyssä, oli viimeksi käydessä roikkunut siellä varmaan pari vuotta, lienee siellä edelleen. Voi jopa irrota edullisesti, jos haluavat sen pois hyllyltä pölyttymästä, kannattaa tsekata, jos on lähistöllä ja sellaista hakee...

Pitäisiköhän soittaa ja kysyä vieläkö riippuu ja roikkuu. Jos on niin painuis testaamaan ja pöllis jostain fyrkkaa ja hoitais sen himaan. Sit olis naama virneellä seuraavan vuoden ;-P
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)