skeba 07.09.2006 17:43:52 | |
---|
|
Psycho-Monkey 07.09.2006 20:56:27 | |
---|
Saakohan radius blockeja (tollasia: http://www.stewmac.com/shop/Frettin … retboard_Radius-sanding_Blocks.html) jostain Suomesta, ku ei viittis lähtee amerikasta asti tilaamaan? Oon kokeillu ite rakentaa niistä vanerinpaloista radius blockia, mutta ei tullu mitenkään hyvä. Hmm.. Itse väsäsin HDF levystä (vai oliko MDF, en nyt muista kumpaa käytin).. Oikein hyvin onnistuu... IMIK #21
IKATA Soitinrakennus 05!
"Most people wouldn't know good music if it came up and bit them in the ass." -Frank Zappa- |
skeba 08.09.2006 19:10:29 | |
---|
Hmm.. Itse väsäsin HDF levystä (vai oliko MDF, en nyt muista kumpaa käytin).. Oikein hyvin onnistuu... Minkä paksusta levyä käytit ja montako kerrosta? Voishan sitä kokeilla tuotakin. |
Psycho-Monkey 10.09.2006 13:44:50 | |
---|
Minkä paksusta levyä käytit ja montako kerrosta? Voishan sitä kokeilla tuotakin. Oliskohan ollut bauttiarallaa 20 mm ja kaksi kerrosta... IMIK #21
IKATA Soitinrakennus 05!
"Most people wouldn't know good music if it came up and bit them in the ass." -Frank Zappa- |
stenel 10.09.2006 17:27:55 | |
---|
Kehoitan unohtamaan radiusblockit; mikäli käytössä ei ole isoa nauhahiomakonetta, otelautaa voi aluksi höylätä ja jatkaa sitten riittävän pitkän ja erittäin suoran lankun tms. avulla johon on kiinnitetty hiekkapaperia. Omakuvassa nähtävissä Sexual Balance-sähkökitara |
Puavali 10.09.2006 22:49:42 | |
---|
Kehoitan unohtamaan radiusblockit; mikäli käytössä ei ole isoa nauhahiomakonetta, otelautaa voi aluksi höylätä ja jatkaa sitten riittävän pitkän ja erittäin suoran lankun tms. avulla johon on kiinnitetty hiekkapaperia. Tolleen saa tehtyä muuttuvan radiuksen, joka on parhautta kitarassa. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
Kehoitan unohtamaan radiusblockit; mikäli käytössä ei ole isoa nauhahiomakonetta, otelautaa voi aluksi höylätä ja jatkaa sitten riittävän pitkän ja erittäin suoran lankun tms. avulla johon on kiinnitetty hiekkapaperia. Niin saahan sillä ainakin tasasen pinnan. Radius blokilla vaan joutuu sitten viivaimen kanssa tarkkailla sen pinnan tasasuutta. Pistetään läskit palaamaan. |
skeba 11.09.2006 21:15:52 | |
---|
Hmm.. Itse väsäsin HDF levystä (vai oliko MDF, en nyt muista kumpaa käytin).. Oikein hyvin onnistuu... Hmm.. eikös toi levy oo aika kovaa ja jos vielä 20mm paksusta niin miten se mahtaa oikein taipua? |
Psycho-Monkey 12.09.2006 17:46:21 | |
---|
Hmm.. eikös toi levy oo aika kovaa ja jos vielä 20mm paksusta niin miten se mahtaa oikein taipua? Liimasin kaksi palikkaa päällekkäin, jyrsin sivut tasaiseksi ja reunat pyöreiksi.. sitten HIOIN siihen kapulaan sen radiuksen.. mikä onnistuu helposti kun ostaa esim. 4 mm vaneria jonka alle laittaa pitkittäin jonkin kapean puupalikan(jonka voi esim liimata isompaan levyyn kiinni).. vanerin reunoille pultteja joilla kaarevuutta voi säädellä...ja tietysti hiomapaperi pintaan ja jonkinlaiset ohjurit reunaan jotta saa hiottua suoraan... Olikohan tuo nyt varmasti liian epäselvästi kerrottu...?? IMIK #21
IKATA Soitinrakennus 05!
skeba 12.09.2006 19:55:27 | |
---|
Liimasin kaksi palikkaa päällekkäin, jyrsin sivut tasaiseksi ja reunat pyöreiksi.. sitten HIOIN siihen kapulaan sen radiuksen.. mikä onnistuu helposti kun ostaa esim. 4 mm vaneria jonka alle laittaa pitkittäin jonkin kapean puupalikan(jonka voi esim liimata isompaan levyyn kiinni).. vanerin reunoille pultteja joilla kaarevuutta voi säädellä...ja tietysti hiomapaperi pintaan ja jonkinlaiset ohjurit reunaan jotta saa hiottua suoraan... Olikohan tuo nyt varmasti liian epäselvästi kerrottu...?? Tuon vielä ymmärrän mutta: http://www.projectguitar.com/tut/radius.htmMistäs tuossa on sitten kyse, ku ei oikein kuvista saa selvää ja englannin taito ei ihan riitä? |
Mike M. Hiirenloukku 12.09.2006 21:58:06 | |
---|
http://www.projectguitar.com/tut/radius.htm Mistäs tuossa on sitten kyse, ku ei oikein kuvista saa selvää ja englannin taito ei ihan riitä? Siinä tehdään jyrsimällä radiusblock ;) Jyrsimen terän ja akselin, jonka "ympäri" jyrsimen "varsi" pyörii on radius eli siis säde. Kun jyrsintä liikutetaan, jyrsii se pystyssä olevaan palikkaan radiusta. That's the spirit - Tuo on pirtua. |
Psycho-Monkey 12.09.2006 22:31:04 | |
---|
Juurikin niin... Ja kuvathan oli oikein selvät... IMIK #21
IKATA Soitinrakennus 05!
takape 12.09.2006 23:51:13 | |
---|
http://www.projectguitar.com/tut/radius.htm Siinä tehdään jyrsimällä radiusblock ;) Jyrsimen terän ja akselin, jonka "ympäri" jyrsimen "varsi" pyörii on radius eli siis säde. Kun jyrsintä liikutetaan, jyrsii se pystyssä olevaan palikkaan radiusta. mä tein otelaudan hionta palikan juuri tolleen ja ihan hyvä tuli. Palikasta saa niin pitkän kuin haluaa, kun vaan malttaa teko vaiheessa. Itse tein tommosen 20 cm pitkän. Sillä onnistui hionta hyvin. Merkitsaee vaan keski viivan kohdan niin saa pidettyä sen suunnilleen keskellä otelautaa hiotessa. |