Aihe: Kiina, ASEM, rummut
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Youni
10.09.2006 21:26:23
Ei, mutta useat lukemani kirjat, dokumentit, Afrikassa töissä olleiden kertomukset ja se, ettei Afrikan mantereelta ole tullut mitään teollista tuotetta koskaan käsiini, tukee tätä rasisitista näkemystäni.

Ei hitto. Mä en jaksa uskoa, että kuvailemasi afrikkalaisten miesten laiskuus työssä olisi mitenkään yhteydessä siihen, että Afrikassa ei ole teollisuutta. Tämä siksi, etten usko koko ajatukseen tästä työhaluttomuudesta.

Eiköhän se teollisuuden puute ole ihan muiden asioiden seurausta, kuten siirtomaapolitiikan. Afrikan teollistuminen nimenomaan myöhästyi siksi, etteivät Eurooppalaiset vieneet tehtaitaan Afrikkaan, vaan ottivat sieltä vain halvalla raaka-aineet.

Kehitysapuprojektien raportit siitä, kuinka työkoneet ja tuotantolaitteet jäävät käytämättömäksi projektityöntekijöitten lähdön jälkeen eivät nekään anna aihetta muuhun näkemykseen.

Tästä en ole kuullut. Olen kyllä kuullut siitä, että kehitysapuprojekteissa annetaan afrikkaan mm. SISU-traktoreita, mutta ei varaosia tai korjaustaitoa.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
hollmi-5
10.09.2006 21:28:55
SISU-traktoreita, mutta ei varaosia tai korjaustaitoa. Sisu kuorma-autoja... Korjaustaitoja ei voi antaa. Ne pitää hankkia.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Youni
10.09.2006 21:29:49 (muokattu 10.09.2006 21:30:04)
Sisu kuorma-autoja... Korjaustaitoja ei voi antaa. Ne pitää hankkia.

Myös traktoreita, muistaakseni. Ja ne voi antaa opettamalla.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
drumm
10.09.2006 21:42:02
useat lukemani kirjat, dokumentit

Voisitko laittaa listaa näistä useista kirjoista ja/tai dokumenteista, niin pääsisimme toteamaan samat asiat itse?
hollmi-5
10.09.2006 22:01:57
Voisitko laittaa listaa näistä useista kirjoista ja/tai dokumenteista, niin pääsisimme toteamaan samat asiat itse? Laita ensin se lista omista rummuistasi ja soittohistoriastasi, kun sitä ensin pyysin.

Uskomattoman surkeasti te Kauko-Idän rumpujen haltijat nyt yritätte omaa asemaanne puolustaa. Mikä ihme siinä on, että aloittamani Kiinan ihmisoikeustilanteesta johtuva huolestumiseni vetää jo jopa Suomen sairaanhoitajien työtilanteen tähän keskusteluun mukaan.
Mikael
10.09.2006 22:24:13 (muokattu 10.09.2006 22:31:40)

Sisu kuorma-autoja... Korjaustaitoja ei voi antaa. Ne pitää hankkia.

Hanki siinä nyt sitten Sisu-kuormurin huoltopätevyys kun ihmiset ympäriltä kuolee nälkään ja koulutustaso on sitä luokkaa, että suurin osa ihmisistä ei osaa lukea tai kirjoittaa. Länsimaiset yritykset omistavat suurimman osan maanosan luonnonvaroista kohtuuttoman siirtomaapolitiikan johdannaisena ja koulutukseen ei ole varaa eikä mahdollisuuksia. Yhtenä ratkaisuna lähetetään vieraan kulttuurin mainioita teknisiä aikaansaannoksia ja sit naureskellaan, että onpas laiskaa väkeä kun eivät jaksa edes opetella käyttämän/korjaamaan hienoja vehkeitä mitä niille lähetämme.

Luulis opettajan ymmärtävän että oppiminen on hankalaa ilman opetusta.
Siitä mistä aita on matalin...
hollmi-5
10.09.2006 22:46:51
Hanki siinä nyt sitten Sisu-kuormurin huoltopätevyys kun ihmiset ympäriltä kuolee nälkään ja koulutustaso on sitä luokkaa, että suurin osa ihmisistä ei osaa lukea tai kirjoittaa. Traktorit ja kuorma-autot tarvitsevat polttoainetta ja öljynvaihdon silloin tällöin. Anoppilan 502 Valmetti on toiminut tällä taktiikalla jo yli 30-vuotta. Anoppi osaa kyllä lukea, mutta appiukko on jo pitkään ollut mullan alla.
drumm
10.09.2006 22:51:41
Laita ensin se lista omista rummuistasi ja soittohistoriastasi, kun sitä ensin pyysin.

Se ei taida nyt liittyä tähän millään tavalla. Saat sen kuitenkin heti, kun lähetät listan useista kirjoista, joissa sanotaan, että Afrikassa ahkera työnteko ei kuulu kulttuuriin varsinkaan miesten keskuudessa.

Uskomattoman surkeasti te Kauko-Idän rumpujen haltijat nyt yritätte omaa asemaanne puolustaa. Mikä ihme siinä on, että aloittamani Kiinan ihmisoikeustilanteesta johtuva huolestumiseni vetää jo jopa Suomen sairaanhoitajien työtilanteen tähän keskusteluun mukaan.

Johtuisikohan se siitä, että olet tainnut seurata ympärilläsi tapahtuvien asioiden sijaan enemmän Sonorin esitteitä, mutta silti lauot kommentit kaikkeen asiantuntijan pätevyydellä.
Mikael
10.09.2006 22:58:15

Mikä ihme siinä on, että aloittamani Kiinan ihmisoikeustilanteesta johtuva huolestumiseni vetää jo jopa Suomen sairaanhoitajien työtilanteen tähän keskusteluun mukaan.

Oiskohan sillä osuutta asiaan, että Kiinan ihmisoikeustilanne näyttäis olevan sulle vaan taas yksi peruste, että voit netissä toitottaa sun saksalaisten rumpujen ylivoimaisuutta.

Mutta kuinkas olikaan niiden kännyköiden, lenkkareiden, vaatteiden, kodinelektroniikan ja vaikkapa tietokoneiden laita sun taloudessa? Eurooppalaista käsityötä?
hollmi-5
10.09.2006 23:00:03 (muokattu 10.09.2006 23:39:49)
Johtuisikohan se siitä, että olet tainnut seurata ympärilläsi tapahtuvien asioiden sijaan enemmän Sonorin esitteitä, mutta silti lauot kommentit kaikkeen asiantuntijan pätevyydellä. Joo. Suoritin yliopistossa maisterin tutkinnonkin referoimalla Sonorin 70-luvun esitteitä. Mitä esitteitä sinä referoit maisterin tutkinnossasi?

Ja toisen kerran kysyn, kun et ole vastannut:

Mitä rumpuja sinulla on?
Mitä rumpuja sinulla on ollut?
Osaatko soittaa?

Laita vaikka pikaviestinä.
hollmi-5
10.09.2006 23:03:31
Oiskohan sillä osuutta asiaan, että Kiinan ihmisoikeustilanne näyttäis olevan sulle vaan taas yksi peruste, että voit netissä toitottaa sun saksalaisten rumpujen ylivoimaisuutta. No ei ole.
drumm
10.09.2006 23:08:08
Joo. Suoritin yliopitsossa maisterin tutkinnonkin referoimalla Sonorin 70-luvun esitteitä.

Taisi jäädä parit läksyt tekemättä.
jazzmies
10.09.2006 23:29:13
Minä kävin tammikuussa Etiopiassa hakemassa adoptiopoikamme kotiin. Viivyimme siellä parisen viikkoa. Ei tullut matkalla ikävä etteivät perinnesoittimet kraar, begena ja kebero olleetkaan teollisesti tuotettua, ja sekään ei harmittanut ettei niiden globaali jakelu ollut ihan kantimissa. Parissa viikossa pääsimme kivasti afrikkalaiseen elämänrytmiin ja etiopialaiseen sydämelliseen vieraanvaraisuuteen. Kun roudasimme skidiämme Addiksen lentokentällä kaikki halusivat auttaa meitä pääsemään terminaalissa mahdollisimman nopeasti ja mukavasti jonojen ohi portin odotustilaan.

Kaikki muuttui kun tulimme Frankfurtiin, jossa meidät jätettiin armottomasti jonon hännille, koska ME amatöörivanhemmat törttöilimme asemalla muita itkulla häiritsevän pikkulapsen kanssa. Teki heti mieli palata takaisin Afrikkaan, jossa miehet ovat joidenkin säälittävien rasistisien matkakertomusten mukaan nahjuksia tai työtä vieroksuvia.

Pitkä diktatuuri ja epäonnistunut kommarihallinto yhdistyneenä pitkiin kuiviin kausiin on toki jättänyt jälkensä etiopialaisiin ihmisiin ja infrastruktuuriin, mutta siitä huolimatta ihmiset venyvät niissä olosuhteissa uskomattomiin suorituksiin arkipäivän askareissa, joihin rinnastettuna saksalainen teollinen edistys ja järjestelmällisyys saa saksalaisen mentaliteetin vaikuttamaan itse koneelta.
Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa.
drumm
10.09.2006 23:38:05
Tuskin, koska tutkintotodistus tuli ja sitä ei saa, jos on jotain tekemättä.

Viittasin lähinnä edellä lainaamani lauseen koomisuuteen.
hollmi-5
10.09.2006 23:40:59
Viittasin lähinnä edellä lainaamani lauseen koomisuuteen. Ai typo? No niitä tulee minulle usein. Olen pahoillani siitä.
Tindrum
10.09.2006 23:41:32
Mitä rumpuja sinulla on?
Mitä rumpuja sinulla on ollut?
Osaatko soittaa?

En ole varma, mutta luulisin nähneeni tämän saman kysymyslistan jossain aiemmassa / aiemmissakin hollmin postauksissa. Varsinkin tämän "Osaatko soittaa?" - jutun.

Onko nyt niin, että nämä asiat jotenkin korreloivat jonkun meistä kykyyn arvioida tätä alkuperäistä ASEM-Kiina -keskustelua? Tai liittyykö kamojen yhteenlaskettu hinta soittotaitoon?

Jokainenhan voi itse arvioida omaa soittotaitoaan - totta kai, mutta objektiivisemman arvion saanee kysymällä muilta. Ainakin omalla kohdallani jätän sen hännän noston muille - toisten haukut tai kehut saavat omassa puntarissani suuremman painoarvon, kuin oma käsitykseni omasta soitostani.

Hollmi. Sitä saa mitä tilaa. Osaatko itse soittaa?
Tsekataan mitä vastaat ja sitten mulla on muutamat terveiset soittajakolleegoilta Savonlinnasta.
Meneeköhän yksiin?

m© Ammattilaista ei saa millään lavalle. Amatööriä ei saa millään pois sieltä.
hollmi-5
10.09.2006 23:45:24
Hollmi. Sitä saa mitä tilaa. Osaatko itse soittaa?
Tsekataan mitä vastaat ja sitten mulla on muutamat terveiset soittajakolleegoilta Savonlinnasta.
Meneeköhän yksiin?
Kyllä osaan soittaa. Kerro toki kuulemasi terveiset ja kerro keneltä ne tulevat. Olen soittanut vuodesta 1978 ja opettanut rumpujen soittoa vuodesta 1990. Keikkoja tulee 60 vuodessa. Mites sulla?
Mikael
10.09.2006 23:50:31

No ei ole.

No hyvä jos näin on. Mitens ne muut kodin tavarat kuin rummut? Uloittuuko sun henkilökohtainen kauppasaarto muuallekin kuin rumpuihin?
Tindrum
10.09.2006 23:51:12
Kyllä osaan soittaa. Kerro toki kuulemasi terveiset ja kerro keneltä ne tulevat. Olen soittanut vuodesta 1978 ja opettanut rumpujen soittoa vuodesta 1990. Keikkoja tulee 60 vuodessa. Mites sulla?

Aloitin soiton 1974 ja suoritin lyömäsoitinosaston Sibelius Lukiossa. Toimin myös tuolloin ko. ahjossa tuntiopettajana (tuuraajana). Sittemmin soitellut erilaisissa orkestereissa.
Keikkoja en ole laskenut. Osa niistä ulkomailla.
Soittotaitojani en itse osaa arvioida. Ja hyvä niin. Kuuntelijat kyllä hoitavat sen homman.
m© Ammattilaista ei saa millään lavalle. Amatööriä ei saa millään pois sieltä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)