Chemo 10.09.2006 22:04:15 | |
---|
Eli tuohon toiseen ketjuun liittyen: mitä kautta tutustuit bändiin josta viimeksi kiinnostuit? Mua kiinnostaa se, mitä kanavia pitkin ihmiset nykyään tutustuvat uuteen musaan. Itse kiinnostuin muutamasta uudesta punkbändi-tuttavuudesta Hellcat Recordsin Give 'Em The Boot I-V kokoelmien kautta. Nuo ovat vitosella myytäviä täyspitkiä kokoelmalevyjä, joissa on tunnetuimpina niminä mm. Rancidia, Dropkick Murphysiä, Tiger Armya jne jne. Ja sitten vähän vähemmän tunnettua musaa. MySpacen kautta on myös tullut viime aikoina tutustuttua uusiin bändeihin. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Exhausted 10.09.2006 22:07:17 | |
---|
PMMP. Vältyin ekalta levyltä kokonaan Rusketusraitoja myöten, mutta Kovemmat kädet-levyn hitit toimivat alusta saakka aina kun niitä jossain kuuli. Naispuoleisten kavereiden aiheuttama tehosoittaminen bileissä alkoi toimia vähitellen, ja lopulta ostin sitten Anttilan 2xCD=15e-tarjouksesta levyn. |
Marlowe 10.09.2006 22:46:36 | |
---|
The Pipettes on viimeisin ihastukseni. Löysin sen melko epäsovinnaisella tavalla: kävin tonkimassa huvin vuoksi paikallisen levykaupan hyllyä ja hauska 60-lukuinen kansi iski silmään. Koska olin vielä alkukuusta varoissani, tein heräteostoksen kuulematta ainoatakaan kappaletta etukäteen. No, ei ole tarvinnut katua: brightonilaisneitoset ovat soineet stereoissani päivittäin. Internetin puolelta parhaat suositukset löytyvät yleensä All Music Guiden kautta, joka on minun kohdallani ehdottomasti tärkein kanava löytää uutta musiikkia. Myös Rateyourmusic.com -sivuston suosituksista on ollut apua, ja myös muutamat Muusikoiden.netin käyttäjät ovat kirjoituksillaan saaneet minut lähtemään levykauppaan. Musiikkilehdet näyttelevät uudesta musiikista kiinnostumisessa isompaa osaa kuin ehkä uskoisikaan. Viime kuun palkasta taisi livahtaa luvattoman iso osa Uncutin esittelemiin uutuuksiin. Mojo, Soundi ja Rumba saavat nekin hankkimaan levyjä. Kavereilta kuulee myös joskus suosituksia, vaikka harva ystäväpiiristäni harrastaa kovin aktiivisesti popmusiiikkia. Töissä joutuu myös jonkin verran tekemiisin levyjen kanssa, joten sieltäkin saattaa jotakin tarttua korvaan. Radio, televisio ja MySpacen tapaiset nettijutut eivät oikeastaan vaikuta kuuntelutottumuksiini. "Drove downtown in the rain nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane /
but when I'm surrounded I just can't stop. (Barenaked Ladies: Brian Wilson) |
Vipu 10.09.2006 22:48:12 | |
---|
Gojira ja Lamb of god Gojira: Arch enemyn DVD:tä katoin ja rumpalilla oli Gojiran paita päällä ja sit katsoin netistä musavideon ja siitä se lähti. Lamb of god: monet kehunut ja itse kuulin pandora.comin kautta ja hyväähän se oli. 6505+ = HOT? |
Ja vielä kommentti tohon että myspace.comin kautta tutustuu bändeihin. Itse mielummin etsin bändejä täältä www.pandora.com koska siellä on hyvän laatusia nämä kappaleet niinku esim myspace:ssa aika huonoa laatua kaikki. mutta myspace:sta taas löytyy paljon laajemmin bändejä. 6505+ = HOT? |
miscage 10.09.2006 22:54:11 | |
---|
Muse Absolution pyörähti muutamia kertoja soittimessa aikaisemmin, mutta ei oikein pudonnut kokonaisuudessaan. Arvostelujen hehkutukset uudesta levystä saivat aikaan heräteostoksen, ja sitten mentiin. Mahtava bändi! Ois niiku sellanen paita mis näkyy nännit läpi ja sit ajais pyöräl ja huutais ihan vitust. |
shamino 11.09.2006 01:17:06 | |
---|
Aphrodite's Child: last.fm ja youtube rockrock |
tigrushka 11.09.2006 09:34:28 | |
---|
Richard Hawley: siippa sai bändikaveriltaan levyn lainaan. The Magnetic Fields: kuulin I Thought You Were My Boyfriendin radiosta. Goldfrapp: nettituttu jolla on monen asian suhteen samanlainen maku intoili joten päätin tsekata. Teuvo
Loman Euroviisuihin-kerho#3
"Oikean rytmin kiinni saan, iskelmä alkaa kiinnostaa..." |
Feggy 11.09.2006 12:59:27 (muokattu 11.09.2006 13:00:16) | |
---|
Tää onkin hyvä aihe, plussa tuli. Mulla uudet tuttavuudet löytyvät aika usein bändikavereiden kautta, jotka ovat innokkaita levynkerääjiä ja uuden tutkijoita. Radiota kuuntelen harvoin, mutta saan sivuharrastuksen kautta aika paljon uusia levyjä, joiden kautta tietysti toisinaan löytyy uutta nastaa. Kohtuullisen usein musiikkilehden arvostelu innoittaa tutkimaan ao. artistin myspace-sivun näytteineen ja vinkkejä löytyy myös eräiden sähköpostilistojen ja joskus harvoin myös Muusikoiden.netin kautta. |
L4t3 11.09.2006 15:24:06 | |
---|
Suzanne Vega ja Carcass ovat kummatkin loistavia! Vegan löysin äitini kautta ja Carcass löysin YouTubesta. Timolaukku Taateli ja Viljo Anselmi.
/ S.M.A.K - Jäsen. |
kassper 11.09.2006 16:38:14 | |
---|
Flaming Lips herätti kiinnostusta. Luin jonkun jutun Soundista silloin, kun At War With Mystics ilmestyi ja sain sitten ostettua levynkin tässä jokin aika sitten. Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa.
Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs
"Jos aika on rahaa ja mulla ei oo aikaa, niin päättelepä siitä", sanoin kansalaisjärjestön edustajalle |
ekikoo 11.09.2006 16:38:25 | |
---|
Luin Wikipediasta että Opethin viimeisimpien tuottaja Steven Wilson on Porcupine Tree-yhtyeessä, ja hommasin sitten In Absentian kuunteluun. Oon bändistä kuullu ennenkin, mutta nyt vasta sain aloitteen tehtyä. All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
Jani The Rock 11.09.2006 16:41:03 | |
---|
Lueskelin John Mayallista kertovaa opusta ja siitä heräs innostus tutustua tarkemmin Peter Greenin tekemisiin. "Lukeminen kannattaa aina, dorka". - Jörn Donner |
Toveri 11.09.2006 22:19:32 | |
---|
Parempi puolisko tutustutti Anathemaan ja Porcupine Tree'hen tässä ihan äskettäin, ja olen kiitollinen. Romantikkoitkijät #2
100¤ hetero -kerho
matkalla on odotellaantavaraa saapvukasi saksa holanitoiosta. |
LexaR 11.09.2006 22:21:30 | |
---|
Pandoraa täälläkin suositaan... ja M.netin lukua :) "This song is dedicated to my huge pendulous balls!" - Devy |
FlatOutFucked 11.09.2006 23:09:27 | |
---|
Kuulin The Goslingsia eräässä nettiradio-ohjelmassa ja sitten perehdyin bändin myspace -sivuun. |
Epämuusikko 11.09.2006 23:12:51 (muokattu 11.09.2006 23:13:45) | |
---|
The Shaggsiin törmäsin, ihastuin ja liikutuin M-Netin ansiosta. Jazzmiehen maininta asiasta oli viimeinen niitti: oli pakko tutustua. Onneksi kuuntelin kahdesti, muuten olisi mennyt ohi "paskana musiikkina". Mutta ei... Tutustumisen arvoinen legenda. -Bruce D. Rhodewalt in L.A. Weekly said, "If we can judge music on the basis of its honesty, originality and impact, then the Shaggs' Philosophy Of The World is the greatest record ever recorded in the history of the universe." (lähde: http://home.flash.net/~tomj/shaggs/) TOTO on parhaimmillaankin TOTOa.
Bustard #1 |
Folsom 12.09.2006 00:29:05 | |
---|
Red Hot Chili Peppers Kävin katsomassa kaverin bändin pikkukeikkaa joillain messuilla ja soittivat RHCP:n Charlien. Oli niin mahtavat sanat ja basso-kuvio että kävelin samana päivänä kirjastoon. Sitten aukesi se muukin tuotanto, aivan mahtavaa. Hyvät ja taitavat soittajat tekevät hyvää musiikkia, pakostakin. Yleensä tutustun uusiin bändeihin nimenomaan tuttujen suosittelemana. "Kehitä itsellesi erehtymätön tekniikka ja anna sitten itsellesi inspiraation armo." Ralph Rapsom |
fmcruelty 12.09.2006 13:18:23 | |
---|
EDGUY Nummirockis tuli tsekattua ja voi ristus että potki! www.funeralplanet.net [ TRUE DOOM ] |
okoranta 13.09.2006 11:04:33 | |
---|
Nyt viimeisimpinä on tulleet yhtyeet Jing Chi ja Trivium. Kumpaankin tutuistuin kavereiden levyhyllyn kautta. Tekotaiteellisen paskan puolesta jo vuodesta 1985! |