Aihe: Keikkapyyntöjä netin kautta
1
baron
13.11.2003 09:07:47

Pari kyselyä kuukaudessa, joista joku aina silloin tällöin johtaa diiliin.
vanhami
13.11.2003 10:15:54
Moikka

nyt tulee tuollaista parin kolmen kyselyn viikkovauhtia. keväälllä ja elo-syyskuussa tuli 3-10kpl päivässä.

90% keikoista menee netin kautta, MUTTA!!!

Nettisivuja pitää promota ja päivittää. Se, että tehdään sivut, ei riitä. Sivun osoitetta pitää jakaa kuin prostituoidun persettä. Se on käyntikorteissa, kaikissa keskusteluryhmissä, (mm. täällä) autossa, housunperseessä, haitarinkyljessä keppihevosen varressa jne.

Sivuja pitää päivittää ja pitää yllä. Niiden pitää olla suht asialliset, eikä mihinkäänilmaispalvelusivustoon tehdyt, vaan mielellään oikeassa "portaalissa"

Kaikkiin tarjouskyselyihin pitää vastata, vaikket pääsisikään keikalle. Tarjouskyselyyn pitää vastata mielellään samana päivänä, maksimissaan parin päivän sisällä. Ihmisille pitää tulla kuva, että hei! täällä sivuston takana on oikeita tyyppejä.

Paskoilla huonosti päivitetyillä ja ja huolehdituilla sivuilla ei saa, kuin hallaa

Mika
Fuzzy Boner
13.11.2003 11:59:02

Nettisivuja pitää promota ja päivittää. Se, että tehdään sivut, ei riitä. Sivun osoitetta pitää jakaa kuin prostituoidun persettä.

Tulee syöttö lapaan ;)
http://www.mikavanhala.com
Mitä pidempi varsi, sitä himmeempi lamppu
vanhami
13.11.2003 12:13:04
Tulee syöttö lapaan ;)
http://www.mikavanhala.com

Juu, omat sivut onkin sitten helkkarin huonolla päivityksellä
(seliseliseli). On pitänyt värkätä sitä tätä ja tuota.

Tässä on muuten uusin viritys, joka avataan piakkoin. Ei saisi esitellä keskeneräistä, mutta näin tuttavien kesken.

http://www.banditori.com

Sinne tulee 10 eri orkesterin joko kotisivut tai esittelysivu ja siitä linkki kotisivuille. Vähän niinkuin osuuskuntapohjalta. Alamme promoamaan sitä oikein sakin voimalla. Ostetaan mainostilaa eri paikoista ja jaetaan keikat demokraattisesti. Jos ei itse pääse, niin kaveri voi napata kiinni.

Mika
KB
13.11.2003 12:39:05
Keikkakyselyitä tulee sähköpostitse kymmenkunta kuukaudessa. Pyrin vastaamaan meilillä viimeistään seuraavana päivänä - ja jos asia etenee, niin sitten luuriin kiinni ja setvitään loput.

Huomiotaherättävän hyviä kyselyitä on muuten osunut kohdalle; ensinnäkin ollaan liikkeellä harvinaisen aikaisin - ensi kesää myydään jo vahvasti. Toiseksi tuntuis, että ainakin mun kohdalle on viimeaikona osunut harvinaisen fiksua tilaajaporukkaa muutenkin, nytkin kyseltiin bändin tarvitsemaa soittotilaa, kellonaikoja yms. juttuja. Kertakaikkisen fiksua.
Difficile est satiram non scribere - Pala funkybluusia
vanhami
13.11.2003 12:42:46
Huomiotaherättävän hyviä kyselyitä on muuten osunut kohdalle; ensinnäkin ollaan liikkeellä harvinaisen aikaisin - ensi kesää myydään jo vahvasti. Toiseksi tuntuis, että ainakin mun kohdalle on viimeaikona osunut harvinaisen fiksua tilaajaporukkaa muutenkin, nytkin kyseltiin bändin tarvitsemaa soittotilaa, kellonaikoja yms. juttuja. Kertakaikkisen fiksua.

Anna, kun arvaan. Oliko kyseessä hääkeikkoja?

Jos oli, niin saattaa eräillä täälläkin olevilla henkilöillä olla hieman vaikutusta asiaan. khrm khrm.

Ollaan tuon bändirinkin Estradoksen ja Triotimoruotasaaren kavereiden kanssa melskattu noilla hääaiheisilla palstoilla kolme neljä vuotta ja paasattu juuri näistä asioista. Mielestäni paljon on muuttunut sinä aikana keikkarintamalla. Vai johtuuko se vain omasta tiukasta valistuksesta keikkamyyntitilaisuudessa.
kuunsirppi
14.11.2003 06:37:52
Vastaan tuohon nettiosuuteen juuri samalla lailla, kun Mikakin, eli varmaan 90%, tai yli tulee kotisivujen/netin kautta keikoista. Joskus joku harvakseltaan on saanut joltain tutulta puhelinnumeron (eilen viimeksi kysyttiin keikalle ja numero oli saatu meidän kanttorilta!).
Niinkuin Mika sanoikin, niin paljon ollaan puhuttu noista asioista, jotka on tärkeitä; keikan tilaaminen ajoissa (myydään siis ensi kesää jo täyttä rähinää), sovitaan maksuista ja kerrotaan, mitä orkesterin kannalta on tärkeää juhlien järjestäjän ottaa huomioon.

Tilaajat on järjestään olleet kyllä fiksuja ja asiallisia. Mun mielestä sitä saa mitä tilaa!

Kotisivuja meidän isäntä päivittää aika ahkerasti. Esim. se on tärkeätä, että jos sivuilla on linkkejä joillekin muille sivuille, niin täytyy pitää huolta, että säännöllisin väliajoin tsekkaa, että ko.sivut ovat vielä käytössä. Se on tylsää, jos linkit ovat toimimattomille sivuille.
Meidän sivut tosin on aina välillä "pois käytöstä", mutta se taas johtuu Sonerasta.
Bosley
19.11.2003 14:58:32
Älkää aliarvioiko myöskään tämän palstan vaikutusta keikkamyyntiin. Tulee usein lueskeltua tanssimusiikkipalstaa vaikka en itse ole kovin aktiivinen.

Itse olen usein viitannut Mikan "Näin tilaat bändin" - sivuun silloin, kun meidän harrastelijapumppua on keikalle kysytty ja on tullut sellainen olo, että meidän möykkä on liian yksipuolista tilaisuuden luonteeseen nähden. Ainakin kaksi keikkaa tiedän järjestyneen sivun allekirjoittaneille bändeille ihan vaan viittauksen perusteella.

(ei ole tarkoitus ottaa kunniaa, mutta en varmasti ole ainoa näkymätön aktiivinen harrastaja, joka pyörii näillä sivuilla ja jolta joskus kysytään apua bändin tilaukseen)
kuunsirppi
19.11.2003 17:35:57
Minnekähän mun äskeinen viesti oikein katosi ?

No, otetaan uusiksi.

En tiedä, onko meille tullut tuon Mikan kirjoittaman ja meidänkin allekirjoittaman jutun perusteella keikkoja, mutta itsekin teen usein niin, että jos saan tarjouspyynnön ja huomaan, että se ei ole meidän juttumme, niin ohjaan ilman muuta eteenpäin ja kerron, keneltä voisi tarjousta kysellä.

Usein teen vielä niinkin, että jos joku kyselee esim. noilla hääpalstoilla sellaista musiikkia soittavaa kokoonpanoa, että emme taaskaan itse sovi siihen, niin pyydän lähettämään mulle mailia ja kerron sitten taas yhteystietoja.

Miksi jättää ihmiset kyselemään, jos voi saada kavereille keikan?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)