Aihe: Atonaalinen vs. Tonaalinen Jazz
1 2 3 4
Epämuusikko
10.09.2006 10:36:15 (muokattu 10.09.2006 10:36:47)
HOHO...... Aiheuttaako Spyro Gyra kenellekään fyysistä ja henkistä pahoinvointia :)
Pitäisiköhän sellainen oksennuspussi olla olemassa missä lukee "The Jazz Police Only"...

Hep!

tästä aiheesta olen aikoinaan sivun verran täällä vääntänyt. Hyviä biisejä niillä on myös, yhden olen jopa transkriptoinut. Ja jotain morning dancea joskus tullut veivattua. Mutta sitä "yöllistä naapurinvaimonlämmittelyfuusiota" ei kauan kuuntele.
TOTO on parhaimmillaankin TOTOa. Bustard #1
Fuzzy Boner
10.09.2006 10:39:56
Jazzsoittajilla on usein tosi hätäinen ja sekava taimi. Tulipa vaan mieleen.. Muutenkin johdonmukaisuus ja tietynlainen musan kunnioitus ja jarjestelmällisyys puuttuu.. Johtunee opetuksesta varmasti myös ja ehkä tietystä "ei sil oo niin välii, tää on jazzii"-asenteesta.
Midge T
J.Ahonen
10.09.2006 12:28:22
Jep, ja ehkä jopa tietynlaisesta ylimielisyydestä. Kaikkea voi perustella sillä että tää on sentään jazzia...vähän sama tuolla klasaripuolella, jossa huonoa musaa perustellaan joskus sillä että rahvas ei vaan ymmärrä.

Kolikon kaksi puolta. Mutta toisaalta itse ainakin diggaan soittajista jotka ruimii niin kuin haluaa, kiinnittämättä kuuntelijaan paskaakaan huomiota. Ei jazz myy kuitenkaan, ei kannata alkaa nuoleskelemaan yleisöä.

Kyllä sitä toisaalta mokan erottaa, veteli miten hämyistä settiä tahansa, niitä ei pidä perustella millään "fiilis" jutuilla. Toisaalta on hieno havaita kun joku soittaja soittaa "väärin" ja korjaa tilanteen hienosti. Joskus tulee ns. onnekas moka, mikä avaakin latua johonkin ihan toisiin sfääreihin.
Leikari
10.09.2006 15:36:38
HOHO...... Aiheuttaako Spyro Gyra kenellekään fyysistä ja henkistä pahoinvointia :)
Pitäisiköhän sellainen oksennuspussi olla olemassa missä lukee "The Jazz Police Only"...

onhan tämä nyt aivan täydellistä aivot narkikkaan -muzakkia

http://www.youtube.com/watch?v=tRe-59dXH74

yamahan tyroksella tuon tekee halvemmilla henkilökuluilla ja kätevämmin roudattavalla laitteistolla

;-)
Soitetaan jamia!
Epämuusikko
10.09.2006 15:42:46 (muokattu 10.09.2006 15:52:16)

Kun ei ole rahaa autoon, niin miten voi olla rahaa avoautoon?

EDIT: Dave Samuels on psykologian maisteriksi (???) kova soittaja, muutama hänen biisi on muodostunut klassisella puolella marimbastandardiksi. Mutta eräs hänen soololevynsä aiheutti samanlaista lamaantumista kuin.... no, muutama juttu.

Jazzsoittajilla on usein tosi hätäinen ja sekava taimi. *tunnustaa*....
J. Cool
10.09.2006 18:11:28

spyrolla on suurin osa materiaalista sellasta suht mitäänsanomatonta hissiä, mut mulle on ainaki kolahtanu esim. live-levy road scholars. tuo morning dance näiden kovin hitti. menee hyvin aamukahvin ja auringonpaisteen kanssa. harmi vaan, että täs klipis basso on aika karseesti epiksessä.
Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi.
J.Ahonen
10.09.2006 19:16:22
Haluaisin tavata elävän ihmisen joka OIKEASTI vannoo tollaisen smoothin nimeen, ja dissaa jazzia.
Anonymous-jazz
12.09.2006 08:44:07

Spyro Gyra tuntuu olevan liian duurivoittoista meininkiä... Jay Beckenstein on varmaan tekopirteä äijä :) HOHO... Tekisi joskus niitä piisejään vähän synkemmissä mielentiloissa niin hississä pääsisi helvetti irti... :)
Mitä eroa on basistilla ja kellolla? Kello pysyy tahdissa.
Notefix
12.09.2006 19:11:55

Haluaisin tavata elävän ihmisen joka OIKEASTI vannoo tollaisen smoothin nimeen, ja dissaa jazzia.

Ei dissata sinänsä tartte, mutta kyllä tuota smoothinpaa tulee enemmän kuunneltua kuin "true jazzia". Tosin mä lasken smoothinpaan vaikkapa Methenyn. Ehkä raja kulkee jonkinlaisessa melodisuudessa.
"Layers of layers of shit!"
J.Ahonen
12.09.2006 20:44:24
Juu Metheny on suhteellisen kermaperse kamaa, mutta ei kuulu vielä klo 14.00 Groove FM:ältä.
Anonymous-jazz
13.09.2006 15:09:21 (muokattu 13.09.2006 15:11:22)

Juu Metheny on suhteellisen kermaperse kamaa, mutta ei kuulu vielä klo 14.00 Groove FM:ältä.

Se on kanssa kuuntelijasta kiinni... Melodinen ja harmooninen musiikki aiheuttaa nim. stressiä useille kuuntelijoille. Niin ilmankos on olemassa sellaiset leirit keksitty kuin genret joiden puolelta voidaan väännellä kättä (kiistellä) että mikä on hyvää ja mikä huonoa. Dualistinen meininki.
Mitä eroa on basistilla ja kellolla? Kello pysyy tahdissa.
J.Ahonen
14.09.2006 18:05:15
Ei mulla mitään Methenyä vastaan ole, päin vastoin. Jotenkin vain en koe tuollaista sliipattua soundia omakseni. Mulle tulee Methenystä mieleen joku miljonääri kartanossaan silkkiin (japanin reissulta) sonnuastautuneena katselemassa loputtomaan ranta horisonttiin, erikoiskahvit kupissaan.

Tykkään mielikuvista jotka koen jotenkin omakseni (kukapa ei). Jotain vähän paskaisempaa ja ronskimpaa.... Kuulostaa (imo) elämän läheisemmältä. Kaikelle on aikansa ja paikkansa. Ehkä sitten joskus tiedän mitä asiaa sillä Methenyllä oli/on. Bright size life on kovaa kamaa.
Notefix
14.09.2006 20:57:25 (muokattu 14.09.2006 20:57:41)

Mulle tulee Methenystä mieleen joku miljonääri kartanossaan silkkiin (japanin reissulta) sonnuastautuneena katselemassa loputtomaan ranta horisonttiin, erikoiskahvit kupissaan.

Just siksi diggaankin siitä :)

Tykkään mielikuvista jotka koen jotenkin omakseni (kukapa ei). Jotain vähän paskaisempaa ja ronskimpaa.... Kuulostaa (imo) elämän läheisemmältä.

Jep, makuja ja tyylejä on monia. Mulle ei ole toi paskainen ja ronski ole koskaan iskenyt. Mutta tärkeintä on tajuta se että kaikille ei vaan voi tyrkyttää samaa musaa. Ihmiset kokevat jutut eri tavoin.
"Layers of layers of shit!"
Eeli Sarmanto
19.09.2006 18:48:58

Mulle tulee Methenystä mieleen joku miljonääri kartanossaan silkkiin (japanin reissulta) sonnuastautuneena katselemassa loputtomaan ranta horisonttiin, erikoiskahvit kupissaan.

Kuuntelepa Song X:ää... :)
Epämuusikko
22.09.2006 17:16:48 (muokattu 22.09.2006 17:17:02)
Kuuntelepa Song X:ää... :)

Tai Zero Tolerance for Silence
Tai Gary Thomasin "Till we have faces"
Tai Scrap Metal
Tai Forward March
Tai Roots of Coincidencesin "kertsi"
antti.merikapteeni
22.09.2006 23:24:08
Jazzareilla huono taimi. Aina kuulee jotain uutta..
" the great googely moogely "
Calle
08.10.2006 22:06:47
Atonaalinen vai tonaalinen?
Modaalinen tai Time No Changes.
"Jazz isn't dead it just smells funny" -Frank Zappa
baron
09.10.2006 18:53:07

Jazzareilla huono taimi. Aina kuulee jotain uutta..

Joo, ne joilla on niin huono, ettei pärjää rokissa, alkaa jatsareiksi.
"Speaking about music is like dancing about architecture"
Leikari
09.10.2006 21:51:23
Joo, ne joilla on niin huono, ettei pärjää rokissa, alkaa jatsareiksi.

jotka ei osaa oikeita sointuja alkaa soittamaan "Monkkia"

;-P
Soitetaan jamia!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)