GuadanaHombre 10.09.2006 09:20:58 | |
---|
Tuli tässä noin reilu kuukausi sitten tilattua saksasta Fenderin Am. Deluxe strato. Kaikki sujui mainiosti ja kitara vaikutti olevan loistavassa kunnossa. Nyt on kuitenkin ilmennyt yksi ongelma, jonka luulen alkaneen vasta myöhemmin. G-kieli tuntuu soivan huomattavasti hiljempaa kuin muut kielet. Osaako kukaan sanoa mistä voi johtua ja mitä asialle voi tehdä? Vaihdatin kitaraan 0.12 setin punotulla Geellä heti kun sain sen ja hienosäädätin kepukan kitarapajalla. Mutta kielen paksuudella ja punonnalla tuskin on merkitystä tässä ongelmassa, vai? Uskoisin ongelman olevan mikrofoneissa, onko asia korjattavissa vai pitääkö ostaa uudet mikit? Got my mojo workin' but it just don't work on you... |
Jos sinun kitarassasi mikeissä on säädettävät naparuuvit(vai miksi niitä nyt sanotaankaan), niin ruuvaa g-kielen kohdalla olevaa ruuvia korkeammalle. Ei sovi unohtaa, että musiikki avaa itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti vastuuntuntoisten yhteistyökumppaneiden aatteellisia intressejä. |
tomukka 10.09.2006 10:17:32 | |
---|
Jos sinun kitarassasi mikeissä on säädettävät naparuuvit(vai miksi niitä nyt sanotaankaan), niin ruuvaa g-kielen kohdalla olevaa ruuvia korkeammalle. Vai soiko kieli hiljempaa ihan akustisesti? |
GuadanaHombre 10.09.2006 11:10:38 | |
---|
Akustisesti sointi on ihan normaali, eli ongelma on juuri silloin kun kitara on kytketty. Millä vekottimella noihin naparuuveihin uskaltaa koskea? "Remonttihommissa" mulla on kaks vasenta kättä ja pelkään tekeväni hallaa skeballe. Mutta varmaan ihan jollain pihdeillä tms? Got my mojo workin' but it just don't work on you... |
PIM 10.09.2006 11:48:31 | |
---|
Setin punotulla Geellä heti kun sain sen ja hienosäädätin kepukan kitarapajalla. Mutta kielen paksuudella ja punonnalla tuskin on merkitystä tässä ongelmassa, vai? Väärin veikattu, sieltä se syy jo löytyikin. Jos olet koskaan ihmetellyt miksi vintage mikeissä on porrastetut napapalat ja juuri G-kielen pala kaikkein korkeimmalla niin syynä on juuri tuo, että siihen aikaan standardi punottu G-kieli soi hiljempaa kuin nykystandardi punomaton. Jos mikeissä ei ole säädettäviä napapaloja niin eipä tuolle kai kädetön mies juuri mitään voi, siis muuta kuin vaihtaa punomattomaan G-kieleen. |