Aihe: Saksalainen Thoman?
1 2 3 4
jussiohman
01.06.2003 17:57:45
Olen tilannut Thomannilta Pearlin Tupliksen joka tuli ajallaan eikä mitään puuttunut. Ja nyt just minuutti sitten tilasin Taman rumputuolin(168e aijai..) joten nyt taas tässä odotellaan. Ihan loistava paikka mielestäni, jokainen köyhä muusikko varmasti ilahtuu maksaessaan tuotteesta melkein puolet vähemmän kun Suomessa mitä nyt joutuu odottaan kolmisen viikkoa.
älävitulesaatana!!
Late
01.06.2003 23:57:42
Mä tilasin sieltä noin vuosi sitten basson ja SWR combon. Basso tuli parissa viikossa, mutta comboa sai odottaa 2 kuukautta!
Kunniahan tässä menee, mutta maine toisaalta kasvaa.
MacGyver
02.06.2003 08:14:56
Sieltä tilasin DOD:in SR430QXLR:n, eli 2x15-kanavaisen räkki-EQ:n, eikä se ole vieläkään lähtenyt liikkeelle. Seitsemän viikkoa tässä on odoteltu. Nähtävästi on viimeinen tilaukseni sieltä.

-MacGyver
Ei mitään putkia prkl!
Treeniohjelma
Oma rakkaani
Vilhelmus
02.06.2003 09:31:57

Sieltä tilasin DOD:in SR430QXLR:n, eli 2x15-kanavaisen räkki-EQ:n, eikä se ole vieläkään lähtenyt liikkeelle. Seitsemän viikkoa tässä on odoteltu. Nähtävästi on viimeinen tilaukseni sieltä.

Pientä, kitaraa odotin 9 kk.
Uskon pyhään kolmen soinnun voimaan.
M-Juhana
02.06.2003 13:23:05

Pientä, kitaraa odotin 9 kk.

Kaupan yhteydessä tekevät tilausvahvistuksen, jossa ilmoittavat toimitusajan. Jos toimitus poikkeaa tästä olenaisesti, on kaikilla oikeus perua kauppa. Tämä koskee kaikkea tämän tyylistä kaupankäyntiä. (olennaisen määrittelee ostaja oman kipukynnyksensä mukaisesti)
Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ...
Heepo
02.06.2003 13:37:35
Tlasin sieltä muinoin Flying V:n. Paketissa tuli vain kaula mukana.
Lähetinpä sinne sitten mailia, niin kolmen kuukauden päästä tuli lankkuosa paketissa, mutta se olikin Telecasterista.

Että voi perkule... Saakohan sieltä myös pitsaa?
jman
11.11.2003 14:14:15
Onko kellään kokemuksia Thoman nimisestä saksalaisesta netti-soitinkaupasta? Kuinka pitkät toimitus ajat ja sillee.

Pääsääntöisesti kaikki on tullut aina ok. Viimemmäksi minulle tosin tuli käytetyn näköinen räkkituote (liekkö ollut esittelykäytössä) uutena, vieläpä viallinen. Kyseessä oli kuulokevahvistin ja yksi kanava rohisi ilman kontrollia miten sattuu, purin itse ja painelin liittimet. Vika meni ohi. En jaksanut palautukseen ryhtyä kokeilematta korjausta ensin itse. Tuote ei ollut tarpeeksi hintava että olisi kannattanut.

Voi olla että kynnys *askan lähettämiseen on matalampi kun kampe lähetetään kauas tundralle, tosin pakkaajissahan saattaa olla yksilöeroja ja koskaan ei voi tietää kun ei henkilökuntaa näe. Mielestäni Thomann on kuitenkin yhtä luotettava kuin suomalaisetkin postimyyntipuljut noin pääsääntöisesti.

Onko muille tullut rikkinäistä kampetta?
Halpis kitaroitahan ei voi oikeastaan laskea koska on selvä että harvassa muutaman sadan euron kepissä on kaula tiptop. Se ei ole thomanin syy vaan kitaravalmistajien.

-Jman
Bassballs
11.11.2003 14:46:08

Tlasin sieltä muinoin Flying V:n. Paketissa tuli vain kaula mukana.
Lähetinpä sinne sitten mailia, niin kolmen kuukauden päästä tuli lankkuosa paketissa, mutta se olikin Telecasterista.

Että voi perkule... Saakohan sieltä myös pitsaa?

Hahhahhaaa.. tuo pelasti iltapäiväni..

Mutta joo, ellen väärin muista, niin aina, kun olen jotain tilannut sieltä, on tullut keskimäärin muutaman viikon myöhässä.
Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista.
Player
11.11.2003 15:02:20
Kaikki tavarat, jotka olen thomannista tilannu on tullu ehjänä ja toimitus aikakin on ollut siedettävä (~2 viikkoa)
ja jos ne on laskenut tuotteen hintaa jonka olet tilannut, soita sinne ja esitä asiasi, ni ne korjaa vääryyden.
Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan!
Cocktus
11.11.2003 15:12:03

Kannattaa myös katsella www.stpaulssound.fi

Siellä on jotkut tuotteet halvempia kuin Thomannilla. Kun jollain tuotteella näiden firmojen välillä ei ole suurta eroa, kannattaa miettiä haluaako tuotteeseen saksalaisen vai suomalaisen takuun.
Älä jauha paskaa, koska se ei maistu hyvälle!
Fortune
13.11.2003 15:17:30
Yhden kitaran tilasin joskus 4 vuotta sitten, hyvin tuli, paitsi että lähetettiin Sotkamoon samannimiselle tyypille.

Aika hienosti, kun ilmoitin osoitteeni ja kaikki :)

Eli homma meni sitten niin, että Postiin sanoin, että moinen paketti pistetään takaisin Saksaan kun se löytyy ja Thomannilta laittoivat kiltisti sitten uuden kitaran tulemaan, oikeaan osoitteeseen. Se tulikin sitten viikossa.
Look behind you, a three-necked guitar!
Sarjakuvaa?
SF3YLO
13.11.2003 15:30:26

Siellä on kyllä asiallisella pohjalla toiminta. Tänään roudasin ison kasan äänityskamaa ulos, reilusti halvemmalla mitä Thomannin pelleiltä.
Ei kyllä Tampereella kannata soitinkeskuksesta ostaa!!!
Itse asioin Tammer-pianossa (vaikkakin hinta vertailu pitää tehdä muistakin liikkeistä), tai no jos sulla on jo toimiva "suhde" sinne niin anna mennä, minut taasen tunnetaan Tammer-pianossa ja saan parhaimmat alet siältä!
Caleidoscope
13.11.2003 21:22:03
Thomann on asiallinen, mutta www.touched-by-sound.com :ista tai www.musicians-gear.com :ista saa yleensä edullisemmin. TBS:stä olen tilannut muutaman kerran laitteita ja olen erittäin kiitollinen suoraselkäisestä ja nopeasta asiakaspalvelusta.
L.Ruoska
14.11.2003 01:01:08

En henkkoht tunne ketaan kelta olis tilauksesta puuttunu kamaa, itellakin aina tullu perille mita on tilannu. Kestaa noin 10 paivaa sen tavaran saapuminen postiin, ja ihan hyvaa palvelua e-maililla. Plussaa Thomannille, koska ne pakottaa myos suomalaisia kauppoja vahan tinkimaan hinnoistaan kun vaki uhkailee tilata Saksasta.
WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals!
PekkaM
14.11.2003 09:37:09
Mutta Thomann antaa pitävän hinnan josta ei enään neuvotella. Samoin tekee tai ainakin teki Tampereen soitinkeskus liki ainoana musaliikkeenä joissa olen asioinut. Voi niitä olla muitakin.

Tekeekös Musamaailma nykyään samaa? Hinnat ainakin BOSS:in pedaaleissa olivat lähellä T-hintaa ja kun kysyin käteishintaa, vastaus oli: "se joka lapussa lukee".
Osta JEM77BFP!
Closure
14.11.2003 10:04:54
Voi teitä niitä harvoja onnellisia joilla onnistuu thomannin tilauksien kanssa...

Pistin n. neljä vk. sitten viestiä thomannille ja kysyin onko boss-br 1180 varastossa... "on täällä"

Kaveri pisti pari päivää mun jälkeen ja kyseli onko näitä (en muista mitä mikkejä) ja eminencen 12" kaiutin elementtäjä
"on täällä"...

No ei muuta kun tilaamaan, tilaus onnistui.. thomanilta tulee seuraavana päivänä " paketti lähtee 48 tunnin sisään"

N. viikko jälkeenpäin lähetin mailia onko paketti lähtenyt sieltä vastattiin

"jostain syystä tilaus ei ole lähtenyt eteenpäin vaikka kaikki koneen mukaan
näyttäisikin olevan varastossa. Laitoin uudestaan huomautuksen tilauksesta
ja pyynnön ottaa yhteyttä jos jotain uupuu!"

Taas vajaa viikko soittelin sinne ja sanoi että kaikki on varastossa ja pistää paketin nyt lähtemään...

Seuraavana päivänä tulee viesti:

"meillä oli inventaari viikonloppuna ja syy tilauksen jumiutumiseen selvisi
eli vaikka kone näyttikin plussaa niin Bossia ja kaiuttimia ei varastosta
löydy ja ne pitää nyt ensin erikseen tilata. Toimitusaika tällä hetkellä
tuntematon."

Eilen sitten kyselin että millonkohan mahtaa tulla thomann vastaa:

"lähti jo 11 päivä"

Eikä tullut edes sitä paketin-lähtö-vahvistusta!!!

Sairasta toimintaa! Sentään saatiin ilmaset postikulut... sekin pienen valituksen jälkeen...
Puuro sanoo plup, jos kiehuu. Ei Ynkkä sano plup. -fortune
trih
15.11.2003 11:05:47
Tekeekös Musamaailma nykyään samaa? Hinnat ainakin BOSS:in pedaaleissa olivat lähellä T-hintaa ja kun kysyin käteishintaa, vastaus oli: "se joka lapussa lukee".

Itsekin mietin samaa. Ainakin ESP/LTD-kitarat ovat halvempia kuin Thomannilla mikä on erittäin positiivinen suuntaus. Muutkin liikkeet voisivat ottaa mallia Musamaailman järkihinnoittelusta. En ymmärrä tätä "Pitää tinkiä "-juttua. Tämä nyt kuitenkin on Suomi eikä eteläeuroopanturistitori. Kokemukseni siis pääkaupunkiseudulta. Ihmiset voisivat antaa infoa mistäpäin Suomea ja mistä liikkeistä saa tinkimällä tai valmiiksi Thomannia halvemmalla/samaan hintaan. Voisi sitten asioida tarpeen vaatiessa heidän kanssaan ja jäisi rahat Suomeen.
Master of reality
16.11.2003 14:07:41
Tilasin viikko sitten kitaran, laukun ja kaikkea muuta pikkusälää. Kiva lukea näitä viestejä ja arvailla miten itselle käy :) Kitaraa ei ollut varastossa (Peavey Wolfgang) joten tässä nyt odotellaan. Sano et toimitusaika 2-8 vko. Toivottavasti tulee ennen joulua.
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
lateq
16.11.2003 14:53:38 (muokattu 16.11.2003 14:53:55)
Nyrkkisääntönä voidaan pitää, että vähintään yksi tilaamasi tuote puuttuu lähtetyksestä, ja joudut odottelemaan sitä vielä pari viikkoa. Muuten ihan hyvä kauppa.

Tutustuisit nyt vaikka itse ensin liikkeeseen ennen kuin annat muille tuollaisen käsityksen siitä.
Laavassa on ikävä saatanaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)