Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Funk, soul, hip hop, rap, reggae, r'n'b »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: The Roots - mistä liikkeelle?
1 2 3
Minstrel
06.09.2006 21:28:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tässä nettiradion kautta kuunnellut lähiaikoina poppoon musiikkia ja täytyy myöntää, että olen korviani myöten ihastunut. Parhaimmillaan suorastaan nerokasta hiphopia, jossa kaikki tuntuu loksahtavat taustoja myöten kohdalleen. Monipuolisuuttakin vaikuttaisi ryhmältä löytyvän.
 
Ongelmahan on siinä, että The Rootsilta on ilmestynyt jo melkoinen kasa albumeja, joista pitäisi pari valita ensialkuun. Things Fall Apart on ilmeisesti se definitiivinen Roots-levy, vai? Kaverin luona kerran päissäni sitä kuuntelin, ja muistaakseni suht hyvältä kuulosti. Se tuntuukin olevan ainoa varma valinta arvostelujen perusteella. Mitä mieltä on kansa, mitä kannattaa ostaa kaveriksi? Ainakin Do You Want More?!!??!, Illadelph Halflife ja Phrenology ovat nettiarvostelujen perusteella kokeilemisen arvoisia, mutta budjetti ei riitä ihan kaikkiin.
 
"Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you."
arc
06.09.2006 21:40:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Do you want more on ainakin erittäin tiukka. Suosittelen. Joskin se eroaa tuosta uudemmasta Rootsista hiukan. Taustat ovat Do you want moressa vielä selkeemmin 'oikeilla' instrumenteilla soittettuja, kuin näillä uusilla levyillä. Taitaa levyllä olla yksi bluestyylinen jamittelukin.
 
Milkop
07.09.2006 14:39:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laittomasti hankin itselleni tämän uuden Game Theoryn ja kuulostaa pirun hyvältä. Varmasti parhaita rap-kiekkoja tänä vuonna. Do You Want Morea suosittelen itsekin, se on hemmetin toimivaa jatsahtavaa räpäyttelyä.
 
Dezel
08.09.2006 00:28:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Do you want more on ainakin erittäin tiukka. Suosittelen. Joskin se eroaa tuosta uudemmasta Rootsista hiukan. Taustat ovat Do you want moressa vielä selkeemmin 'oikeilla' instrumenteilla soittettuja, kuin näillä uusilla levyillä. Taitaa levyllä olla yksi bluestyylinen jamittelukin.
 
Komppaan.
Live levy on myös erittäin hyvä. Uutta en ole vielä kuullut.
 
Nii!
dictatorsh*t
08.09.2006 09:58:59 (muokattu 08.09.2006 09:59:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Do You Want More on 90-luvun parhaita levyjä. Meikällä se soi läpi vähintään kerran viikossa. Toimii hullun hyvin, Things Fall Apart on kanssa tosi hyvä. Organixilla on aka hyviä juttuja, mutta kokonaisuutena ontuu vähän.
Tipping Pointista en juuri tykännyt ja uusimmalta olen kuullut vain pari biisiä.
 
e: Tosiaan livelevykin on ihan toimiva, vaikka onkin vähän vähemmälle kuuntelulle jäänyt.
 
You probably prefer vinyl too, you elitist bitch.
carlos
09.09.2006 23:39:26 (muokattu 09.09.2006 23:40:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostaisin ensimmäisenä Things Fall Apartin. Se on mulle tärkein the Rootsin levyistä. Fiilistelymusaksi Organix tai Do you want more. Jos noi rupeaa miellyttämään korvaa, niin Illadelph Halflifen kautta uudempiin.
 
EDIT: The tipping point ei oo kovin kummoinen, mutta tää uusin eli Game theory kuulostaa varsin lupaavalta.
 
Exoskeletal junction at the railroad delayed
Pirkka
10.09.2006 00:02:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uus game theory kyllä kuulostaa helkkarin hyvältä. Suosittelee...
 
Minstrel
14.09.2006 22:13:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kaikille suosituksista.
Things Fall Apart tarttui tänään levykaupasta mukaan, ja hemmetin hyvältähän tämä soundaa. Taitaa olla tuo Do You Want More seuraava pakkohankinta, kun sitä noin yksimielisesti kehutaan.
 
"Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you."
Wellumus
15.09.2006 23:52:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kaikille suosituksista.
Things Fall Apart tarttui tänään levykaupasta mukaan, ja hemmetin hyvältähän tämä soundaa. Taitaa olla tuo Do You Want More seuraava pakkohankinta, kun sitä noin yksimielisesti kehutaan.

 
Kyllä se on hyvä juu mutta tällähetkellä pisteet menee kans tuolle uudelle. Mielettömän hyvän levyn ovat nääs pukanneet.
 
MaD PiAnIsT
16.09.2006 20:46:48 (muokattu 17.09.2006 15:04:27)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä hetkellä soi Game Theoryn kappale Clock With No Hands ja kyllä toimii. Eniten kyllä diggaan levyn nimikkobiisistä Game Theory. Siinä on sitä rentoutta ja turha lesoaminen on jätetty vähemmälle.
Se tekeekin The Rootsista parempaa kuin vaikka esimerkiksi Ice Cubesta. Ei mitään turhaa Yeah to my homies! Fuck the police!! Double OG! Keep your eyes on your riches, mind on your bitches! lesoamista.
 
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
Dezel
17.09.2006 16:23:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keep your eyes on your riches, mind on your bitches!
 
Onko toi oikeasti Ice Cuben biisistä? Aika syvällistä tarinaa... ;)
 
Nii!
MaD PiAnIsT
17.09.2006 18:00:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko toi oikeasti Ice Cuben biisistä? Aika syvällistä tarinaa... ;)
 
Jep. Kutakuinkin noin. Ice Cuben kappaleessa Cash Over Ass kohdassa 1:37. Hieman eri sanoilla, mutta sama merkitys.
 
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
carlos
19.09.2006 20:19:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uus game theory kyllä kuulostaa helkkarin hyvältä. Suosittelee...
 
Kyllä! Itse olin jo menettää uskoni tähän bändiin The Tipping pointin jälkeen, mutta Game theory nosti taas Rootsin pisteet korkealle!
 
Exoskeletal junction at the railroad delayed
Dezel
20.09.2006 09:01:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli hommattua myös toi uusi. On todella hyvä!
 
Nii!
Aika härkä
22.09.2006 19:51:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aivan sama. the roots. aina the roots. oli levy tai albumi mikä tahansa, aina saakelin hyvää kamaa.
 
join hei ehkä liikaa
Rekka
23.09.2006 17:33:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Illadelphia halflife kantsii hankkia jo What they do -biisin takia, pitkäkestosempia rap suosikkibiisejä.
 
Ahmir
29.09.2006 19:51:21 (muokattu 29.09.2006 19:53:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkään olen jahkaillut ja viivytellyt Rootsin levyn ostamista, mutta nyt tilasin "Haluatko lisää:n". Levy tipahtaa postiin maanantaina, jolloin olen kykenevänpi arviomaan The Rootsia kuin nyt. Teettämäni kyselyn (Tilastokeskus 9/2006, vastaajia 1000kpl) mukaan, minua miellyttäisi parhaiten juuri (A Root*) kyseinen levy.
 
*vrt. The Roots.
 
Anteeksi.
 
Toivoen Sinpanssi
 
E: Väärä foorumi! Miksei tämä ole tuolla bändille omistetulla Roots-keskustelualueella?
 
Hiljaisuus on kukka.
xrayeyes
19.10.2006 02:05:09 (muokattu 19.10.2006 02:06:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Do You Want More tuli hankittua tokana hip-hop levynä kokoelmiini Ceebrojen 0-pisteen lisäksi... Ja voi perkele että on herkkua korville, kaikki toimii tuotantoa myöden :) Ihan sattumalta vain löysin levyn divarin kätköistä ja todella onnellinen olen että tuli poimittua mukaan :)
 
Hendrix was an alien, okay?... The ship landed, they said, "Jimi, show 'em how it's done, we'll pick you up in 28 years" - Bill Hicks
Minstrel
26.10.2006 19:26:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on tullut hankittua Do You Want More ja Illadelph Halflife hyllyyn ja hyvin uppoaa! Ekana hankittu Things Fall Apart on hyvä levy, mutta oikeastaan vasta Do You Want More sai minut tajuamaan bändin hienouden. Levy on melkeinpä parasta hoppia mitä olen kuullut. Jazz-taustat toimivat vaan niin hyvin. Illadelph Halflife on aika tasoissa TFA:n kanssa. Levyllä on joitakin ihan mielettömiä ässävetoja, mutta loppupuolella meno vähän hyytyy. Ylipäätään Roots-levyjen pienoinen ongelma on siinä, että ne ovat todella pitkiä. Omat mieltymykseni kun suosivat 30-50 minuutin pituisia kiekkoja.
 
Hieno bändi ja tämän vuoden parhaita löytöjä! Kiitos suosituksista.
 
"Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you."
mylaroti
09.12.2006 23:45:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roots kuulostaa rehdiltä, ja sitä se on todellakin on. Bling Bling (anteeksi nämä sanat) -meno ei ole onneksi koskaan kuulunut tämän porukan juttuun. Levyt kuullostavat jokaisen kuuntelun jälkeen aina vain paremmilta, missä lie päätepiste..?
 
Phrenology levyn Seed -ralli annettakoon anteeksi loistavan Game Theoryn myötä :)
(ei herneitä, eihän?)
 
(tässä lukee jotain romantisoitua paskaa kitaransoitosta)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «