Aihe: Jatsi vaiko Presari?
1 2 3
Aslak64
09.09.2006 22:07:23
Tervehdys taas kerran ihimiset!

Otsikon kysymys sulkeekin "sopivasti" pois kaikki muut merkit. Ja tosiaan voi olla niin, että samalla rahalla saisi jonkun erinomaisen hyvän muun merkin basson, mutta nyt vihdoinkin ollaan ostamassa Fenderiä. Ikiaikainen haave siis toteutuu ja logo maksakoon tässä tapauksessa :-)

Made in America ei ehkä toteudu, mutta jos edes Mehiko, niin sekin käy. Tarpeeksi lähellä kuiteski. Mutta. Kuten aiemminkin tällä palstalla, amatööri tarvii apuva. Taas on linjalla kaks lähes samanhintaista bassoa, joista pitäis "järkevää" valintaa tehdä.

Ostopaikka on Musik-Produktiv Online auf Deutschland (T-kaupassa en asioi enää tässä elämässä) ja mallit on:

Special Edition DeLuxe Jazz Bass 24 tsb, hintaa noin 662 erkkiä
tai
Mex De Luxe Active P-bass Special, hintaa noin 600 erkkiä.

Kumpi ompi parempi (makukysymys, tiedän, mutta silti kysyn) ja millä perusteella? Mikä ylipäätään on presarin ja jatsin suurin ero noin soitannollisesti?
Tatuo
09.09.2006 22:46:02
mä ottasin jazzarin soundipuolen perusteella
oma on valintas
~(,,_,,)''>
Basso-Aslak
09.09.2006 22:47:40

logo maksakoon tässä tapauksessa
Eihän tämä tietysti mulle kuulu pätkääkään, mutta kuitenkin: Miksi?
Ketronipommi... Tappaa elävät muusikot, säästää humpan.
möyssy
09.09.2006 22:48:57 (muokattu 09.09.2006 22:51:26)
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=35&t=131896&co=30

Ja sit soundstoresta ainakin saa japanin fendereitä(omistan itsekki sellasen). Mars vaan kauppaan kokeilee, jos on siihen mahdollisuus.

edit. Ja hinnat on siitä 650e ylöspäi
dynynyy.
Aslak64
09.09.2006 22:58:09
mä ottasin jazzarin soundipuolen perusteella
oma on valintas

Tänks, mutta voisitko hieman täsmentää tota soundipuolta?
rattledad
09.09.2006 23:08:57 (muokattu 09.09.2006 23:09:27)

Jazzissa on kapeampi kaula - sopii pienikätiselle tai jos muuten sellaisesta pitää.

Jazzista saa kirkkaamman soundin ja voi vaihdella soundeja mikkien balanssin mukaan, presarissa on muhkea soundi jossa on silti hyvä middle. Esim. peukkubassotteluun jazz sopii paremmin IMO kun taas plekusoittoon presari, mutta kummallakin voi soittaa kaikkea.

Jos yksi pitäisi valita niin valitsisin jazzin, toisaalta...
Aslak64
09.09.2006 23:09:09
Eihän tämä tietysti mulle kuulu pätkääkään, mutta kuitenkin: Miksi?

Siks kun se logo on Fender :-) Ihmisellä nyt vaan sattuu olemaan joitakin päähäpinttymiä, mulla se on bassonsoiton henkilökohtaisen resurrectionin jälkeen ollu Fender.

Olisko Cisse Häkkisellä myös ollu asian kanssa jotain tekemistä? Se näytti niin pirun khuulilta 70-luvun alussa sen Fenkkubassonsa kanssa ;-)
okoranta
09.09.2006 23:10:41

Juu, Jazziin kallistuisin minäkin ja lisäksi lukisin vielä sivua aikaisemman Topicin.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=35&t=131896&co=30
Pitäsi löytyä pehmeä ja pyöreä botne sekä kirkas yläpää. -metal90-
rattledad
09.09.2006 23:15:09

Olisko Cisse Häkkisellä myös ollu asian kanssa jotain tekemistä? Se näytti niin pirun khuulilta 70-luvun alussa sen Fenkkubassonsa kanssa ;-)

Sama epiphonen kanssa? Mkä tahansa muu olisi käynyt varmaan myös. Jazzbassoa en Cissellä muistakaan.
okoranta
09.09.2006 23:19:06

Suurkiits Möyssylle viittauksesta Fenkkukeskusteluun!

Tahtoo vaan olla niin, että näillä palstoilla monasti ammattilaiset puhuu ihan hepreaa minun käsityskyvylleni. Tavistakkahuonebasisti vaan tahtoo saada hyvän vastineen rahoilleen, siis kunnon hinta-laatusuhteen ja hyvät soundit ymmärtämättä sen kummemmin asiaan syvällisesti perehtyneiden korkealentoista musiikillis-elektronista polemiikkia...

No siinä tapauksessa kannattaa mennä kauppaan kokeilemaan, ja valita omien mieltymysten mukaan! Mä vedän modatulla Harley Bentonilla, ja olen tyytyväinen, välittämättä siitä mitä muut on mieltä kyseisestä merkistä.

Mutta jos rahoilleen haluaa vastinetta ja kelpo soundia, niin tuskin menee hukkaan jos Fenderin hankkii. Ainoastaan se, että valitseeko Jazzin vai Presarin, riippuu ihan omasta itsestään.
Pitäsi löytyä pehmeä ja pyöreä botne sekä kirkas yläpää. -metal90-
Aslak64
09.09.2006 23:25:26
Juu, Jazziin kallistuisin minäkin ja lisäksi lukisin vielä sivua aikaisemman Topicin.

Jees, kiitos! Jazzilta alkaa näyttää aika vaffasti. Lieneekö Mexicon tuotteita tämä malli ja mitä tuo Mexico-Japan-Usa -akseli tuo mielestänne muassaan? Hinta on mielestäni takkahuonebasistille kohtuullinen ja laatukin vissiin? Kampe näyttää tältä:
http://www.musik-produktiv.de/shop2 … 0025266/sid/!13061897/quelle/listen
Aslak64
09.09.2006 23:28:18
Sama epiphonen kanssa? Mkä tahansa muu olisi käynyt varmaan myös. Jazzbassoa en Cissellä muistakaan.

Kyllä sieltä 70-luvun alkupuolelta Jazz Bass löytyy Cissen käsistä. Olin muuten viittä vaille ostamassa Epiphonelta Thunderbirdiä, mutta "löysin" rahaa vaimon lompakosta pari satasta ylimääräistä niin päätin hankkia tän Fenderin :-) Älä kerro vaimolle, että otin rahat ;-)
Aslak64
09.09.2006 23:31:21

Jees, ei enää mäyräkoiran ulkoilutusta tälle illalle. Laitoin sitte lainatuksi myös oman kommenttini. Sorry! Mutta se linkki minun rahojeni todennäköiseen päämäärään on siis:

rattledad
09.09.2006 23:32:44 (muokattu 09.09.2006 23:33:33)

Kampe näyttää tältä:

Jos jälleenmyyntiarvoa vähänkään ajattelet niin voisi pitäytyä ihan perusmallissa, oli se sitten tehty meksikossa japanissa tai usassa - ja nelikielisestä on varmaankin kyse? Japanilaisissa kai hinta/laatu on nykyisin parhaimmillaan. Kai?
Aslak64
09.09.2006 23:38:26
Jos jälleenmyyntiarvoa vähänkään ajattelet niin voisi pitäytyä ihan perusmallissa

Meinaatko, että näissä "special editioneissa" arvo tipahtaa nopeammin kuin perusmalleissa vai? Samassa kaupassa olis kyllä tyrkyllä mex-jazzista ihan perusmalliakin...Pitääkö tässä vielä yön päälle surffata asiaa tarkemmin...

Asia on nimittäin niin, että viisiäkymmeniä käyvä Judas Priest-Deep Purple-Hurriganes-Black Sabbath-Dio -linjalle muumioitunut perheenisä ei jaksa käydä enää kaupassa kokeilemassa kymmentä eri mallia. Sitä vaan ostaa yhden suosituksien perusteella ja soittelee. Sitte vähän ajan päästä ostaa seuraavan, jos ei tämä miellytä. Sen takia teiltä kokeneilta, paljon soittaneilta (Kait?) asiaa tahdon varmistella :-) Sama se on autokaupassa, ei jaksa enää kymmentä koeajaa ;-)
Johnny Buzz
09.09.2006 23:41:20

Itse ostaisin ehdottomasti käytetyn. Arvo säilyy paremmin ja on jo valmiiksi soitettu sisään. Jatsi vai presari? Siinä ollaan peruskysymysten äärellä. Jatsia oon ite suosinu, mut tänään vedin promomme nauhoitukset tuolla Tokain presari-kopiolla. Aattelin vaihtaa parin biisin jälkeen jazziin, mutta muut halus, että jatkan passolla. Eli vastaukseni on: molemmat. Kummallekin on paikkansa. Rattledadin kanssa oon samaa mieltä siitä, että presari toimii paremmin plekulla kuin jasso.
Aslak64
09.09.2006 23:46:30
Itse ostaisin ehdottomasti käytetyn. Arvo säilyy paremmin ja on jo valmiiksi soitettu sisään.

No hemmetti! Sit eikun vihjeitä peliin; keltä löytyy hyvä käytetty hintaluokassa 500-700 euroa? Ilmoittaudun potentiaaliksi ostajaksi :-)
beissi man
09.09.2006 23:47:09 (muokattu 14.09.2006 17:03:53)
ite oon ostamassa uutta bassoo ja puntaroin kauan jazzin ja passon välillä. Päätin sitten passon hommata koska en osannut päättää näiden välillä ja se oli hieman halvempi. Nyt pitkän toimitusajan takia aionkin hommata sen kalliimman jazzarin. Ihme homma että molemmat sopivat käteen kuin nyrkki silmään vaikka otelaudan leveydellä on noin 0,5 cm eroa

E: Eipäs tuukkaan fenkku... toimitusongelmia
rattledad
09.09.2006 23:50:56 (muokattu 09.09.2006 23:53:44)

Meinaatko, että näissä "special editioneissa" arvo tipahtaa nopeammin kuin perusmalleissa vai?

Ei välttämättä, mutta luultavasti tutun näköinen soitin löytää ostajan helpommin kuin joku erikoisempi malli.

Ja käytettyjä tosiaan kannattaa katsella jos ei ihan heti ole pakko tuota bassoa saada.

Nykyiset kiinassa tehdyt squierit ja koreassa (?) tehdyt tokain fenderkopiot ovat yleensä ihan kelvollisia soittimia nekin. Kopioitahan yleensä 70- ja 80-luvullakin jouduttiin hankkimaan. Nythän fenderinkään versioista ei oikein ota selvää.

Edit: http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … n=&price_max=&x=15&y=12
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)