Aihe: Kompura 1 | |
---|---|
![]() 09.09.2006 19:04:21 | |
Elikkäs tarkoituksena olisi hommata kompura kitaralle. En vain teidä mihin kompura olisi järjevintä sijoitaa. Ensimmäiseksi ketjuun? Etuasteen jälkeen? ja mikä kompura? Riggi on: ESP EC-1000 -> Boss Tu-2 -> Boss Ns-2 -> Boss Ch-5 -> Morley Wah -> Engl Screamerin etunen -> Boss ns-2 -> Screamerin pääte. | |
![]() 09.09.2006 19:11:47 | |
Jos haluat tanakampaa etuastesäröä, sijoita pedaali kitaran ja vahvistimen väliin: kompura pitää sisääntulevan signaalin tason pidempään korkeana, jolloin etuastekin pysyy säröllä kauemmin. Pedaalien järjestys on pitkälti makuasia, mutta yleisesti ottaen wahit, kompurat ja säröt sijoitetaan ketjun alkupäähän ja modulaatiot (kuten chorus, phaser, flanger, delay, tremolo) loppupäähän. Kokeilemalla selviää paras sijainti. | |
![]() 09.09.2006 19:19:25 | |
Mikäs kompura tuohon tarkoitukseen olisi sopiva? Boss cs-3? Jotkut on sitä haukkunu, joten en viitsisi ostaa sikaa säkissä. | |
![]() 09.09.2006 20:51:38 | |
MXR:n kompuroilla ei voi mennä pieleen.. Lisää middleä ja vähemmän volumea. | |
![]() 09.09.2006 21:00:52 | |
Sanoisin että tuon Noise Supressorin jälkeen kannattaa laittaa, mutta se on tietysti vähän makukysymys mihin sen haluaa. Kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja. Electro Harmonicsilla on se putkikompura pedaalin muodossa. Tuskin huono ratkaisu sekään, mutta en ole itse testannut. Itse lähtisin putkikompressori linjalle, mutta taas makuasioita. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! | |
![]() 09.09.2006 21:06:52 | |
Mikäs kompura tuohon tarkoitukseen olisi sopiva? Boss cs-3? Jotkut on sitä haukkunu, joten en viitsisi ostaa sikaa säkissä. Kompuran hankinta mielessä myös täällä. Otin tänään testiin Boss:n CS-3:n eikä se juurikaan tunnu eroavan tuosta Behringerin CS-100:sta, ainakaan soundillisesti. Boss 80€ vai Behringer 20€??? Dod:n Milkbox:ia olen kuullut kehuttavan. Sitä aion testata seuraavaksi. Kaikki vaihtoehdot vaan riviin ja ruuvailemaan, kyllä se oikea sieltä löytyy... Niin ja mulla ainakin on toiminut kompura (behringer) parhaiten lenkin ensimmäisenä. | |
![]() 09.09.2006 22:14:26 | |
Kompuran hankinta mielessä myös täällä. Otin tänään testiin Boss:n CS-3:n eikä se juurikaan tunnu eroavan tuosta Behringerin CS-100:sta, ainakaan soundillisesti. Boss 80€ vai Behringer 20€??? Dod:n Milkbox:ia olen kuullut kehuttavan. Sitä aion testata seuraavaksi. Kaikki vaihtoehdot vaan riviin ja ruuvailemaan, kyllä se oikea sieltä löytyy... Niin ja mulla ainakin on toiminut kompura (behringer) parhaiten lenkin ensimmäisenä. Kyllä mä sen Bossin ottaisin mieluummin, etuja mm. metallikotelo joka on kestävämpi ym. ja pidempään käyttöön jos hakee niin kannattaa ostaa mieluummin se kalliimpi. Tosin en usko että Behkut kenenkään budjettia kaataa, joten osta molemmat. :D mikä on olutta on nyt mennyttä... | |
![]() 09.09.2006 23:15:56 (muokattu 11.09.2006 10:45:50) | |
DOD:ta on tosiaan jossain en-muista-missä kehuttu, sitä pitäisi itsekin joskus testata. EDIT: Vai oliko sittenkin Digitech Main Squeeze. Visual Sound Route 66:ssa, jollainen tuossa vieressä nököttää, on sekä kompura että overdrive. Mutta kompressoriosa on pitemmän päälle alkanut tuntumaan pettymykseltä. Ei voi hienosäätää attackia (vai release), eli alkaa helposti pumppaamaan. Ja saman tyyppinen säristin (Bad Monkey) on jo ennestään. | |
![]() 09.09.2006 23:18:18 | |
Kyllä mä sen Bossin ottaisin mieluummin, etuja mm. metallikotelo joka on kestävämpi ym. ja pidempään käyttöön jos hakee niin kannattaa ostaa mieluummin se kalliimpi. Tosin en usko että Behkut kenenkään budjettia kaataa, joten osta molemmat. :D Testissä oleva Bossilainen on käytetty, joten halvalla lähtee. Taidan ottaa sen (jos Milkbox ei ole mullistavasti parempi) juuri tuosta syystä, että elinkaariennuste on paljon pitempi. | |
![]() 10.09.2006 01:23:10 | |
Olen kierrättänyt monenlaisia kompuroita laudassani ja siihen on jäänyt MXR Dyna Comp. Yksinkertainen, tekee juuri sen mitä tekee eikä huononna soundia päälläollessaan eikä ohitettuna. Myös Marshallin kompura oli aika hyvä ja halpa, mutta söi signaalia kun ei ollut kytketty päälle. Kierrossa / testissä on ollut myös ainakin Emma, T-Rex, Boss ja DOD FX80B. Itselläni kompura sijaitsee ennen vahvistinta efektiketjun viimeisenä. Siinä se tasoittaa mukavasti delayta ja mahdollistaa mielenkiintoisen soolosoundin, kun ennen kompuraa on mieto säröpedaali. Joku kompuroistani taas ei toiminut delayn jälkeen niin hyvin kuin ennen sitä ja jossain kombinaatiossa kompura ennen säröjä on tosi hyvä... Kokeilemalla siis hyvä tulee! | |
![]() 10.09.2006 11:18:41 | |
onko kokemuksia http://www.musamaailma.fi//tuotekuvat/suuri_1247.jpg ? mä olen joi jonkun aikaan ettinyt kompuraa milä saisi hieman lisää sustainia, ei mitään muuta. vai onko tuossakin kompurassa Sustain-potikkaan yhdistetty Attackit jne.? bossin cs.3 ei mulla toiminut ollenkaan. Tehotyttö95 | |
![]() 10.09.2006 11:27:23 | |
Ite tykkäilen omasta DIY Orange Squeezeristä joka on hyvin, HYVIN, helppo tehdä itse ja tulee halvaksi. Toimii mukavasti ensimmäisenä ketjussa. LUJEMPAA!! | |
![]() 10.09.2006 11:50:28 | |
En vain teidä mihin kompura olisi järjevintä sijoitaa. Ensimmäiseksi ketjuun? Järkevintä on sijoittaa kompressori ketjun alkupäähän. Jos laitat särön/modulaation jälkeen voimistuu näiden tuottama kohina jonkun verran. Ilmi tuli myös että kompuran voi halutessaan laittaa vaikka loppupäähän kuten moni tekee. Eli se on vaan kokeiltava miten toimii parhaiten. Itsellä kompura on ketjussa ensimmäisenä. Ei toki välttämättä fyysisesti mutta päällä ollessaan on aina ensimmäinen signaalia muokkaava palikka. Huisin vähän tulee sitä enää käytettyä. Puhtailla Electric Mistresin kanssa tai clean-soolossa volaboostina ja soundin lytistäjänä kuten vaikkapa Pink Floydin Another Brick In The Wall pt.2 tyylisessa soundissa. ja mikä kompura? Keeley, BJF tai vaikkapa Demeter Compulator jos haluaa parasta mahdollista. Itsellä Dynacomp joka ei ole ihan niitä transparenteimpia. I read the internet, I know what's going on. - Axl | |
![]() 10.09.2006 12:41:34 | |
Nii onko täällä kokemusta noista optisista kompressoreista kitarakäytössä? Itse ainakin tykkään tosta DOD280-kloonistani. Ihmisten pitäisi hieroa enemmän päitään. -efunkelist | |
![]() 10.09.2006 15:14:41 | |
onko kokemuksia http://www.musamaailma.fi//tuotekuvat/suuri_1247.jpg ? mä olen joi jonkun aikaan ettinyt kompuraa milä saisi hieman lisää sustainia, ei mitään muuta. vai onko tuossakin kompurassa Sustain-potikkaan yhdistetty Attackit jne.? bossin cs.3 ei mulla toiminut ollenkaan. Olen myös tuota miettinyt. Mitä meinaa kompuroiden kohdalla retro? Miten mahtaa erota mxr dyna compista, säädöt tuntuu olevan samat, hinta eri... Musanäytteessä rock-bändimme uusi demo! | |
![]() 10.09.2006 20:36:04 (muokattu 10.09.2006 20:37:54) | |
Olen myös tuota miettinyt. Mitä meinaa kompuroiden kohdalla retro? Miten mahtaa erota mxr dyna compista, säädöt tuntuu olevan samat, hinta eri... Retro taitaa uusien kompuroiden kohdalla tarkoittaa että se on Ross-klooni. Toisin sanoen Dynacomp muutamalla xtra komponentilla (jotka syövät vähän yläpäätä). Tosin usein uudet Ross-kloonit on "modattu" kirkkaampi saundisiksi, kuten haluttu keeley-kompura. edit:typo | |
![]() 11.09.2006 10:08:00 | |
Testissä oleva Bossilainen on käytetty, joten halvalla lähtee. Taidan ottaa sen (jos Milkbox ei ole mullistavasti parempi) juuri tuosta syystä, että elinkaariennuste on paljon pitempi. Testasin tuossa kaverin MilkBox:ia, eikä se mielestäni ollut yhtään Bossilaista kummempi. Itseasiassa Boss:ssa oli mielestäni parempi Tone-säätövara. Hifistelijä löytäisi varmaan paljonkin eroavaisuuksia, mutta mulle nämä purkit oli lähes yhtä ja samaa. Luojan kiitos en omista hifikorvia, kyllä olis elämä vaikeeta ;) | |
![]() 11.09.2006 10:31:29 | |
onko digitech main squeezestä kokemuksia? Onko siitä mihinkään? Siinä olis kaksi ulostuloa. Mulla nyt Bad monkey toisena särönä ja siinä on myös kaksi ulostuloa joista toiseen olen laittanut virittimen ja tällöin välttynyt sen tuomisesta varsinaisen signaalin tielle. Olen ajatellut välillä et jos vaihtas bad monkeyn johonkin muuhun mutta toi ominaisuus on ollut kiva. Voisin ratkaista sen jos hankkisin main squeeze kompuran mun nykyisen behkun tilalle. Behkusta kuuluu kompuroidun cleanin lisänä ihan hiljaa sellainen tosi fuzz soundi:) Musanäytteessä rock-bändimme uusi demo! | |
![]() 12.09.2006 13:32:04 | |
Olen kierrättänyt monenlaisia kompuroita laudassani ja siihen on jäänyt MXR Dyna Comp. Yksinkertainen, tekee juuri sen mitä tekee eikä huononna soundia päälläollessaan eikä ohitettuna. Myös Marshallin kompura oli aika hyvä ja halpa, mutta söi signaalia kun ei ollut kytketty päälle. Kokeilin tuota Marshallin compressoria ja se oli varsin hyvä hinta/laatu yms. suhteen. Se on myös monipuolinen. Signaalin syönti ei ollut mielestäni merkittävää. Tietysti MXR:n dyna comp. on hyvä mutta yksipuolinen. Hankin Marshallin kun varat sallii... Life is for living! | |
![]() 08.05.2007 21:12:25 | |
Kokeilin tuota Marshallin compressoria ja se oli varsin hyvä hinta/laatu yms. suhteen. Se on myös monipuolinen. Signaalin syönti ei ollut mielestäni merkittävää. Tietysti MXR:n dyna comp. on hyvä mutta yksipuolinen. Hankin Marshallin kun varat sallii... Eiks toi Marsun Ed-1 oo patterikäyttöinen? MXR Dyna Compin ainaskin saa myös verkkovirtaan. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)