stragowa 05.04.2005 22:25:27 | |
---|
Kertokaa hyvät ihmiset mulle, että mitä suosittelisitte hyväksi harjottelu comboks. Tarkotus olis saada hyvä soundinen vehje melko huokeeseen hintaan. Mitään *askaa en aatellu käydä ostamaan, vaan kerralla kunnollisen, minkä kanssa sitte pelittäs pitkän aikaa. Swr La10 on ollu tähän mennessä omasta mielestäni ehkä varteen otettavin vaihtoehto. Kertokaa te, muita vaihtoehtoja.. "Ikinä ei opi soittamaan, mutta aina voi harjoittelemalla yrittää." |
balzary 05.04.2005 22:27:11 | |
---|
se rolandin pikkuloota missä oli efektejä samassa? en muista tarkkaa mallia. musamaailmassa voi tyypata jos asustelet pk-seudulla. |
stragowa 05.04.2005 22:39:53 | |
---|
se rolandin pikkuloota missä oli efektejä samassa? en muista tarkkaa mallia. musamaailmassa voi tyypata jos asustelet pk-seudulla. ai cube? potkisko, niinkun swr? "Ikinä ei opi soittamaan, mutta aina voi harjoittelemalla yrittää." |
balzary 05.04.2005 22:56:27 | |
---|
ai cube? potkisko, niinkun swr? joo, tais olla cube. pikaisesti joskus testasin, ihan ok:lta se vaikutti. |
FoolOnTheHill 05.04.2005 23:06:12 (muokattu 05.04.2005 23:09:18) | |
---|
ai cube? potkisko, niinkun swr? Oman kokeilun perusteella ei, mutta jos välttämättä haluaa niitä sisäänrakennettuja härpättimiä niin sitten. Ehdottaisin kuitenkin hyväsoundisen peruskombon hommaamista ja polkimia erikseen jos tarvii. Halvemmat SWR:t on tuntunut ihan mukavilta treenistyrkkareilta, samoin Laneylla oli hintaansa nähden yllättävän hyviä vaihtoehtoja. Behringerit ovat kelvollisia, mutta niiden kestävyydestä on tullut moitteita. Warwick on kirosana, mutta jotkut tuntuu tykkäävän ;) Jos on mahdollisuuksia, niin kannattaa käydä tsekkaamassa ainakin noita ja valita omaan käyttöön parhaiten sopiva. Jos combo on tarkoitus viedä treenikselle tai keikalle asti, saattaa vähän isompi investointi esim. hinnakkaampaan SWR:n tai EBS:n olla paikallaan. Kirpaisee enemmän kerralla, muttei tarvitse sitten vuoden päästä miettiä seuraavaa ostosta. Kerralla laadukkaat ja tarkoituksenmukaiset kamat ja a vot. Ihan pelkkään kotitreeniin sopii myös pelkkä etunen ja hyvät luurit. Combon hintaan saa vaikka Microbass II:n, joka toimii sitten studiossakin tai keikalla linjaan. Edit: Vilkaisin vähän tuota kamalistaasi. Eikös sieltä löydy jo harjoittelustygeä jos jonkinmoista? |
stragowa 06.04.2005 13:52:35 | |
---|
eikun tilanne on nyt se, että lainasin behringer ultrabass bx 1200 isoveljelle, ja se ei harmita yhtään (saa jäädä vaikka kokonaisuudessaan sinne..).. ja hartken stäkki olis lähössä treenikselle ja nyt tarviis kunnollisen harjottelu combon pelkästään koti käyttöön.. eli keikka vehkeet erikseen. ja mitään efektejä en tarvii.. sen takia oon erittäin vahvasti kallistumassa swr:n puolelle.. oon ainakin soíttotunnilla sen todennu varsin käyttökelposeks vehkeeks =) "Ikinä ei opi soittamaan, mutta aina voi harjoittelemalla yrittää." |
Prowleri 06.04.2005 14:45:41 | |
---|
Behkun BX600 on kuulemma hyvä pikkuvehje, ollakseen halpa ja no, Behringer. "Ei niin, mutta ei toki huonoakaan. Eivät soittimet yleensäkään tee kenestäkään yhtään mitään." -Ylläri |
Kieppi 06.04.2005 15:21:02 | |
---|
Kalamies #10 >-)))>. Aut Warwick, aut nihil.
Demo on viimeinkin valmis! |
stragowa 06.04.2005 18:00:35 | |
---|
hmm.. jotenkin tuol ultrabass vaan avas mulle sen verran sitä behkujen maailmaa ja osotti sen, että en haluu enää vapaaehtosesti sinne kurkistaa. mutta toi ibanez saattas ollakkii aika hyvä... pitäs päässä kokeilemaan.. "Ikinä ei opi soittamaan, mutta aina voi harjoittelemalla yrittää." |
Groovelover 07.04.2005 15:15:28 | |
---|
Kannattaa kokeilla myös Ibanezin uutta bassocombosarjaa. Itse olen soittanut enemmänkin sillä 65-wattisella, jossa on 12" elementti ja pilli. Tykkäsin, voin suositella. Ainakaan sitä ei kannata jättää kokeilematta pelkästään sen takia, että siinä lukee Ibanez. http://www.ibanez.co.jp/world/produ … /series_frame/area_ea/frame_sw.html Levytukusta löytynee. Itse ostin himatreeniin joskus viime joulukuussa samaan Ibanez-sarjan pienimmän combon, malli SW20, 20 wattia tehoa, yksi 8-tuumainen ämyri. Yllättävän muhkea soundi niin pienestä loodasta, riittää hyvin himatreeniin ja levyjen kanssa soitteluun. En tiedä noista saman sarjan isommista komboista, mutta tässä pelissä on yksi huono puoli: häiriösuojaus on kehno, joku radioasema kuuluu hyvin vaimeasti styrkkarista ja jos kännykkä on paria metriä lähempänä niin jo kuuluu häiriöt läpi. Luin harmony centralin nettisivuilta arvostelut tästä combosta ja joku muukin valitteli samaa. |
stragowa 07.04.2005 19:10:47 (muokattu 07.04.2005 19:11:15) | |
---|
Minkälaisia customin bassocombot on? Anteeksi, kustomin "Ikinä ei opi soittamaan, mutta aina voi harjoittelemalla yrittää." |
minimies 07.04.2005 20:34:50 | |
---|
Ite hommasin tommosen hartken b200:en... Omasta mielest hyvän kuuloinen pikku hima styrkkäri... 8) Kunhan elementti pysyy tossa 8 tuumas, eikä mee pienemmäks, niin eiköhän nua kaikki kuulosta aikalailla bassolta... MIKSI tehdä kaikki selvinpäin... |
uduwudu 08.04.2005 11:59:44 | |
---|
harjottelu combon pelkästään koti käyttöön.. eli keikka vehkeet erikseen. ja mitään efektejä en tarvii.. Tämä on ehkä vähän typerä kysymys, mutta tarvitsetko oikeasti kotona treenaamiseen vahvistinta? Varsinkaan jos et halua käyttää mitään efektejä? |
...And Justice For All 08.04.2005 14:24:18 | |
---|
Rolandin Bass-Cube on kiva vahvari kotisoitteloon. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
Harjottelu combo pitäs munkin saada. Kellään kokemusta Fender Rumble 25:sta? Entäs tuo SWR LA10? Musiikkityyli hard rock/heavy. ... |
rytmitajuton 10.09.2006 09:29:55 | |
---|
Rolandin Bass-Cube on kiva vahvari kotisoitteloon. Näin on. Maku asioitahan nää tietenkin on, kuka pitää mistäkin. Itse olen kotibassottelussa ollut ihan tyytyväinen tuohon Rolandin 30w basso-kuutioon. Efektejäkin siitä löytyy niitä kaipaaville. |