peksi62 09.09.2006 08:21:42 | |
---|
Transistorivahvistimen kautta soitettaessa multiefekteillä tuntuu kohina olevan melkoinen ja kun vääntää tehoja lisää kohina senkun lisääntyy,tätä ongelmaa ei ole omassa putkikombossani(Musicman).Kokeilin tuossa äskettäin Transistori Voxia joka oikeasti oli kyllä joku muu vahvistin(oli kyllä liimattu Voxin kangas eteen),niin siinä kohina oli kyllä sitä laatua että teki mieli heittää vahvari jorpakkoon! |
Spike 09.09.2006 11:17:43 | |
---|
Turhaa tehoa Voiko trankussa olla turhaa tehoa? Transistoripäätteellä saa olla mieluusti 100 tai 200 wattia tehoja, enemmän headroomia ja parempi saundi. Trankkupäätesärö on aika hirveää. Clearly motivated by an unholy alliance. |
Werihukka 09.09.2006 11:46:33 | |
---|
Voiko trankussa olla turhaa tehoa? Transistoripäätteellä saa olla mieluusti 100 tai 200 wattia tehoja, enemmän headroomia ja parempi saundi. Trankkupäätesärö on aika hirveää. Komppaan. Trankkupäätesärö ei ole mitään maailman maukkaimpia soundeja. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
Swan 09.09.2006 12:05:07 | |
---|
Komppaan. Trankkupäätesärö ei ole mitään maailman maukkaimpia soundeja. Paitsi jos se on Valvetronixin päätesäröä. ;) |
Werihukka 09.09.2006 12:13:44 (muokattu 09.09.2006 12:16:43) | |
---|
Paitsi jos se on Valvetronixin päätesäröä. ;) Onkos se hybridi vai onko siinä jokin simuloitu putkipäätesärö? Edit: Juu elikkäs jonkun sortin hybridihän se on, kun sitä nyt itse otti selvää. :) Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
Listen 09.09.2006 12:19:20 | |
---|
Kumpikohan olisi parempi hankinta, Valvetronix vai Tech 21 Trademark 60? Efekteillä ei niin väliä, kunhan olisi hyvä clean ja rouhea särö, dynamiikkaa, ja muutenkin semmoinen putkimainen soundi. Tulisi näillä näkymin vain kotikäyttöön: lähteekö tukeva soundi pienemmällä volumella? Äänittämisen apuvälineeksi olen ajatellut hommata Hughes & Kettnerin Red Box- kaiutinsimulaattorin, tai sitten mikittää (tuonkin takia 12" elementti saattais olla hyvä asia). |
Werihukka 09.09.2006 12:22:15 | |
---|
Kumpikohan olisi parempi hankinta, Valvetronix vai Tech 21 Trademark 60? Efekteillä ei niin väliä, kunhan olisi hyvä clean ja rouhea särö, dynamiikkaa, ja muutenkin semmoinen putkimainen soundi. Tulisi näillä näkymin vain kotikäyttöön: lähteekö tukeva soundi pienemmällä volumella? Äänittämisen apuvälineeksi olen ajatellut hommata Hughes & Kettnerin Red Box- kaiutinsimulaattorin, tai sitten mikittää (tuonkin takia 12" elementti saattais olla hyvä asia). Molemmat varmasti loistavia pelejä, mutta riippuu täysin tarpeesta, että kumpi kannattaa. Vox on varmasti monipuolisempi ja Tech perustuu gt-2 pedaaliin, jonka ääninäytteitä löytää tech21:sen kotisivuilta. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
Swan 09.09.2006 12:33:56 | |
---|
Onkos se hybridi vai onko siinä jokin simuloitu putkipäätesärö? Edit: Juu elikkäs jonkun sortin hybridihän se on, kun sitä nyt itse otti selvää. :) Putken avulla se on simuloitu. Masteria suurentamalla tulee päätesäröä, ja mökää voi pienentää takapaneelin tehopotikasta. Varsinainen hybridi tuo ei ole, koska pääte ei tehojaan ota tuosta Valve Reactorista. |
lavaamo 09.09.2006 17:03:50 | |
---|
Tuosta valvetronixista on kaksi versiota, VT ja VTX toisessa hieman enemmän mallinnoksia. Pärjääkö tuolla halvemmalla mallilla vai onko kalliimpi huomattavasti parempi? Pitäisi kai käydä testaamassa... |
P-Nut 09.09.2006 17:07:40 (muokattu 09.09.2006 17:09:03) | |
---|
Tuosta valvetronixista on kaksi versiota, VT ja VTX toisessa hieman enemmän mallinnoksia. Näissä on erona vaan elementti ja se, että VTX malleissa on suljettu takaosa kotelosta. Mallinnuksien määrä on täsmälleen sama. Halvemmallakin mallilla pärjää. Rahaerolla voi sitten vaikka panostaa jalkaohjaimeen tms. Welcome to jazz club...Grrrrreat |
Swan 09.09.2006 17:12:50 | |
---|
Näissä on erona vaan elementti ja se, että VTX malleissa on suljettu takaosa kotelosta. Mallinnuksien määrä on täsmälleen sama. Halvemmallakin mallilla pärjää. Rahaerolla voi sitten vaikka panostaa jalkaohjaimeen tms. Onkos noissa parittomissa kymmenissä ollut takaosa aina suljettu, vai onko niihinkin tehty uudistuksia tässä viime aikoina? Omassa AD50VT:ssäni on suljettu takapaneeli. |
lavaamo 09.09.2006 17:17:34 | |
---|
Onkos noissa parittomissa kymmenissä ollut takaosa aina suljettu, vai onko niihinkin tehty uudistuksia tässä viime aikoina? Omassa AD50VT:ssäni on suljettu takapaneeli. No ilmeisesti tuo VT/VTX ei tarkoita tätä eroa, mutta noita on kahden värisenä, toisessa 9 vahvistin mallinnusta ja 11 efektiä kalliimmassa on sitten 16 vahvistin mallinnusta ja 21 efektiä. |
Swan 09.09.2006 17:37:43 | |
---|
No ilmeisesti tuo VT/VTX ei tarkoita tätä eroa, mutta noita on kahden värisenä, toisessa 9 vahvistin mallinnusta ja 11 efektiä kalliimmassa on sitten 16 vahvistin mallinnusta ja 21 efektiä. Onko se kalliimpi wanhempi malli? En nimittäin löydä tietoja muista kuin tuosta omastani (metalligrilli), jossa on 11 kappaletta sekä efektejä että mallinnuksia. |
superfly 09.09.2006 17:41:56 | |
---|
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Swan 09.09.2006 17:45:47 | |
---|
|
superfly 09.09.2006 17:49:04 | |
---|
Tiedossa on, ja sama AD50VT on itselläni. Tuossa vain oli puhetta jostain kalliimmasta ja erivärisestä versiosta, jossa olisi enemmän mallinnuksia ja efektejä. Vai mentiinkö sekaisin AD60:n kanssa? Hmm... Mä luulen kyllä että sekoitat nyt tuohon kuuskymppiseen. Tai ainakaan mä en ole kuullut mistään viiskymppisestä missä olisi enemmän mallinnuksia/efektejä. Voin toki olla väärässäkin, mutta luulisi että nuo tuolla Voxin sivuilla olisi jotenkin näkyvissä. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
lavaamo 09.09.2006 17:55:09 | |
---|
Hmm... Mä luulen kyllä että sekoitat nyt tuohon kuuskymppiseen. Tai ainakaan mä en ole kuullut mistään viiskymppisestä missä olisi enemmän mallinnuksia/efektejä. Voin toki olla väärässäkin, mutta luulisi että nuo tuolla Voxin sivuilla olisi jotenkin näkyvissä. No ilmeisesti sekoitin nuo metal grillit noihin kankaalla päällystettyihin 60 ja 120 vaikka ovathan nekin valvetronixeja ja niissä on enemmän mallinnoksia. |
Hmm... Mä luulen kyllä että sekoitat nyt tuohon kuuskymppiseen. Tai ainakaan mä en ole kuullut mistään viiskymppisestä missä olisi enemmän mallinnuksia/efektejä. Voin toki olla väärässäkin, mutta luulisi että nuo tuolla Voxin sivuilla olisi jotenkin näkyvissä. No ilmeisesti sekoitin nuo metal grillit noihin kankaalla päällystettyihin 60 ja 120 vaikka ovathan nekin valvetronixeja ja niissä on enemmän mallinnoksia. Niin, tässä meni nyt ekana lavaamo sekaisin, ja minä sen jälkeen ryhmäpaineen takia. ;) Mutta ilmeisesti VT:t AD15/AD30/AD50/AD100 ovat aina olleet takaa suljettuja, kun ovat tulleet markkinoille parillisten kymmenien jälkijunassa? |
Ukko 10.09.2006 13:24:36 | |
---|
Voiko trankussa olla turhaa tehoa? Transistoripäätteellä saa olla mieluusti 100 tai 200 wattia tehoja, enemmän headroomia ja parempi saundi. Trankkupäätesärö on aika hirveää. Mulla on keikoilla ikivanha Peavyn Bandit 50w 10 tuumaisella ämyrillä päättärinä. Etusena on J-Station mallintava. Etusesta, joka toimii samalla master volumena, ei ole koskaan vielä tarvinnut vääntää volaa puolta enempään. Ja mökää lähtee niin perkuleesti ja riittää mihin tahansa normaaliin seurojentalojen ja pienten ulkoilma tilaisuuksien melunpitoon. |
Ukko 10.09.2006 13:26:30 | |
---|
Näissä on erona vaan elementti ja se, että VTX malleissa on suljettu takaosa kotelosta. Mallinnuksien määrä on täsmälleen sama. Halvemmallakin mallilla pärjää. Rahaerolla voi sitten vaikka panostaa jalkaohjaimeen tms. On niissä sekin ero että kalliimmalla mallilla saat erikseen säädöt reverbille, delaylle ja yhdelle modulointi efektille. Halvemmalla mallilla vaihtoehdot ovat rajoitetumpia. |