Flash 25.08.2006 10:02:19 | |
---|
"Shakey" kirjaa on tullut muutamat päivät lueskeltua (suosittelen!) ja alkoi taas tuo pahuksen "Eldorado" EP kiinnostamaan. Levyähän ei taida saada tällä hetkellä kuin hyvällä tuurilla, mutta jos joku sen omistaa, niin onko syytä alkaa vakavaan metsästykseen? Minä olen metsästänyt sitä jo viisitoista vuotta huonolla menestyksellä... On minulla se toki kasetille kopioituna. Kyllähän se ihan mainio pläjäys on. Suurin osa biiseistähän toki löytyy Freedom levyltä. Mutta ne puuttuvat ovat toki hyviä ja kuulemisen arvoisia biisejä. Täällä on muuten ihan mielenkiintoisia studiodokumentteja LWW levyn teosta: http://www.neilyoung.com/lwwtoday/lwwvideomenu.html Live Music Is Better! |
Flash 25.08.2006 10:09:11 | |
---|
Hawks & Dovesilla on Little Wing, josta ainakin itse pidän ja sitten Re-Actorilta shots on kans mukava, mutta harvoin tulee noita Niilon kasari levyjä kuunneltua. Mulla on välillä sellaisia vaiheita, että ei paljon muuta tule kuunneltuakaan kuin kasari-Niiloa. Vahinko vain, että suurin osa sen aikakauden parhaista biiseistä on edelleen virallista julkaisua vailla (esim. loistava Ordinary People). Ja niistä levyille päätyneistäkin biiseistä löytyy monesti bootlegeilta paljon parempia (live)versioita. Live Music Is Better! |
Tarkastaja 25.08.2006 12:31:44 | |
---|
Mulla on välillä sellaisia vaiheita, että ei paljon muuta tule kuunneltuakaan kuin kasari-Niiloa. Vahinko vain, että suurin osa sen aikakauden parhaista biiseistä on edelleen virallista julkaisua vailla (esim. loistava Ordinary People). No eiköhän ne löydy sitten siltä Archivesilta, jos eka osa sisältää vuodet 1969-1974 niin kasari tuotokset tulee sitten varmaan kolmos osaan. Ensimmäistä osaa on nyt kasailtu semmoset 18 vuotta niin siitä pikkusen laskeskelemalla ehkä sitten 2015, jos ei sitten mitään uutta formaattia keksitä ja koko homma aloitetaan taas alusta. |
2541 25.08.2006 13:43:12 | |
---|
Suurin osa biiseistähän toki löytyy Freedom levyltä. Mutta ne puuttuvat ovat toki hyviä ja kuulemisen arvoisia biisejä. Mutta eikös ne ole kuitenkin eri versioita? "Don't Cry" esim. olisi siistimpi versio "Freedomilla", pahimmat kitarahyökkäykset leikattu pois. Youngilla tuota julkaisematonta tavaraa tuntuu riittävän. Yksi biisi mikä kovasti kiinnostaisi kuulla on "Pushed It Over The End". CSN&Y:n liveversio vuuodelta 1974 löytyy 1981 Italiassa julkaistulta boxilta eikä sitten muualta. |
Flash 25.08.2006 15:12:41 | |
---|
Mutta eikös ne ole kuitenkin eri versioita? "Don't Cry" esim. olisi siistimpi versio "Freedomilla", pahimmat kitarahyökkäykset leikattu pois. Kyllä. Eldorado EP on aika raakaa menoa (=hyvä). Youngilla tuota julkaisematonta tavaraa tuntuu riittävän. Yksi biisi mikä kovasti kiinnostaisi kuulla on "Pushed It Over The End". CSN&Y:n liveversio vuuodelta 1974 löytyy 1981 Italiassa julkaistulta boxilta eikä sitten muualta. Tuokin on ihan ok biisi, ei mitään mullistavaa tosin. Live Music Is Better! |
SGitar 25.08.2006 22:16:47 | |
---|
Olen tuolta YouTubesta katellut jotain -71 vuoden BBC Liveä, vaikuttaa melko hyvältä keikalta. Tietääkö kukaan, onko tätä saatavana DVD:nä tai CD:nä? Tonight I´m a Rock and Roll star..! |
2541 26.08.2006 01:54:33 | |
---|
|
Techno-Allah 26.08.2006 02:12:08 (muokattu 26.08.2006 02:12:42) | |
---|
Olen tuolta YouTubesta katellut jotain -71 vuoden BBC Liveä, vaikuttaa melko hyvältä keikalta. Tietääkö kukaan, onko tätä saatavana DVD:nä tai CD:nä? Ei sitä ole taidettu kyllä julkaista missään virallisessa muodossa. itelläkin löytyy bootleggina, tosin ihan hyvä laatuisena sellaisena. Young hyvässä vireessä, kuten tietysti aina . "Music is the wine that fills the cup of silence".
- Robert Fripp |
2541 26.08.2006 02:20:00 | |
---|
|
SGitar 26.08.2006 11:59:09 | |
---|
Sitten vielä semmosta kyselisin et kun katoin CDON:ista niin sielä on levyistä jotain dvd versioita. Eli onko ne biisit livejä vai samat biisit kun levyllä vaan kuvan kanssa? Tonight I´m a Rock and Roll star..! |
Techno-Allah 26.08.2006 13:23:03 | |
---|
Sitten vielä semmosta kyselisin et kun katoin CDON:ista niin sielä on levyistä jotain dvd versioita. Eli onko ne biisit livejä vai samat biisit kun levyllä vaan kuvan kanssa? Ainakin jossakin painoksessa Greendalen mukana tulee DVD, jossa Young vetää kaikki levyn biisit livenä. "Music is the wine that fills the cup of silence".
- Robert Fripp |
Tarkastaja 26.08.2006 16:53:28 | |
---|
Ainakin jossakin painoksessa Greendalen mukana tulee DVD, jossa Young vetää kaikki levyn biisit livenä. Toisessa Greendalen painoksessa (musta kansi tekstit keltaisella) on filmi siitä kun Neil soittaa biisit studiossa Crazy Horsen kanssa. |
SGitar 27.08.2006 09:29:03 | |
---|
Toisessa Greendalen painoksessa (musta kansi tekstit keltaisella) on filmi siitä kun Neil soittaa biisit studiossa Crazy Horsen kanssa. Ourait, tietääkö kukaan minkälainen tuo harvestin DVD on? Tonight I´m a Rock and Roll star..! |
Roberto 27.08.2006 12:37:58 | |
---|
|
Kuuntelen . Omasta mielestäni Harvest on ehkä Youngin paras albumi. On the beachia ja After the goldrushia on tullu viimeaikoina kuunneltua. The time is gone, the song is over,
Thought I'd something more to say. |
Tarkastaja 23.09.2006 17:34:18 (muokattu 23.09.2006 18:28:47) | |
---|
|
Turder 24.09.2006 12:44:09 | |
---|
|
SGitar 24.09.2006 13:30:05 | |
---|
Rock And Roll |
Tempura 24.09.2006 19:13:18 | |
---|
Jep itekin tykkään noista laulu, kitara ja huuliharppu jutuista eniten. Joku From Hank to Hendrix on aivan tajuttoman kova ja nätti. Tai You and me. On se vaan. On se mies. Ekan kerran kun kuulin Nipaa kunnolla, niin se oli Sleeps with angels-levy. Sekosinkin sitten totaalisesti. Ei ollut siihen saakka tuollainen hieno ja joskus mukavan riisuttu laulumeininki napannut, mutta tuo napsahti. Se onkin toiseksi paras levy maailmankaikkeudessa minulle. Sitten kun myöhemmin kuuli jotain Like a Hurricanea tai vastaavia, niin tajusi että pennusta asti jääneet muistiin kyseiset sävelet. "Ei perkele, oliko tämäkin Nipaa"-ilmiöitä tuli jatkuvasti. 76uy65t745t76tg |
2541 26.09.2006 22:28:49 | |
---|
|