hollmi-5 09.09.2006 13:30:45 | |
---|
Kokeilin Ludwigin Black Beauty virveliin erilaisia kalvovalintoja ja samalla sitten vaihdoin prässivanteiden tilalle valuvanteet. Black Beautyn soundiin vaikutti vanteiden vaihto vähemmän, kuin kalvojen vaihto. Kuvailisin soundia napakammaksi ja kuivemmaksi. Tuon virvelin runko soi riisuttuna kuin kirkonkello, joten askel kuivempaan oli minun makuuni. Ludwigin nykyiset prässivanteet ovat melko jämäkkää tavaraa (2,6 mm), joten ero ei ole niin suuri, kuin vanhempien virveleiden kohdalla. Vanhimmat peltivanteet ovat 1,6 mm ja eroa tulee enemmän. Vanhemman Supraphonickin kromattua messinkiä olevat vanteet ovat kovin arvostetut. Ei ihan syyttä, sillä parhaiten se niillä soundaakin. Tähän rumpuun valuvanne ei sovi. soundista häviää jotakin. Lieneekö vain kuvitelmaa, mutta ero on mielestäni selkeä ja huonompaan suuntaan. Sonorin valuvanteet ja prässivanteet tehdas itse aikoinaan rankkasi soundiltaan ja soitettavuudeltaan samanveroisiksi. Mauserilla mittasin Sonorliten virvelin ylävanteen 3 milliä paksuksi. Eli vanne ei jousta yhtään enempää, kuin valettu. Alavanne on ohuemmasta materiaalista. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Jupi57 09.09.2006 14:05:21 | |
---|
Valettujen kannataja olen ollut jo vuosia. Jotenkin ne aksentit ovat täsmällisempiä verrattuna muihin puhumattakaan kanttilyönteistä ( kapula poikitttain). |
HeavyMachinery 09.09.2006 14:22:45 | |
---|
Valettujen kannataja olen ollut jo vuosia. Jotenkin ne aksentit ovat täsmällisempiä verrattuna muihin puhumattakaan kanttilyönteistä ( kapula poikitttain). Itse en lämpeä oikein valetuille vanteille. Puu vanteet virvelissä on todella jees, kantti soundissa on paljon munaa... Suurin miinus valetuissa on monasti se korkeus. Tomiin joutuu lyömään hieman sisään kun vanne on niin korkea reunalta, erityisesti se vaivaa pienissä tomeissa.... Maku asioitahan nämä on mutta omat komukset on se että valetut tukahduttaa hieman sointia... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Skidi offtopic: Tiedättekö tekeekö mikään valmistaja 8-reikäisiä 14" valuvanteita? Noi 1,6milliset ei vaan kestä pidemmän päälle kakkosnelosen lyömistä. |
vapauskauppias 09.09.2006 16:28:44 | |
---|
Skidi offtopic: Tiedättekö tekeekö mikään valmistaja 8-reikäisiä 14" valuvanteita? Noi 1,6milliset ei vaan kestä pidemmän päälle kakkosnelosen lyömistä. Eiköhän noita aika monelta valmistajalta löydy. Pearl tulee nyt ensimmäisenä mieleen, niiden high-end seteissä kun tomeissakin on valuvanteet. "Tuo fraasi-sana on kyllä vähän pikkurilliosastoa rumpujen soiton yhteydessä, myönnän. Komppi, filli, kalja." |
Jupi57 09.09.2006 17:29:46 | |
---|
Suurin miinus valetuissa on monasti se korkeus. Gretscheisssä kyllä mutta ainakin noissa Slingerlandeissani ovat matalemmat kuin prässätyt. |
hollmi-5 09.09.2006 18:07:10 (muokattu 09.09.2006 19:34:59) | |
---|
Skidi offtopic: Tiedättekö tekeekö mikään valmistaja 8-reikäisiä 14" valuvanteita? Noi 1,6milliset ei vaan kestä pidemmän päälle kakkosnelosen lyömistä. Tamalla ainakin on valettuja virvelin alavanteitakin kahdeksanreikäisenä. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Olli 09.09.2006 18:31:41 | |
---|
Koodilla DC-1408 ja DC-1408S löytyy pearlilta kahdeksan reikäinen virvelin vanne. Hinnat ovat 48 € ja 48,40 €. http://www.spacebarhoppers.com/ |
Mikael 09.09.2006 19:29:06 | |
---|
Mä taas oon niin tottunut noihin Gretschin vanteisiin että normikirkeus tuottaa päänvaivaa. Toisaalta Radio Kingin vanne on vielä Gretschiäkin korkeampi... Siitä mistä aita on matalin... |
Veksi 09.09.2006 20:49:20 (muokattu 09.09.2006 22:05:19) | |
---|
Oli kerran Pearl pikkolovirvelissä 10 reikäiset valuvanteet, laitoin ne Taman 8" Rokcstars virveliin oli saundi aivan erilainen kuin prässätyillä vanteilla, kanttilyönnit soi paremmin ja muutenkin oli paremman kuuloinen peli. |
markkuliini 10.09.2006 02:03:11 | |
---|
Noi 1,6milliset ei vaan kestä pidemmän päälle kakkosnelosen lyömistä. Mitä jos SOITTAIS sitä kakkosnelosta lyömisen sijaan? :P www.vasamayhtye.com |
Ben 11.09.2006 13:24:59 | |
---|
Mitä jos SOITTAIS sitä kakkosnelosta lyömisen sijaan? :P Kunhan alkais vaan joku päivä osumaan siihen kakkoseen ja neloseen ;) |