vincent 12.11.2003 18:59:37 | |
---|
tilanne: yrität etsiä kitaravahvistinta. liikkeen sivuille -> etusivu, jossa liikkeen logo ja toivotus "klikkaa itsesi sisään" (voiko tämän turhempaa sivua olla?) -> kitarakamat -> kitaravahvistimet -> putkivahvistimet -> ja mitä löytyy? läjä valmistajien logoja, joita klikkaamalla päätyy valmistajan kotisivujen aloitusivulle!! mikä on tällaisten sivujen hyöty? minä ainakin sivuutan tällaiset sivut omaavan liikkeen välittömästi. kommentoikaa, kiitos.. jaa ettäää.... mitäettää..? |
LaXu 12.11.2003 19:13:10 | |
---|
Myönnetään, onhan tuo aika turhaa, vaikka monien lafkojen sivut ovat parantuneet huomattavasti kuluvan vuoden aikana. Soitin-Huttusella on mielestäni aika hyvät sivut - selkeät ja laitteista löytyy kuvat. |
Jormaz 12.11.2003 19:46:52 | |
---|
Sekin vituttaa jos on "hinnasto" jossa lukee tietyn valmistajan jokaisen tuotteen kohdalla "pyydä tarjous". Tahtoo sanoa Suomen kielellä että tuote on ylihintainen, tule toteamaan se meidän myymälään ja tee heräteostoksia. Se vituttaa eniten että pidetään sivuilla "Käytetyt"-osiota jota ei päivitetä. Tai oikeastaan eniten vituttaa juuri noi linkit valmistajan kotisivulle. Back to the 80's |
Volle 12.11.2003 19:53:54 | |
---|
Monilla on tosiaan aika surkeat kotisivut, mikä on nykyaikana aika ihmeellistä. Kun on paskat sivut, ei kiinnosta käydä itse liikkeessäkään. Jos ei ole aikaa/kiinnostusta/intoa tehdä sivuista kunnollisia kaikkine hintoineen ja päivittää sivua edes kerran vuodessa, olisi mielestäni parempi jättää sivut kokonaan pois tai laittaa vain esim. aukioloajat ja kartta puljun sijainnista sinne. Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista. |
migeboy 12.11.2003 19:54:04 | |
---|
Tai oikeastaan eniten vituttaa juuri noi linkit valmistajan kotisivulle. Mä olen sillä kannalla, että noita linkkejä valmistajien sivuille voi kyllä olla, mutta itte laittasin ne linkit eri sivulle. Eipähän sellasen ihmisen, joka ei niistä linkeistä diggaa, niin tarvii niitä myöskään kahtella. Paras sivu, minkä mä olen nähnyt itte, on ollut sellanen, että alotus sivulla on ollut firman nimi ja osoite, sekä siinä on lukenut että tervetuloa tutustumaan! Siis eikö firmalla ole nettisivujen kautta mitään muuta sanottavaa? Mun mielestä siellä vois olla vaikkapa lista firmasta löytyvistä tuotteista sekä hinnasto. Ja jos firma viittii niin postimyynti juttu. |
-K- 12.11.2003 20:00:08 | |
---|
Jos nyt itse omistaisin musakaupan ja tekisin www-sivut niin niin : Laittaisin sivuille listat niin kaikista soittimista ja tarvikkeista (vaikka maahantuojan listoista skannatut) ovh:neen. Lisäksi jokaiselle sivulle linkin sähköpostiin josta voisi tiedustella käteishintoja ja toimitustapoja/aikoja (tehdä asiakkaille tiedustelu mahdollisimman helpoksi). Jokaisen sivun loppuun quote : "Eihän kukaan nyt näistä Ovh:ta maksa !" Uusien tavaroiden listoja voisi päivitellä kerran parissa viikossa, sen sijaan käytetyt listaa päivittelisin aina päivän lopuksi ja tuotteista niin paljon kuvia kuin mahdollista. ..Ja kyllä, mielestäni Suomessa musiikkikaupat eivät käytä nettia tarpeeksi hyödykseen. Toki monella ei välttämättä ole tällaiseen tarpeeksi resursseja/ammattitaitoa. Ei suotta elämys. |
Billsner 12.11.2003 20:31:34 | |
---|
Toki monella ei välttämättä ole tällaiseen tarpeeksi resursseja/ammattitaitoa. On niillä aikaa. Eihän ne muuta tee kuin syövät liikkeissään viinereitä jonka päällä on makkaraa ja sinappia. Itseäkin ottaa suunnattomasti päähän se ettei soitinkaupan sivuilla ole hintoja. Varsinkin kun itse olen tässä uutta vahvaria ostamassa, niin olisi se kiva tehdä vähän hintavertailua jne... "Under costruction" teksti kauppojen www-sivuilla ottaa päähän myös (varsinkin kun se on ollut siinä viimeisen vuoden). Oulun musiikkitalolla mahtaa olla ennätys siitä milloin kauppa viimeksi päivittänyt sivunsa. Copyright © 2001 Oulun Musiikkitalo Oy Kyykyssä olevaa kääpiötä ei näe. |
Fortune 12.11.2003 20:37:02 | |
---|
On niillä aikaa. Eihän ne muuta tee kuin syövät liikkeissään viinereitä jonka päällä on makkaraa ja sinappia.
Aikaa ehkä, mutta kotisivuja otetaan tekemään väärät jätkät. Eli sellaiset, jotka tekevät sivut eivätkä opasta päivittämään. |
shcircus 12.11.2003 20:41:57 (muokattu 12.11.2003 20:42:24) | |
---|
kitarapaja, custom-sounds, rareguitar.de, tuossa hyviä sivustoja, muita en juuri selaile musiikin tiimoilta. ebay on kyllä joskus sekavan oloinen. EDIT: ja se huttunen. vierivä kives ei sammaloidu. |
Paskimmat sivut sen kummempia kyselyitä on ylivoimaisesti F-Musicilla. Siis todella tasottomat. Okei, hienon näköiset ovat jne. mutta kun niitä ei ole päivitetty varmaan ikinä. Soitinvalikoimasta ja hinnastosta ei saa mitään kuvaa, bassojakin luulisi olevan muitakin, kuin se std. Presari ja halpis yamaha... Kitarapajalla on kyllä hyvät sivut. Pelkistetty meininki, päivitykset hyvään tahtiin, hinnat ja kuvat lähes kaikissa tuotteissa. JEES! Levytukulla on myöskin huomattavasti paremmat sivut, kuin esim. vuosi sitten. Tosin hintoja ei ole näkyvissä, prkl! |
migeboy 12.11.2003 21:23:37 | |
---|
Täähän meininki menee kohta sellaseks, että kun puhutaan firmojen nettisivuista, niin puhutaan firman maineesta. Kun porukka kattoo hinnat sun muut hässäkät netistä, ja menee sen jälkeen sellaseen liikkeeseen paikanpäälle missä haluttu tuote on. Eli jos firmalla on huonot nettisivut, niin firmalla on silloin huono maine. No, tää oli vaan yks heitto siitä, että millaseks tää touhu pikkuhiljaa menee jos tätä menoo jatketaan. Mä olen sillä kannalla, että jos nettisivut tehdään, niin ne kannattaa tehdä hyvin ja päivittää ajan tasalle aina sopivin väliajoin eikä jättää päivittämättä ja tehdä huonosti. |
KeljuK 12.11.2003 21:31:17 | |
---|
Sekin vituttaa jos on "hinnasto" jossa lukee tietyn valmistajan jokaisen tuotteen kohdalla "pyydä tarjous". Tahtoo sanoa Suomen kielellä että tuote on ylihintainen, tule toteamaan se meidän myymälään ja tee heräteostoksia. Paskojahan nuo sivut yleisesti ovat. Mutta tuo että "eihän näistä.." on hanurista. Mielummin niin että hinnat ovat jämptit, ja niistä keskustellaan sitten jos isompaa settiä väännetään kasaan. mitä helvetin hyötyä minulle niistä muka- hinnoista on? Tai kauppiaalle? |
Juzzu 13.11.2003 08:08:56 | |
---|
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
madu 13.11.2003 08:29:22 (muokattu 13.11.2003 08:30:18) | |
---|
On ne kyllä suurin osa kauheita, olen samaa mieltä. Vika taitaa olla siinä, että soitinliikkeet ostavat aina halvan opiskelijapoikasen tai jonkun vähän osaavan tekijän. Ehdottomasti pitäisi olla dynaaminen www-sivusto jota päivitetään ahkerasti. Eikä se ole niin kallista ja maksaa varmasti itsensä takaisin. Dynaamisille sivuille voi kätevästi päivittää tietoa myös tekniikka osaamattomat myyjät ja näin sivut olisivat aina ajankohtaisia. Itse lasken oikeastaan huonoiksi sivuiksi ne joissa ei ole hintoja tai niitä joita ei päivitetä. Esim. Musafasulla on kohtuullisen tyylikkäät sivut ,mutta sisältö on ihan kauheaa kun taas kitarapajalla rumat sivut mutta sisältö päivittyy ja toimii. Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan. |
Keefster 13.11.2003 08:36:45 | |
---|
Esim. Musafasulla on kohtuullisen tyylikkäät sivut ,mutta sisältö on ihan kauheaa kun taas kitarapajalla rumat sivut mutta sisältö päivittyy ja toimii. Joo, minusta F-Musiikin sivujen käyttöliittymä on tavattoman huono - tosi ala-arvoista vanhalta ja isolta maahantuojalta. Tulin kun melkein kutsuttiin ! |
SURf 13.11.2003 08:39:42 | |
---|
Se vituttaa eniten että pidetään sivuilla "Käytetyt"-osiota jota ei päivitetä. Ai tähän tyyliin(lainattu tänään erään savossa vaikuttavan soitinkaupan sivuilta): Käytetyt kamat Tämä lista päivitetään n. kahden viikon välein. Käytettyjen nopeasta vaihtuvuudesta johtuen kysy, onko tuote vielä varastossa. Viimeksi päivitetty 13.6.2003 Get a haircut and get a real job. |
Lonesome 13.11.2003 08:48:28 | |
---|
Joo, minusta F-Musiikin sivujen käyttöliittymä on tavattoman huono - tosi ala-arvoista vanhalta ja isolta maahantuojalta. Iso Äffä taitaa ennakoida tulevaa. Kun kuitenkin menettää maahantuonnin (esim. Fender), niin mitä sitä panostamaan. Vakavasti ottaen kyllä vähän ihmetyttää, se että kun varsinainen henkilökohtainen palvelu F-musiikissa on mielestäni parantunut kilpailun kiristyessä, niin miksi www-sivut on tuolla tasolla... "Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC) |
Mase 13.11.2003 08:49:03 | |
---|
|
Fortune 13.11.2003 10:10:56 | |
---|
On ne kyllä suurin osa kauheita, olen samaa mieltä. Vika taitaa olla siinä, että soitinliikkeet ostavat aina halvan opiskelijapoikasen tai jonkun vähän osaavan tekijän. Ehdottomasti pitäisi olla dynaaminen www-sivusto jota päivitetään ahkerasti. Eikä se ole niin kallista ja maksaa varmasti itsensä takaisin. Dynaamisille sivuille voi kätevästi päivittää tietoa myös tekniikka osaamattomat myyjät ja näin sivut olisivat aina ajankohtaisia.
Jep, pienellä vaivalla voidaan tehdä sivut, joiden päivitykseen ei vaadita muuta osaamista kuin Muistion avaaminen, tekstitiedoston päivittäminen ja napin painallus. |
-Spade- 13.11.2003 10:11:16 (muokattu 13.11.2003 10:12:06) | |
---|
Onhan näitä... Esim. Tampereen Musiikin webbisivut on ollut tällaiset niin kauan muistan(eli kolme-neljä vuotta). http://members.vip.fi/~musiikki/ Onhan niillä oikeatkin sivut: http://www.tampereenmusiikki.fi/ Olisi tosin ollut fiksua laittaa vaikka siirto tai edes ilmoitus uudesta osoitteesta tuonne vanhaan soitteeseen. Zervoska haidis! |