rrl3 09.09.2006 09:20:31 | |
---|
Mitähän mieltä ollaan itse kasatuista kitaroista kitaroista?Mulla löytyy yksi versio stratosta joka on kasattu gotohin vermeistä stew macin puista.Ja olen ollut kyllä itse tyytyväinen tähän versioon.Onko muilla kokemuksia vastaavista kepeistä.ja mitä mieltä olette noista palikoista. b...bl..blu..blue..BLUES!!! |
Mitähän mieltä ollaan itse kasatuista kitaroista kitaroista?Mulla löytyy yksi versio stratosta joka on kasattu gotohin vermeistä stew macin puista.Ja olen ollut kyllä itse tyytyväinen tähän versioon.Onko muilla kokemuksia vastaavista kepeistä.ja mitä mieltä olette noista palikoista. Mitäs niistä.. Jos on valmis siihen, että mahdollisessa myynti- tai vaihtotilanteessa sillä ei oo mitään hirvittävää arvoa, saa varmasti aivan tosi hyvän "persoonallisen" kitaran.. Johan noita sen vanhan Schecterin aikaan tuli eksoottis-puisia runkoja ja kauloja, ja Leo-sedän patentteihin tuo onnistuu aivan upeesti, esim. ruusupuukaula Stratoon. Kyllä noita vaihto- ja upgradejuttuja on tehty. Jos itselle tekee eikä edes suunnittelekaan kauppaamista, ei ollenkaan huonompi juttu. Ja jos sitten ajattelee vaihtoa, on hyvä olla ne vanhat alkuperäis-kilkkeet jossain komerossa että saa takaisin. Toki voi kaverikaupassa saada hyvinkin vaihtoarvoa niillä viriosilla, muttei juurikaan liikkeessä. Surullinen tosiasia, ja koskee kaikkia viripalikoita. Tuossa yks esimerkki tuollasesta "hybridistä".. http://www.lehmo.com/fox/lataamo/X2NStraTele.jpg |
Listen 09.09.2006 12:09:14 | |
---|
Kuinkas hyvin eli tiukasti kaulan ja bodyn liitos yleensä natsaa, jos ovat erimerkkisiä? Tai jos hommaisi esimerkiksi Stratoon (Fender tai kopio) vaihtokaulan? |
rrl3 09.09.2006 12:24:07 | |
---|
Mitäs niistä.. Jos on valmis siihen, että mahdollisessa myynti- tai vaihtotilanteessa sillä ei oo mitään hirvittävää arvoa, saa varmasti aivan tosi hyvän "persoonallisen" kitaran.. Johan noita sen vanhan Schecterin aikaan tuli eksoottis-puisia runkoja ja kauloja, ja Leo-sedän patentteihin tuo onnistuu aivan upeesti, esim. ruusupuukaula Stratoon. Kyllä noita vaihto- ja upgradejuttuja on tehty. Jos itselle tekee eikä edes suunnittelekaan kauppaamista, ei ollenkaan huonompi juttu. Ja jos sitten ajattelee vaihtoa, on hyvä olla ne vanhat alkuperäis-kilkkeet jossain komerossa että saa takaisin. Toki voi kaverikaupassa saada hyvinkin vaihtoarvoa niillä viriosilla, muttei juurikaan liikkeessä. Surullinen tosiasia, ja koskee kaikkia viripalikoita. Tuossa yks esimerkki tuollasesta "hybridistä".. http://www.lehmo.com/fox/lataamo/X2NStraTele.jpg kiitos kommentista.olen hyvin pitkälle samaa mieltä noista vaihtoarvo asioista.mutta mun keppi on mulle tehty ei siis vaihtoon.vaikka toinen vastaava on tossa torilla vaihdossa.n.30 vuoden kokemuksella tämä nykyinen strato on parhaita stratoja mitä olen soittanut.mulla olis yks musarin kitarakaappi myytävänä kans.kiinnostaako. b...bl..blu..blue..BLUES!!! |
rrl3 09.09.2006 12:27:05 | |
---|
Kuinkas hyvin eli tiukasti kaulan ja bodyn liitos yleensä natsaa, jos ovat erimerkkisiä? Tai jos hommaisi esimerkiksi Stratoon (Fender tai kopio) vaihtokaulan? mulla ei ainakaan ole ollut vaikeuksia noiden asioiden kanssa.hyvin on palikat tiiviisti toisissaan kiinni.ainakin nää palikat mitä itse olen käyttänyt. b...bl..blu..blue..BLUES!!! |
LaXu 09.09.2006 12:48:59 | |
---|
Kuinkas hyvin eli tiukasti kaulan ja bodyn liitos yleensä natsaa, jos ovat erimerkkisiä? Tai jos hommaisi esimerkiksi Stratoon (Fender tai kopio) vaihtokaulan? Riippuu aika pitkälti mikä vaihtokaula siihen tulee. Ja onko Fenkun rungon kaulatasku miten tarkasti tehty, olen kuitenkin kyseisellä merkillä hieman vasemmalla kädellä tehtyjä kaulataskuja välillä nähnyt. |
Rypsolisti 09.09.2006 13:11:28 | |
---|
Itseäkin on poltellut ajatus uudesta Strato projektista. Menee kyllä hetken ennen kuin sen voisi toteuttaa mutta Musikraftin kauloja kattelin jo ja ehkä Warmothin Soloist runkoa tai Tom Anderson tyylistä Strato runkoa Drop Top kannella ja listoilla. |
rosberg 09.09.2006 13:17:20 | |
---|
mielipiteeni on, että kohtuuhinnalla saa laatukitaran (jos vaan osaa koota sen). esim. muuten hyvään stratoon saa nauharempan hinnalla uuden kaulan. warmothin baritonikonversiokaula polttelee niin sanotusti. elämä voittaa! |
Bald Anus 09.09.2006 13:23:12 | |
---|
Tulipa muuten mieleen, että pähkinäpuusta sais helvetin hienon bodyn. "Hevi on parempaa!" ~8-vuotias serkkuni Metallicasta
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1 |
fox 09.09.2006 13:52:49 | |
---|
Tulipa muuten mieleen, että pähkinäpuusta sais helvetin hienon bodyn. Niitä oli kans "vanhalla" Schecterillä.. Eli tuolla kuuluisalla Schecter Guitar Research, USA.. tuo nimihän myytiin jotain -91 jollekin japsille..niinkuin niin monta muutakin alan nimeä, muun muassa Mighty Mite, USA.. Muistaakseni Schecterillä oli 8 eri puista Strato-bodya ja 12-14 kaulaa.. Telejä ja P-bassoja myöskin. Itse oon yhdelle tanssibändimiehelle koonnu hankkimistaan osista pähkinäpuu-runkosen Precision/Jazz hybridin, se kaula oli pau ferro-puuta. Komee rusehtava keppi, messinkiosilla tuli siitä. Ja maksoikin jonkin verran osat.. |
fox 09.09.2006 13:55:18 | |
---|
Riippuu aika pitkälti mikä vaihtokaula siihen tulee. Ja onko Fenkun rungon kaulatasku miten tarkasti tehty, olen kuitenkin kyseisellä merkillä hieman vasemmalla kädellä tehtyjä kaulataskuja välillä nähnyt. Mutta toki pikkusella työstöllä sen saa kohtuulliseen kuntoon..oli sitten sovite väljä tai tiukka. Lienee myös pikkuisen eroja eri vuotuisten välillä, vaikka periaatteessahan ne ajetaan samoilla spekseillä jigissä. |
kari10 09.09.2006 16:44:32 | |
---|
Riippuu aika pitkälti mikä vaihtokaula siihen tulee. Ja onko Fenkun rungon kaulatasku miten tarkasti tehty, olen kuitenkin kyseisellä merkillä hieman vasemmalla kädellä tehtyjä kaulataskuja välillä nähnyt. Itsellä oli 1994 mallinen 40th strato ja siinä kaulataskun ja kaulan väliin mahtui millinen pleku molemmille puolille, eli aika väljäs oli. Omassa HW1:ssä sovitus on todella tiukka ja väliin ei saa tungettua yhtään mitään. Perstuntumalla HW1 resonoi eri tavalla kuin 40th strato, mutta kaapeliin kytkettynä ei meikäläisen tason rämpytelijä eroja huomannut. |