Aihe: Pod 2.0 ja onnistunut sähkiksen soundi?
1 2
Timo JM
08.09.2006 18:41:17

Tässäpä pientä palan painiketta.

Line6 - Powerballmallinnos, line6 4x12" kaappimallinnos:
http://koti.mbnet.fi/nomeband/muut/line7.mp3

Screamer + 2x12" + Vintage +shure 57, makkarivolat:
http://koti.mbnet.fi/nomeband/muut/engl.mp3

Pidin tuosta jälkimmäisestä enemmän.

Mä en aina ymmärrä sitä miksi joillakin softa tai rauta mallinnoksilla pitäisi päästä just tarkalleen jonkin toisen (alkuperäisen) kokoonpanon soundiin. Musta on hyvä hyväksyä se, että erilaisia käyttökelpoisia skittasoundeja on paljon ja piste.

Mä en ole koskaan ollut hirveän tarkka skittasoundeista. Olenpa joskus soittanut äänityksessä onnettoman Rolandin transistorikiipparikombonkin läpi. Soundi oli kyllä aika perseestä mutta so what :-)

http://kotisivu.mtv3.fi/kitaristi/naytteet/tuhannet_tunteet_soolo.mp3
...siis mun mielestä.
drlecter
08.09.2006 20:23:44

Pidin tuosta jälkimmäisestä enemmän.

Mä en aina ymmärrä sitä miksi joillakin softa tai rauta mallinnoksilla pitäisi päästä just tarkalleen jonkin toisen (alkuperäisen) kokoonpanon soundiin. Musta on hyvä hyväksyä se, että erilaisia käyttökelpoisia skittasoundeja on paljon ja piste.

Mä en ole koskaan ollut hirveän tarkka skittasoundeista. Olenpa joskus soittanut äänityksessä onnettoman Rolandin transistorikiipparikombonkin läpi. Soundi oli kyllä aika perseestä mutta so what :-)

http://kotisivu.mtv3.fi/kitaristi/naytteet/tuhannet_tunteet_soolo.mp3

Nykyään pitää olla demollakin kaikki niin viimesen päälle jos meinaa kellarista ponnistaa isojen kalojen vesille :)
Klezberg
08.09.2006 21:35:08

No Podissa nuohan eivät ole mitään presettejä sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan vahvistinmallinnuksia - joku "vastaa" vaikka jotain Voxia ja sitä rataa - josta voi sitten alkaa ruuvaamisen. Karkkiosasto tulee sitten kaiuista sun muista efekteistä.

PoD XT:ssä ainakin on juuri presettejä siinä Kiven kuvaamassa muodossa, täynnä karkkia, delaytä, kaikua, mitä lie. Saa ne karkit toki helposti poiskin ja löytyy ne pelkät mallinnukset omien nappiensa takaa.
Ukoncete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají
k-soundstudio
09.09.2006 15:43:25 (muokattu 09.09.2006 15:45:26)
Mikä siinä on kun sitä muovisuutta ei saa kitkettyä pois. Putkikoneen kuuloista siitä ei saa sitten ie perkele.

Leikkaappa eekuulla rajusti(yli -10db) noin 2.5 khz kohilta kapealla kaistalla ja
nosta sitten ylempää 5 khz kohilta leveämmällä kaistalla..
drlecter
09.09.2006 19:55:53

Leikkaappa eekuulla rajusti(yli -10db) noin 2.5 khz kohilta kapealla kaistalla ja

Toi on aika hyvä lääke, tulikin kokeiltua tuossa aikaisemmin.
Antti1
10.09.2006 11:55:51
Pistänpä oman kikkani tähän, kun kukaan ei oo maininnut vielä.

PODista talteen haluamasi soundi, sen lisäksi DI-boksin kautta kuiva linjasignaali. Tämän jälkeen mikität kaiuttimesi parhaaksi näkemälläsi tavalla (mulla konkka jossain vajaan metrin päässä) ja tykität tuota mallinnettua soundia sitä kautta --> nauhalle. Sitten kopioit tuon DI-raidan, ajat toisen niistä jonkun täysin eri kuuloisen vahvistinmallinnoksen läpi ja alkuperäisestä DI-raitaa käytät tiukentamaan alapäätä.

Sulla on tuon jälkeen siis käytössä 2 erilaista mallinnusta, joista toisesta vielä mikitetty raita lisäksi ja puhdas linjasignaali. Noista saa yleensä rakennettua aika eläväisen ja kohtalaisen ison soundin. Vaivaahan tuossa on vähän, mutta yleensä kannattaa PODia käytettäessä kokeilla.
Kiinnostaako kitaristin ura keikkailevassa bändissä? Ota yhteyttä pikimmiten!
dust sucker
10.09.2006 12:38:34

Aivan, tiukoilla Q arvoilla tuon voi tehdä kirurgisen tarkasti!

Pistänpä vielä yhden idean: kitarasoundin lievä multikompressointi, eq leikkauksen jälkeen. Ei varsinaisesti pitäs toimia, koska multikompressointi on masterointiväline, mutta joskus täytyy yrittää kaikenlaista.
Halsu
10.09.2006 13:06:29

Aivan, tiukoilla Q arvoilla tuon voi tehdä kirurgisen tarkasti!

Pistänpä vielä yhden idean: kitarasoundin lievä multikompressointi, eq leikkauksen jälkeen. Ei varsinaisesti pitäs toimia, koska multikompressointi on masterointiväline, mutta joskus täytyy yrittää kaikenlaista.

Kyllä mä ainakin silloin tällöin "multitaajuuskompressoin" yksittäisiä soittimia - aika useinkin. ja kun asiaa tarkemmin miettii, esim. de-esseri laulussa on itseasiassa taajuusriippuvainen kompura.
CU -- Eki
Roberto
11.09.2006 20:47:05

Mikä siinä on kun sitä muovisuutta ei saa kitkettyä pois.

Ei paskasta tuu paakkelssia.
dust sucker
27.09.2006 15:01:52 (muokattu 27.09.2006 19:25:08)
Mulla on nyt Yamahan DG Stomp kokeiltavana. Saas nähä olisko toi parempi kuin Pod 2.0.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)