Asmi 12.11.2003 15:25:28 | |
---|
Elikkä kun on kitara styrkkarissa kiinni ja säröä on sopivasti, eikä koske kitaran metalliosiin. No sitte ku koskee vaikka yhteen kieleen ni kuuluu sellanen pieni napsahdus..Miksi ...Tyhmyrin selässä soikoon keppi... |
Jarski 12.11.2003 19:15:43 | |
---|
törmäsin itse samaan joskus taannoin...sen enempää sähköoppiin turvautumatta totean, että napsahtelu kuuluu asiaan - ei vikaa laitteissa! |
Muistelisin, että vehje maadottuu ku kosket kieliin tjsp. Voi kyllä mennä mettään 100-0, viisaammat kertokoon. |
Jimi Henri 12.11.2003 19:23:48 | |
---|
Elikkä kun on kitara styrkkarissa kiinni ja säröä on sopivasti, eikä koske kitaran metalliosiin. No sitte ku koskee vaikka yhteen kieleen ni kuuluu sellanen pieni napsahdus..Miksi Maadoituspiuha irti kitarassa tai vahvistimessa? Voit myös kokeilla laittaa vahvistin ja muut efektit samaan maadoitettuun pistorasiaan. |
Gamo 13.11.2003 05:08:59 | |
---|
Villapusero päällä? Voisi olla staattisesta sähköstä kysymys. Sille ei oikein voi mitään. |
TIK 13.11.2003 07:14:21 | |
---|
Elikkä kun on kitara styrkkarissa kiinni ja säröä on sopivasti, eikä koske kitaran metalliosiin. No sitte ku koskee vaikka yhteen kieleen ni kuuluu sellanen pieni napsahdus..Miksi Mulla on sama juttu. Sitten jos koskettaa kieliä koko ajan niin sama ilmiö kuuluu bossin efektin metallikuorta sormella koskettaessa... Kaikki maadoitukset/piuhoitukset pitäisi olla aivan 100% kunnossa. "Plagiointi on rehellisintä imartelua.." |
ingle 13.11.2003 10:15:52 | |
---|
itse saan pieniä sähköiskuja jos laitan kyynerpäästä n.10cm ranteeseenpäin olevan kohdan (sisäpuoli) hiukan koskettamaan kieliä mikkienkohdallla, niin alkaa pistelemään. Ihankuin tulisi pieniä sähköiskuja. johdotukset 100% kunnossa. toivotaan että tajusitte ;) If assholes could fly, this place would be an airport. |
skebajaba 13.11.2003 12:00:12 | |
---|
itse saan pieniä sähköiskuja jos laitan kyynerpäästä n.10cm ranteeseenpäin olevan kohdan (sisäpuoli) hiukan koskettamaan kieliä mikkienkohdallla, niin alkaa pistelemään. Ihankuin tulisi pieniä sähköiskuja. johdotukset 100% kunnossa. toivotaan että tajusitte ;) mul on kans 100% kunnossa noi maadoitukset. no soittelin kitaraa ja lauleskelin siinä samalla, sit demppasin kädellä kielet ettei rupee vinkuu, ja suu osui mikkiin ja naps VITT* et sattu ylähuuleen.... no eikös monet muusikot kuolekkin tällä tavalla?! oon joskus kuullu tälläistä "urbaania legendaa" -hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!- |
RawknRawl 13.11.2003 12:00:40 | |
---|
itse saan pieniä sähköiskuja jos laitan kyynerpäästä n.10cm ranteeseenpäin olevan kohdan (sisäpuoli) hiukan koskettamaan kieliä mikkienkohdallla, niin alkaa pistelemään. Ihankuin tulisi pieniä sähköiskuja. johdotukset 100% kunnossa. toivotaan että tajusitte ;) Sulla on napa kyynärvarressa. Anatomia -osastolle! Kuka tahansa voi hypätä järveen. |
Safaweb 13.11.2003 12:21:15 | |
---|
itse saan pieniä sähköiskuja jos laitan kyynerpäästä n.10cm ranteeseenpäin olevan kohdan (sisäpuoli) hiukan koskettamaan kieliä mikkienkohdallla, niin alkaa pistelemään. Ihankuin tulisi pieniä sähköiskuja. johdotukset 100% kunnossa. toivotaan että tajusitte ;) Mullakin sama juttu. Ollaan varmaan sukua. Basistit: tyhmiä ja hiljaisia
Rumpalit: tyhmiä ja äänekkäitä
Kitaristit: itserakkaita
Kosketinsoittajat: haluaisivat olla kitaristeja
Laulajat: eivät kertakaikkiaan vaan osaa soittaa mitään
|
Gypsy 13.11.2003 12:36:52 (muokattu 13.11.2003 12:43:02) | |
---|
Elikkä kun on kitara styrkkarissa kiinni ja säröä on sopivasti, eikä koske kitaran metalliosiin. No sitte ku koskee vaikka yhteen kieleen ni kuuluu sellanen pieni napsahdus..Miksi Niin, kuuluu napsahdus ja hurinat/häiriöt loppuu. Ihan normaaliahan toi on Maadoituspiuha irti kitarassa tai vahvistimessa? Viimekskin kun tätä kysyttiin niin ehdotettiin kitaran katkennutta maadotus johtoo. Miks? Jos kitaran tallalle tuleva maadotusjohto on katki niin sillonhan häiriöt ja hurinat EI lakkaa kieliä koskettamalla. Jos maadotuspiuha taas on kiinni niin kieliä koskettamalla hurinat ja häiriöt lakkaa. itse saan pieniä sähköiskuja jos laitan kyynerpäästä n.10cm ranteeseenpäin olevan kohdan (sisäpuoli) hiukan koskettamaan kieliä mikkienkohdallla, niin alkaa pistelemään. Niin mäkin. Kerran muuten kun laitoin marshallin nupin sisään kädet niin lensin taakse sohvalle ja kädet palo |
the jokke 13.11.2003 12:52:01 | |
---|
eikös kokolattiamatto vaikuta noihin sähköiskuihin jotenkin? ainakin yhessä studiossa oli kokolattiamatto ja jos siellä koski kitaran kieliin ja laulumikkiin (olikohan se näin.. no kuitenkin), niin sai sähärin. miksaaja selitti sen johtuvan matosta.. |
Mc Ban 13.11.2003 15:46:42 | |
---|
Elikkä kun on kitara styrkkarissa kiinni ja säröä on sopivasti, eikä koske kitaran metalliosiin. No sitte ku koskee vaikka yhteen kieleen ni kuuluu sellanen pieni napsahdus..Miksi Varmaan jotain kosketushäiriöitä. On mullakin ollut noita, eikä se TODELLAKAAN kuulu asiaan(!) |
Jarski 13.11.2003 15:55:48 | |
---|
otappa selvää ammattilaiselta. Minä nimittäin otin. |
P2 13.11.2003 16:00:14 | |
---|
otappa selvää ammattilaiselta. Minä nimittäin otin. Et viittis sitten jakaa sitä, mitä se ammattilainen vastas :) |
Jarski 13.11.2003 17:40:48 | |
---|
Valitan, en muista ihan tarkasti miten se meni. Mutta kosketushäiriöistä ei ollut kyse. |
JulGubbe 13.11.2003 17:57:15 (muokattu 13.11.2003 17:59:05) | |
---|
Se maadoitusjuttu kosketettaessa kieliin on ihan tarkoituksella tehty. Kitaristi maadoittaa kitaran. Eräässä vanhassa kitarassani oli maadoituspiuha vedetty sinne tremolokoneistoon ihan sitä varten kiinni. En tiedä onko näin kaikissa kitaroissa. Epäilisin. Bassossani muuten sama juttu, sekin napsahtelee .... Piti oikein ruuvata basson konehuoneen luukku irti ja katsoa. Toden totta: maadoituspiuha lähtee tallaan. Kyllä pukki tietää! |
Jarski 13.11.2003 18:19:16 | |
---|
Näin. |
Anarkiapurilainen 13.11.2003 18:27:13 | |
---|
mul on kans 100% kunnossa noi maadoitukset. no soittelin kitaraa ja lauleskelin siinä samalla, sit demppasin kädellä kielet ettei rupee vinkuu, ja suu osui mikkiin ja naps VITT* et sattu ylähuuleen.... Pistä laulukamat ja kitaravahvistin samaan maadoitettuun pistorasiaan niin loppuu huuleen napsahtelu. (Näin ainakin seurakunnan treenikämpällä jossa joskus tuli soiteltua) |
Tompsi 13.11.2003 21:55:55 | |
---|
Pistä laulukamat ja kitaravahvistin samaan maadoitettuun pistorasiaan niin loppuu huuleen napsahtelu. (Näin ainakin seurakunnan treenikämpällä jossa joskus tuli soiteltua) Ja saattaapa vaikka henkikin säilyä! (Ihan oikeasti.) |