Aihe: Mallintava vai putkikone?
1 2 3
lavaamo
08.09.2006 11:58:30
Eli soittelen marsun lead 100 mosfet nupilla ja 4*10" kaapilla. marsun etusena käytän vamp kakkosta.

Mieli tekisi eroon marsusta ja ääninäytteitä yms. tietoja on tullut kaivettua netistä, halpoja vaihtoethtoja tuntuisi uutena olevan mallintavista isommat valvetronixit ja putkipuolelta englin thunder sekä peaveyn valve king

Millaisia kokemuksia löytyy kyseisistä vehkeistä? Itse soittelen vähän kaikennäköistä musiikkia, mutta vahvistin olisi tarkoitettu lähinnä rokkiin ja heviin.

Mitenkäs tuon valvetronixin 60w nupin tehot riittävät bändisoitossa verrattuna tohon nykyiseen marsuun, olisiko 120w valvetronix sittenkin parempi? Mallinnuksissahan ei ole eroa noissa 60w ja 120w valvetronixeissa?
superfly
08.09.2006 12:33:40
Eli soittelen marsun lead 100 mosfet nupilla ja 4*10" kaapilla. marsun etusena käytän vamp kakkosta.

Mieli tekisi eroon marsusta ja ääninäytteitä yms. tietoja on tullut kaivettua netistä, halpoja vaihtoethtoja tuntuisi uutena olevan mallintavista isommat valvetronixit ja putkipuolelta englin thunder sekä peaveyn valve king

Millaisia kokemuksia löytyy kyseisistä vehkeistä? Itse soittelen vähän kaikennäköistä musiikkia, mutta vahvistin olisi tarkoitettu lähinnä rokkiin ja heviin.

Mitenkäs tuon valvetronixin 60w nupin tehot riittävät bändisoitossa verrattuna tohon nykyiseen marsuun, olisiko 120w valvetronix sittenkin parempi? Mallinnuksissahan ei ole eroa noissa 60w ja 120w valvetronixeissa?

Mulla on tuo 60 wattinen kombomalli. Treeneissä on tehovalitsin useimmiten 15w tai 30w. Keikalla joskus harvoin väännän sen 60 watin asentoon. Saundit tuossa toimii kyllä aika mainiosti joka lähtöön. Ainut mikä hieman mättää on se dynamiikka mutta mua se ei ainakaan ole haitannut pätkääkään. Keikoilla on tullut useasti kiitosta hyvistä saundeista ja hämmästelyä kun ei ollutkaan putkivehje. Varsinkin rokki/poppihommissa tuo AC30TB-mallinnos on ihan loistava. Muita en käytäkään. Hevit ja metallit irtoaa pienen sätämisen jälkeen kyllä. Mökäero 60 wattisen ja 120 wattisen on todella pieni jos samaan kaappiin ajetaan, muistathan sen. Tuossa on vielä sekin hyvä puoli että syö pedaaleja harvinaisen hyvin mallintavaksi.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Swan
08.09.2006 14:05:17
Tuossa on vielä sekin hyvä puoli että syö pedaaleja harvinaisen hyvin mallintavaksi.

Jep, tosin ne tärkeimmät pedaalit löytyvät jo valmiiksi noiden 60- ja 120-wattisten Valvetronixien mallinnuksista.

Hauska yksityiskohta noissa on master volumen toiminta. Mitä isommalle kääntää, sitä enemmän Valve Reactor tuottaa simuloitua päätesäröä. Ja kuitenkin mökän määrä on kontrolloitavissa takapaneelin potikalla, joka säätelee päätteen tehoa. Omassa AD50VT:ssäni tämä on vieläpä portaaton.
P-Nut
08.09.2006 15:15:19 (muokattu 08.09.2006 15:16:14)

Itseltäni löytyy tuo AD120VT mallinen Valvetronix ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Soundeista tykkään cleaneistä säröihin. Välillä tosin se GAS alkaa taas vaivaamaan, että saisi sen ensimmäinen oikean putkivahvistimen, mutta olen saanut pidettyä itseni kurissa toteamalla ettei siihen ole kuitenkaan oikeasti tarvetta kun Voxi ajaa asiansa hyvin. Juuri muutama päivä sitten löysin mellevät SRV-soundit, joilla jaksaa taas soitella Tin Pan Alleyn mukana hyvällä fiiliksellä :)

Se hyvä puoli näissä Valvetronixeissa on mielestäni myös se, että vaikka nämä mallintavia ovatkin niin nappuloita ei ole miljoona erilaista, joiden lisäksi värkättävää olisi vielä toiset miljoona mahdollisuutta. Käytettävyys on helppoa ja soundipaletti on kuitenkin laaja, joka sisältää ainakin omasta mielestäni (ja näköjään muutaman toisenkin omistajan mukaan) oikein toimivia soundeja. Ihan raskainta hevitykitystä tästä ei tosin ainakaan ilman erillisiä pedaaleja oikein irtoa, mutta Voxin merkin ollessa kyseessä en sitä hirveästi ihmettelekään. Eri särömallinnuksilla + pedaalimallinnuksien avulla päästään kuitenkin jo melko paksuun ja rääkyvään säröön, joka toimii todella hyvin.

Edit. Typoja.
Welcome to jazz club...Grrrrreat
StJerky
08.09.2006 15:30:03

Eikö tuollainen marsu ole hyvin omiaan mallintavan kanssa? Ostat vaikka PODin. Itse kyllä ostaisin putkivahvistimen, mutta en tarvitsekaan kuin yhden soundin (sen oman).
Ukko
08.09.2006 16:39:50

Eikö tuollainen marsu ole hyvin omiaan mallintavan kanssa? Ostat vaikka PODin. Itse kyllä ostaisin putkivahvistimen, mutta en tarvitsekaan kuin yhden soundin (sen oman).

Siinä vaiheessa kun soundeja pitäisi löytyä rautalangasta humpan kautta heviin niin se yksi ainoa soundi on aika vähän.
drlecter
08.09.2006 18:09:53

Tässä ollaan nyt kaksi työpäivää väännetty kitarasoundia guitarport/gearbox meiningillä demolle. Ei sitte perkele..
Pakko se on laittaa putket tulille..
LaXu
08.09.2006 18:13:17
Tässä tilanteessa olenkin itse huomannut kahden perussaundin riittävän mainiosti. Edellyttää tietysti, että ne kaksi ovat helposti muokattavissa joko kitarasta tai pedaalilaudasta, parhaassa tapauksessa molemmista. Elikkä siis hyvä puhdas, jonka saa tarvittaessa ruttuun, sekä särö, jota saa puhdistettua volapotikalla ja buustattua pedaalilla.

Komppaan. Joskus tuntuu, että nykyään ihmiset ovat liian tottuneita siihen ajatukseen, että monipuolinen soundi = vino pino kanavia, potikoita, mallinnuksia tms. Ei muisteta, että oikein säädettynä simppelistäkin vahvistimesta hyvän kitaran kanssa saa jo aika hyvän soundikirjon irti.

Ongelmia tulee ennemminkin siinä vaiheessa, kun on "pakko" saada se Fender Twin soundi puhtailla ja vaikka modernia Marshall-soundia säröillä, mutta omistuksessa on vain se Marsu, josta kyllä (mallista riippuen) saa hyvät puhtaatkin, mutta ne ei ole Fender-soundiset puhtaat. Tähän ongelmaan mallintavat ovat toki yksi ratkaisu, mutta siinäkin on omat kompromissinsa.
drlecter
08.09.2006 18:18:00

Gearboxin ja guitarportin ongelmana on se että soundit ovat liian ison kuuloisia. Tuplattuna soundista tulee muovista.
Nacher
08.09.2006 19:41:46
Mulla on tuo 60 wattinen kombomalli. Treeneissä on tehovalitsin useimmiten 15w tai 30w. Keikalla joskus harvoin väännän sen 60 watin asentoon.

Mitähän musiikkityyliä soittelette? Tuskin ainakaan mitään kovin korvatulppamättöä, sillä pistää vähän ihmettelemään, miten 15W trankkutehoa saadaan riittämään bändin kanssa? Itse en uskaltaisi alle 120W trankkupelillä rumpalin kanssa samaan huoneeseenkaan.
Nacher
08.09.2006 19:42:22
Mitähän musiikkityyliä soittelette? Tuskin ainakaan mitään kovin korvatulppamättöä, sillä pistää vähän ihmettelemään, miten 15W trankkutehoa saadaan riittämään bändin kanssa? Itse en uskaltaisi alle 120W trankkupelillä rumpalin kanssa samaan huoneeseenkaan.

Edit : Kuitenkin kun kyseessä on trankkupäätteinen peli, "liiasta" tehosta ei ole mitään haittaa, eli jos on varaa ostaa 120w versio, niin suosittelen. Samalla tavalla se trankku soi volumesta riippumatta niin kauan, kuin teho ei lopu kesken.
Roksennus
08.09.2006 19:51:28

On tuo vähän liioiteltua. Jos huoneen akustointi ja biisien sovitukset on edes kohtuullisessa kunnossa niin 50 trankkuwattia riittä aivan hyvin. Paitsi eihän se desibelimäärä ole aina verrattavissa tuohon vahvistimen sähkön kulutukseen :D

Noh, anycase, tuo Voxi saa minulta äänen. Valvetronix lukeutuu parhaisiin kokeilemiini vahvistimiin. Todella monipuolinen ja hyvä soundinen vahvistin; ja jotta saisit siitä kaiken irti niin hanki sen halvan footcontrollerin sijasta se kalliimpi vc-12.
"Time's never wasted when you're wasted all the time!"
Nacher
08.09.2006 19:56:56
On tuo vähän liioiteltua. Jos huoneen akustointi ja biisien sovitukset on edes kohtuullisessa kunnossa niin 50 trankkuwattia riittä aivan hyvin. Paitsi eihän se desibelimäärä ole aina verrattavissa tuohon vahvistimen sähkön kulutukseen :D

Noh, anycase, tuo Voxi saa minulta äänen. Valvetronix lukeutuu parhaisiin kokeilemiini vahvistimiin. Todella monipuolinen ja hyvä soundinen vahvistin; ja jotta saisit siitä kaiken irti niin hanki sen halvan footcontrollerin sijasta se kalliimpi vc-12.

Hyvä vahvarihan se, mutta jos painopiste on hevissä, niin monet ominaisuudet menevät vähän hukkaan. Myöskin boosteri/säröpedaali on raskaampaan hevimättöön aika edellytys valvetronixin kanssa. Rokit sensijaan irtoavat oikein hyvin itsestään.
Chemo
08.09.2006 20:09:40

oikein säädettynä simppelistäkin vahvistimesta hyvän kitaran kanssa saa jo aika hyvän soundikirjon irti. jo pelkästään volapotikkaa pyörittämällä.

Komppia siis.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Tony-
08.09.2006 23:57:51

Itellä on kanssa se 2x60 Valvetronix ja ei oo pahaa sanottavaa kyseisestä vehkeestä. Monipuolisuutta löytyy! Nyt se tosin ois myynnissä.. ;)
Vaik kuink nättiik se ois!
darrell
09.09.2006 00:29:44
jo pelkästään volapotikkaa pyörittämällä.

Hyvä testi on laittaa EQ väliin. Tunkkainenkin putkikone saattaa herätä eloon jo parin kympin Behkun EQ:lla.
joukov
09.09.2006 02:05:31 (muokattu 09.09.2006 02:06:12)
Line6 Vetta -combo, mallintava 2x100W, mallinnuksia vaikka muille(vox) jakaa, kaksi vahvistinta samassa, läjä efektejä, helppokäyttöinen, päivitettävä, laadukkaat soundit välillä a - ö.
"Paul Stanley: Live To Win - 10/10"
Jamminen
09.09.2006 06:27:17
Line6 Vetta -combo, mallintava 2x100W, mallinnuksia vaikka muille(vox) jakaa, kaksi vahvistinta samassa, läjä efektejä, helppokäyttöinen, päivitettävä, laadukkaat soundit välillä a - ö.

Turhaa tehoa, painaa kuin synti, ruma, kahdella samanaikasella saundilla ei tehdä mitään, läjällä efektejä ei tehdä mitään, päivitys ei paranna saundia.
Maybe nothing matters anyway...
Puavali
09.09.2006 07:26:54
Turhaa tehoa, painaa kuin synti, ruma, (tähän asti oikein) kahdella samanaikasella saundilla ei tehdä mitään, läjällä efektejä ei tehdä mitään, päivitys ei paranna saundia(loput väärin, evo?).
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)