Aihe: Mistäpä tallentimia sais halvalla?..
1
töpsö
18.08.2006 14:21:18
Mahtaisko joku osata kertoo, että mistä sais hankittua halvalla yksinkertaisia äänityslaitteita, mielellään moniraitaisia. Oon ettiny, ja ei niin ei löydy. Helppiä kiitos.
Marko F
18.08.2006 16:21:58
Mahtaisko joku osata kertoo, että mistä sais hankittua halvalla yksinkertaisia äänityslaitteita, mielellään moniraitaisia. Oon ettiny, ja ei niin ei löydy. Helppiä kiitos.

Minkälaiseen käyttöön? Ja puhut monikossa? Montako niitä tarvitaan?
anapena
22.08.2006 12:39:49
tsekkaapa nyt vaikka aluksi Thomann, onlinekatalogi, studio, ja digitaaliset tallentimet. Saat jonkinlaisen yleiskäsityksen tarjonnasta. Tavarat voi hommata sitten mistä haluaa, vaikka kotimaasta.
töpsö
06.09.2006 20:01:47
Tuota, siis ihan jos yhen aluks... Sellasta, että lähinnä pianoa tulis nauhotettua, kitaraa ehkä ja laulua... Ja moniraitanen ois kiva...
Novac
06.09.2006 21:34:01

Etkö voi käyttää tietokonetta? Silleen se on kaikkein edullisinta ja(mun mielestä) helpointa.
mikä on olutta on nyt mennyttä...
anapena
06.09.2006 22:37:24
Montako raitaa/instrumenttia pitäis kerralla saada äänitettyä? Pitäisikö samalla vehkeellä saada poltettua miksauksesta cd?
anapena
11.09.2006 12:26:50 (muokattu 11.09.2006 14:00:01)
Noh, esimerkiksi täältä löytyy monta vaihtoehtoa:

http://www.thomann.de/gruppe-STRD-0.html?iwid=3

Halvimmat laitteet pystyvät vain kahden raidan yhtäaikaiseen tallentamiseen. Toki saat niihin montakin raitaa tallennettua, mutta vain kaksi kerrallaan. Halvin moniraitaiseen äänitykseen taipuva laite ollee Fostexin 777€ maksava laite, hinnat kannattaa kysyä myös esimerkiksi täältä:

http://www.stpaulssound.fi/

Jos haluat poltella levyt tietokoneella, niin siihen tarvitset koneen lisäksi mieluiten digitaaliaudioliitännällä varustetun äänikortin, sekä ääniohjelman ja ehkäpä vielä CDn poltto-ohjelman riippuen koneen ohjelmistosta ja varustelusta. Tallentimessa saattaa toisaalta olla jonkinlainen simppelimpikin tiedonsiirtomahdollisuus tietokoneelle. Näppärämpää voisi olla poltella levyt itse tallentimella, mutta se hinta nousee tämänkin takia. Saahan miksaukset toki talteen myös minidiscille, jollekin nauhalle tms. Ehkä vähän vanhanaikaista...

Lisäys: Katselin äsken Fostexin sivuilta eri malleja, ja noissa ilman cd-asemaa olevissa malleissa on mahdollisuus melko kätevästi käyttää ulkoista cd-asemaa taikka tietokoneen cd-asemaa levyn polttamiseen. Tosin äänitys on sitä kahta raitaa kerrallaan.
töpsö
12.09.2006 21:09:34
Kiitos anapena avusta. Enkähön mie tosta jotain löyvä... :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)