Aihe: Onko iskelmämusiikin soittajia vielä?
1 2 3 4 5 6
Vetonaulat
08.09.2006 11:24:33

Olen nyt muutamia kertoja hakenut soittajia tuolta hakuosastolta, laihoin tuloksin! siellä kun ei tunnu olevan muita kuin "Metallimiehiä" ja niistäkin on käsitykseni mukaan pulaa täällä suomessa. Ei alassa mitään vikaa ole mutta mun musiikkia se ei ole. Olemme iältämme 35-55v. Muutama ukko ja yksi naispuolinen tausta/laulaja, basisti, komppikitaristi löytyy sekä joku harpunsoittaja, on myös kosketinsoittaja silloin tällöin joka on ikäväkseen sairastellut nyt viime aikoina ja itse asiassa juuri tuli viesti että on sairaslomalla ainakin syyskuun loppuun.
Eli rumpalia tarvittas ja soolokitaristia/kosketinsoittajaa vaihtelevasti. Keikkaakin olisi aika pian,kun sais kokoonpanon kasaan, Itse laulan Irwiniä, Juicea, Kari-tapiota ym. Eli musiikkimme on Suomipop/rock ja iskelmä, on laulunäytekin tuolla jäsenkuvauksessa Irwinin tuotannosta, saa antaa kommenttia! Kiitos? Meillä on myös omia biisejä. Ajattelin kokeilla nyt tältäkin osastolta että onko soittajia joilla soittaminen ja raha ratkaisee. Naispuolinen laulajamme on hyvä ääninen ja laulaa Erikssonia, T.Amberlaa ja A. Mattiloita ym. Meitä on kysytty myös yhteisesiintymisiin.
On hyviä kontakteja asian eteenpäin viemiseksi kun saamme porukan kasaan. Soittopaikka on pääkaupunkiseudulla. Mulla on yhteystiedot tuolla jäsenkuvauksessa. Toivottavasti tulee palautetta ja herättää kiinnostusta! vaikka edes keskustelun muodossa,aiheesta kuinka helppoa on löytää soittokavereita.
uruttaja
08.09.2006 11:29:05
On niitä soittajia pilvin pimein. Joka vuosi valmistuu muuan sata ammattisoittajaa. Taitaakohan edes sadat riittää, vai pitäiskö laittaa jo tuhat.?. Joten työvoimasta ei todellakaan ole pulaa.

Sinulla on nyt yksi merkittävä etu: teidän bändi on pääkaupunkiseudulta. Soittajia pitäisi olla jonoksi asti.

Sitten tuleekin mukaan nämä liksa yms. epäpoliittiset kuviot, niiden siloitteleminen ei ehkä olekkaan niin helppoa.
isojussi
08.09.2006 11:31:54
...Sinulla on nyt yksi merkittävä etu: teidän bändi on pääkaupunkiseudulta. Soittajia pitäisi olla jonoksi asti....

Niinpä ei oo niin helppo täällä periferioissa, vaikka osaisin kyllä hetikin heittää tohon parikin vanhempaakin mesua, jos täältäpäin olis tarvis.

Sitten tuleekin mukaan nämä liksa yms. epäpoliittiset kuviot, niiden siloitteleminen ei ehkä olekkaan niin helppoa.

Just. Pitää tietää, hakeeko harrastajaa vai ammattilaista. Jos miitä on pahasti sekasin bändissä tulee helposti eturistiriitoja.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
uruttaja
08.09.2006 11:54:43
Niinpä ei oo niin helppo täällä periferioissa, vaikka osaisin kyllä hetikin heittää tohon parikin vanhempaakin mesua, jos täältäpäin olis tarvis.

Just. Pitää tietää, hakeeko harrastajaa vai ammattilaista. Jos miitä on pahasti sekasin bändissä tulee helposti eturistiriitoja.

Ja jos hakee ammattilaista, niin silloin vastaanottavan tahonkin pitää täyttää ammattilaisen kriteerit.

Pari kertaa on Wanted-palstalta tullu semmosta esiintymää, että huhhuh, ja ammattilaisena itseään pitivät.

Usko Irwiö, että rahalla on uskomaton voima. Ja jos rahaa saa usein, niin eikun paranee.
isojussi
08.09.2006 12:27:59
Ja jos hakee ammattilaista, niin silloin vastaanottavan tahonkin pitää täyttää ammattilaisen kriteerit. ....

Joo - mä tarkoitan lähinnä just sitä, että touhusta pitää putoilla liksaakin. Ammattilaisella ei oo aikaa treenailla ja harrastella viikonloppuisin.
uruttaja
08.09.2006 12:30:54
Joo - mä tarkoitan lähinnä just sitä, että touhusta pitää putoilla liksaakin. Ammattilaisella ei oo aikaa treenailla ja harrastella viikonloppuisin.

Sais Irwiö pikkusen valaista mitä sillä on mielessä?
KoskPaavo
08.09.2006 13:24:33
Juu, tuonikäisiä (35-55v) iskelmämusiikin taitajia on kyllä varmaan tuhansia, mutta raha ratkaisee, harrastusmielessä tuohon lähteviä onkin sitten vähemmän.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
Vetonaulat
08.09.2006 14:03:01

Kiva että ainakin joku herää aiheeseen! Se jo itsessään kuulostaa hyvältä. Joten tarkennan ja lisään.
Olen kuulunut useita vuosia mm. Irwin ry:n jonka toimintaa vetää Pekko O hämeenlinnasta, sen puitteista on pyydetty esiintymään myös festareille ja jossain vaiheessa oli puhetta myös Irwin Pub.sta. Tänä vuonna olin myös laulamassa soittoporukan kanssa sekä myös taustanauhojen kanssa erikseen, Laamasen Markun päivätanssien jälkeen, jonka kanssa oli puhetta myös yhteistyöstä, asia on hautumassa. ehkä pääsemme taas askeleen eteenpäin kun nyt ensiviikonloppuna näemme Ikaalisissa. Irwinin lesken kanssa on ollut puhetta että järjestettäisiin vähän jotain uutta mm, Lavajärven päivölään, jossa nytkin taas on muistotapahtuma viikon päästä jossa esiintyjiä, orkestereita. Firmojen Ysityistilaisuuksiin on pyydetty esiintymään, sekä eri soittoravintoloihin pääkaupunkiseudulle ynnä muualle päin, kun vain porukka on kasassa, on pyydetty ilmoittamaan. Satunnaisesti on kyselty riittääkö 1000e vai 1500e mutta ei se tosin aina jokapaikassa näin ole ollut.
Kontakteja on.
Ammattimies on mielestäni, asiansa osaava? Musiikista ja soittajista kun puhutaan.
Sertzo S
08.09.2006 14:51:19
Olisin kuunnellut nuo 3 näytettäsi, mutta ei toiminut koneellani jostain vitun syystä.
Muuten Laamasen Markku on toki aivan tuttu mies.
vesku.ka
08.09.2006 14:56:14
Olisin kuunnellut nuo 3 näytettäsi, mutta ei toiminut koneellani jostain vitun syystä.

Mulla toimii...
Ei taivaaseen hevillä pääse.
Sertzo S
08.09.2006 15:00:23
Mulla toimii...

Mun koneeni onkin aivan vanha paska.
Vetonaulat
08.09.2006 15:00:27

Muuten Laamasen Markku on toki aivan tuttu mies.

Pitäis olla mp3 muodossa, kyllä on media playerillä auennut. tarkistutan asian.
jos ei muuten niin laita sähköpostiosoite mulle niin lähetän sulle jonkin kipaleen.
Sertzo S
08.09.2006 15:02:02
Pitäis olla mp3 muodossa, kyllä on media playerillä auennut. tarkistutan asian.
jos ei muuten niin laita sähköpostiosoite mulle niin lähetän sulle jonkin kipaleen.

Sähköpostikaan ei toimi stana!
Vetonaulat
08.09.2006 15:12:48

Sähköpostikaan ei toimi stana!

No nyt kuulostaa tosi hyvältä, joskus näinkin!
Sertzo S
08.09.2006 15:16:37
No nyt kuulostaa tosi hyvältä, joskus näinkin!

Media player aukesi kyllä ja palkit heiluivat, mutta ei ääntäkään kuulunut noista näytteistäsi. Yleensä on toiminut. Testasin äsken CD:llä ja pelasi kuin perse Jouluna.
isojussi
08.09.2006 15:44:34
Vai että taas ollaan Antin "perinnöllä" rellestämässä. Musta tuntuu, että ainakin heinäkuun jälkeen mä oon siihen talkoorysään tehny oma tinkini täyteen.
Ukko
08.09.2006 16:22:53

Olen nyt muutamia kertoja hakenut soittajia tuolta hakuosastolta, laihoin tuloksin! siellä kun ei tunnu olevan muita kuin "Metallimiehiä" ja niistäkin on käsitykseni mukaan pulaa täällä suomessa.

Periaatteessahan tuo voisi kiinnostaa ykköskepittäjän paikalla mikäli hintapolitiikka on kuosissaan. Laamatai.... Laamanen on tuttuja täälläkin.
uruttaja
08.09.2006 16:46:08 (muokattu 08.09.2006 16:46:48)
Vai että taas ollaan Antin "perinnöllä" rellestämässä. Musta tuntuu, että ainakin heinäkuun jälkeen mä oon siihen talkoorysään tehny oma tinkini täyteen.

Onkohan kyseessä ko. yhdistyksen varainhankinta, eli talkootyö, vai muusikon hyvinvointi?

EDIT: tämä tm-osasto on kuullut joskus lauseen: Mulla on suhteita ohjelmatoimistoon tai radioon.
Vetonaulat
08.09.2006 16:52:04

En tosiaankaan tarkoittanut vain kyseisiä tapahtumia, Eikä me pelkästään "Antilla" mennä, se on vain hyvä vetonaula monessa tilaisuudessa, tiedän kyllä ton valuutta puolen noissa parissa tapahtumassa, kerroin vain että olen niissäkin mukana. Ohjelmistoon kuuluu kyllä paljon Irwiniä, mutta myös muutakin. Ei mua itseänikään pelkät talkoot liiemmälti kiinnosta. Vaikka musiikki kivaa onkin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)