Aihe: Crate Vintage Club 50w 1x15"
1
Boogierooster
07.09.2006 18:50:25
Kun ei jelppikerhossa tullu vastauksia ni threadi pystyyn :) Eli onko kellään kokemuksia, ei tarvi olla sama malli mutta tuosta sarjasta. Olisi kenties yksi tyrkyllä. Kertokaa kaikki mitä tiedätte! mitä tuollaisesta voisi maksaa ja mitä pitää tarkistaa yksilöstä.
Kiitos jo etukäteen!
Pastilli?
Boogierooster
07.09.2006 20:18:52
Nosto :)
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus!
Pastilli?
Boogierooster
07.09.2006 22:01:45
Eikös näistä kukaan tiedä mitään?
Pastilli?
Penasol
08.09.2006 12:05:01

Eikös näistä kukaan tiedä mitään?

Minä tiijän! Minä tiijän! Omistan 30w 1x12" -mallin. Olen tykännyt sillä soitella. Eihän se huippu ole, mutta varsin käypäinen vahvistin. Puhdas on semmoinen mukavan lämpöinen ja säröllä voi soittaa mielissään rokkia. Erilaisten putkien kanssa kannattaa pelehtiä. Olen havainnut aika toimivaksi, että laittaa sekaan pari kpl ECC81 -putkia tai jopa ECC82. Tässä on etusputkea alunperin, malliltaan ECC83.
Kaverilla on 50w versio 2x12" -kaiuttimilla. Se on hitusen rokimpi peli. Varmaksi en mene sanomaan, mutta olisikohan se AB -luokan kone, kun 30w malli on A -luokan.

Suosittelen halpojen putkivahvistinten luokassa.
"Tekotaide lol pitää tapella hardwaresta ku tekisivät esim kitaravahvariin softaa joka tekis valmiita biisejä" Hörörh, örh. AKKK#9
TimoS
08.09.2006 12:20:57 (muokattu 08.09.2006 12:22:28)

Mulla on juuri tuollainen otsikossa mainittu. En kyllä valitettavasti uskalla lähteä sitä kehumaan, se on nimittäin ilmeisesti aikas huonosti (halvalla?) valmistettu eli kaikki liittimet ja kytkimet pitäisi pistää uusiksi kun ne rätisee ja paukkuu. Sitten musta tuntuu vielä että siinä on jotain muutakin ongelmaa etuastepuolella kun se saundi yksinkertaisesti on semmoinen sirittävä eikä lainkaan pehmeä.

Vai onko muiden vehkeissä semmoinen ilmiö että säröpuolen tonesäätimet ei juuri vaikuta mihinkään tai niiden vaikutusalue on kovin huomaamaton?

No joo mulla toi on kyllä tämmöisessä käytössä nykyään:

Uraltone JR -> Keinokuorma -> Keinokuorman Line Out -> Craten FX paluuseen

:)

EDIT: Niin joo silloinkun tuon ostin, niin vertailin päittäin 1x12" 30W mallin kanssa. Tuo 30W honotti enemmän... tässä oli jotenkin isompi saundi
WinterMad
08.09.2006 16:31:20
Threadi aloittaja multa tossa kyselikin, niin kyllä tää Crate on tosi hyvä peli.
Ostin tämän tossa viime syksynä hintaan 600€ Nurmon Top Soundista. Soittelin pitkää rässiä vahvarin omalla säröllä mutta se oli kyllä melekonen sirkkeli näin metalli EQ:lla.
Cleaneista tykkään kovastikkin, tosi pehmeä ja semmonen " bluus". Keväällä hommasin Bossin GT-6 multiefektin ja nykyään otan kaikki soundit sitten siitä. Aattelin että en osta enää mitään vermeitä vahvistuspuolelta, soundi on nyt täydellinen. Kaiutinelementit on hyvät, missään vahvarissa ei ole ollut näin paljon munaa. Ainut huono juttu on sen paino, en kauheesti tämmösenä yläaste-ikäisenä kukkakeppinä pysty kovin kantelemaan. Mutta jos saat tuohon -600€ hintaan niin osta pois jos rokkikonetta etsit, heviin en suosittele ilman boostia, mutta sullahan oli Bad Monkey niin sehän on hoidettu.

Tässä oli sitten kaikki. Ugh.
"menin yhteen mussalolaiseen musaliikkeeseen nii myyjä vitu heitti mua tikalla jalkaan ja sano homoksi vaikka oon hetero!! Olin sitte ostamassa plekua nii se toine myyjä sano että mee vittuu saatana homo tai ammun sua singolla päähän vittu!! -Vasara
TimoS
08.09.2006 23:59:03

Okei, ei hyvältä kuulosta! Miten se siis rätisee, potikoita kääntäessä?

Joo, ei siinä potikat rätise, vaan noi kaikki kytkimet ja liittimet, esim. jalkakytkimen jakissa pitää olla plugi kiinni aina, sama efektiloopin kanssa - muuten ääni pätkii.

Mutta veikkaan että omani yksinkertaisesti on vain rikki ja saundaa sen takia omituiselta. Kaikkialta muualta oon lukenut pelkkää hyvää laitteesta. Päättärinä toimii ainakin moitteetta. :)

Tossa on muuten plussaa se kun on oma reverbisäätö säröllä ja kliinillä. En kyllä osaa oikein sitä mihinkään muuhun vahvistimeen verrata.

Särökanavan takia sen joskus ostin kun tykkäsin siitä kovasti silloin. Kyllä toi rokkikoneesta menee, kunhan vain löydät toimivan yksilön. :)
Boogierooster
10.09.2006 01:06:10
Selvä, eli valoa näkyykin tunnelin päässä! Mikäköhän mahtaa olla ero 2x12" ja 1x15" välillä?
Pastilli?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)