Aihe: Juno-D
1 2 3 4
Katajama
08.09.2006 08:12:31

Kertokaa kokemuksia Roland Juno-D :stä.

Tänään pitäs mennä ostaan, mutta vielä kaipais suosituksia.
Leikari
08.09.2006 08:40:18
Kertokaa kokemuksia Roland Juno-D :stä.

Tänään pitäs mennä ostaan, mutta vielä kaipais suosituksia.

miksi pitäisi mennä tänään ostamaan?

miksi pitäisi ostaa juno-D?

miksi ei vaikka juno-G?

tai yamaha s03?

tai joku Korgin halpis?

- aloittelevan harrastajatason edullinen perussoitin

minkälaista musiikkia soitat/millaiseen käyttöön - millaisia soundeja ja muita käyttömahdollisuuksia odotat?
Soitetaan jamia!
Katajama
08.09.2006 09:16:38

miksi pitäisi mennä tänään ostamaan?

miksi pitäisi ostaa juno-D?

miksi ei vaikka juno-G?

tai yamaha s03?

tai joku Korgin halpis?

- aloittelevan harrastajatason edullinen perussoitin

minkälaista musiikkia soitat/millaiseen käyttöön - millaisia soundeja ja muita käyttömahdollisuuksia odotat?

Eli ei nyt ihan pakko juuri tänään ostaa, mutta suunnitelmissa on.
Budjetti on tällä hetkellä 500-600€ eli Juno-D sopii siihen kastiin hyvin. G onkin sitten kalliimpi runsaasti. Juno-D:tä on kehuttu soundiensa puolesta (hinta/laatu suhde hyvä)

Soittelen bändissä joka soittaa suomirock/pop covereita.
Leikari
08.09.2006 10:30:15
Soittelen bändissä joka soittaa suomirock/pop covereita.

juno-D:n tapainen all-round -syntikka toimii sellaisessa aivan hyvin & mahtuu budjettiin

järeämpiä työasemasyntikoita ei käytännössä saa ko. hintaan kuin todella vanhemmista malleista ja silloin soundit ei enää pärjänne juno-d:llekään - koskettimiston laadusta en arvaile - halvoissa vaan eivät ole yleensä kummoisia - ja se on joka merkillä - - ja uutena esim. motif mo maksaa jo tuplasti...

yritä käydä tsekkaamassa itse, että vaikuttaako hyvösoundiselta ja millainen on tuntuma soittaa

soundimuistipaikkamäärä on varsin rajoittunut noissa edullis-malleissa, mutta eipä siihenkään mitään taikasauvaa ole ellei rahaa sada lompsaan
Soitetaan jamia!
Katajama
08.09.2006 10:39:17

juno-D:n tapainen all-round -syntikka toimii sellaisessa aivan hyvin & mahtuu budjettiin

järeämpiä työasemasyntikoita ei käytännössä saa ko. hintaan kuin todella vanhemmista malleista ja silloin soundit ei enää pärjänne juno-d:llekään - koskettimiston laadusta en arvaile - halvoissa vaan eivät ole yleensä kummoisia - ja se on joka merkillä - - ja uutena esim. motif mo maksaa jo tuplasti...

yritä käydä tsekkaamassa itse, että vaikuttaako hyvösoundiselta ja millainen on tuntuma soittaa

soundimuistipaikkamäärä on varsin rajoittunut noissa edullis-malleissa, mutta eipä siihenkään mitään taikasauvaa ole ellei rahaa sada lompsaan

Käväisin kokeilemassakin jo soitinta ja ihan hyvältä vaikutti. Tosin nykyinen soittimeni on Technicsin KN800, eli pirun vanha vekotin. Siihen nähden tämä oli loisto peli.
Soundejahan tossa on ihan riittävästi rocki käyttöön (n.600kpl)
Leikari
08.09.2006 10:46:00

ok!
ilmeisesti jostain oli päähäni jäänyt väärä speksi -
Soitetaan jamia!
Katajama
08.09.2006 11:39:05

ok!

Tai sitten olen itse ymmärtänyt väärin..

http://www.roland.com/products/en/JUNO-D/specs.html
Adawolf
08.09.2006 11:48:12
ok!

Ite en tykkää laskee general midejä ikinä "oikeiksi" saundeiksi ku niitä ei kukaan ikinä yksin käytä.
My keyboard wants to kill yo mama.
Katajama
08.09.2006 12:34:12

Ite en tykkää laskee general midejä ikinä "oikeiksi" saundeiksi ku niitä ei kukaan ikinä yksin käytä.

OK! Eli itsellä siis "termit" hakusessa.

Mites toi PC liitäntä tossa.. eli usb:hen saa kiinni, mutta saako sen kautta siis ladattua soittimeen uusia soundeja vai mitä?
KoskPaavo
08.09.2006 13:29:01
Käväisin kokeilemassakin jo soitinta ja ihan hyvältä vaikutti. Tosin nykyinen soittimeni on Technicsin KN800, eli pirun vanha vekotin. Siihen nähden tämä oli loisto peli.

Säästä tuo KN800, se on vintagea muutaman vuoden päästä, ja arvokkaampi. Kiität silloin hengessäsi minua.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
ownar
08.09.2006 14:59:40 (muokattu 08.09.2006 15:06:42)
Koulussa joku rolandin E-joku (no joku tollanen kuitenki -perus halppis peli)

No hevin soittoon string soundit on hyviä disortion kitarat on huonompia kun yamahan halppis digitaalPIANOISSA (siis yksinkertaisesti todella syvältä).

Ihan kelpo peli itse ostaisin kyllä Korgin mielummin toi Rolandi on tosi sekava verrattuna korgiin. Susittelen testaamaan ennen ostamista, Juno D :tä löytää miltein jokaisesta musiikki kaupasta (jopa niistä missä vain kitaroita ja vahvareita saattaa löytyä).

Ja toi E jonku koskettimet ihan hyvät on mutta Juno D:ssä on TODELLA kököt koskettimet samaatasoa kun Triton LE:n :(. Mutta koskettimisto on todella paljon maku kysymys eli testaamaan ;).

Tämä masiina on silti tämän hinta luokan kingi eli ei kannata edes harkita jotain yamaha DGX tai muita. Korg X50 on lähin mihin voi verrata.

Eli Hyvää:
Pro tason soundit verrattuna saman hinta luokan tiimari yamahoihin.
Hapla

Huonoa:

Huono koskettimisto
Vaikea käyttöinen.
Leikari
08.09.2006 16:15:26 (muokattu 08.09.2006 16:16:22)
Mites toi PC liitäntä tossa.. eli usb:hen saa kiinni, mutta saako sen kautta siis ladattua soittimeen uusia soundeja vai mitä?

manualistahan se selviäisi, mutta netistä vilasin esitettä, jossa kerrotaan pc-/mac -editorista kuvan kanssa so. eiköhän se silleen toimi - todennäköisesti myös midi hoidetaan sitä kautta - varmista manualista

http://www.roland.com/products/en/_ … m.cfm?ln=en&dsp=0&iCncd=530
Soitetaan jamia!
blackorwhite
09.09.2006 14:14:07
Nyt löysin paremman topikin. Onko kyseisestä koskettimista mitään ääninäytettä missään päin maailmaa? Ensimmäiset koskettimet pitäis saada mut en haluais ostaa kuitenkaan mitään scheissea. Onko tässä vehkeessä itessään kajarit vai pitääkö ostaa erikseen?
Robert
09.09.2006 15:54:00
Vaikea käyttöinen.

Ei sen jälkeen jos vaivautuu lukemaan manuaalin ajatuksella läpi.

Itse olen tuolla Juno-D:llä pari kuukautta soitellut, ja tyytyväinen olen ollut. Soundit on kivoja, ja muutenkin jämäkkä peli.
En vihaa ampiaisia, vaikka tapan niitä
nehän tekevät vain työtään
Cut out
Katajama
11.09.2006 09:22:40

Ei sen jälkeen jos vaivautuu lukemaan manuaalin ajatuksella läpi.

Itse olen tuolla Juno-D:llä pari kuukautta soitellut, ja tyytyväinen olen ollut. Soundit on kivoja, ja muutenkin jämäkkä peli.

Tilauksessa on Juno-D ja parin yön jälkeen sen saan.
Ihmettelen kanssa tuota vaikea käyttöisyys kommenttia..kun kaikkialla on kyllä kehuttu helppo käyttöiseksi. :) No kohta sen sitten näkee.
Mutta tähän hinta luokkaan vaikutti ihan hyvältä peliltä testaillessa.
Synth
11.09.2006 10:53:19
käsite vaikeakäyttöisyys merkkaa tässä varmaan sitä että on tottunut että siinä koskettimien yläpuolella on 60 tuuman kosketusnäyttö tai sivussa 345634-suuntainen navinappula.

Junoon kyllä tottuu, näyttö on pieni mutta selkeä ja ytimekäs.
Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä...
Adawolf
11.09.2006 13:33:53
käsite vaikeakäyttöisyys merkkaa tässä varmaan sitä että on tottunut että siinä koskettimien yläpuolella on 60 tuuman kosketusnäyttö tai sivussa 345634-suuntainen navinappula.

Ei se ole vaikeaa. Se on vaan perseestä.
My keyboard wants to kill yo mama.
Katajama
11.09.2006 13:33:55

Junoon kyllä tottuu, näyttö on pieni mutta selkeä ja ytimekäs.

Näin ajattelinkin :)
Ja jos keskittyy pääasiassa soitteluun niin ei tarvitse olla kaikenmaailman studio tms vermeitä soittimessa.
Synth
12.09.2006 08:53:44
Näin ajattelinkin :)
Ja jos keskittyy pääasiassa soitteluun niin ei tarvitse olla kaikenmaailman studio tms vermeitä soittimessa.

Näin on... ja Juno-G tulee kyllä hankintaan kun oikea tarve siihen tulee... tottakai isompi näyttö aina parempi jne...
Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)