Tuowinen 11.11.2003 17:54:52 | |
---|
Eikös ollut jokin keino miten mp3-biiseissä (vai olisiko sitten ollu wav) sai kytkettyä vaikkapa laulun tai rummut pois päältä? Käsittääkseni johonkin ohjelmaan, olisiko ollut winamp, on olemassa patch jolla tämä onnistuu. Voisitteko kertoa pitääkö tämä paikkansa, millä ohjelmalla tämä onnistuu ja mistä kyseisen patchin saa? "Vihollisen työtä! Näitä töitä hän rakastaa: ystävä sotii ystävää vastaan; uskollisuus eksyy sydänten järkkyessä." |
SaBer 11.11.2003 18:15:05 | |
---|
Eikös ollut jokin keino miten mp3-biiseissä (vai olisiko sitten ollu wav) sai kytkettyä vaikkapa laulun tai rummut pois päältä? Käsittääkseni johonkin ohjelmaan, olisiko ollut winamp, on olemassa patch jolla tämä onnistuu. Voisitteko kertoa pitääkö tämä paikkansa, millä ohjelmalla tämä onnistuu ja mistä kyseisen patchin saa? Keskeltä tulevat äänet voi poistaa. Usein siellä on juuri laulu tai rummut. Varmasti löytyy myös joku plug-in siihen. |
Lennu 11.11.2003 18:33:34 | |
---|
Keskeltä tulevat äänet voi poistaa. Usein siellä on juuri laulu tai rummut. Varmasti löytyy myös joku plug-in siihen. Jotain pluggareita on, jotka analysoi sitä huttua tietyn näytteen mukaan ja leikkaa sen näytteen taajuuksia pois. En tiedä miten toimii, mutta tuskimpa kovin hyvin. Enkä tiedä tarkalleen miten toimii. Sviddu, enhän mä tiedä mitään. Ces chaussettes sont ã vous? |
Juntunen 11.11.2003 18:39:30 (muokattu 11.11.2003 18:42:42) | |
---|
Jotain pluggareita on, jotka analysoi sitä huttua tietyn näytteen mukaan ja leikkaa sen näytteen taajuuksia pois. En tiedä miten toimii, mutta tuskimpa kovin hyvin. Enkä tiedä tarkalleen miten toimii. Sviddu, enhän mä tiedä mitään. Toimiipi vaiheenkääntökikoilla. Ei tdellakaan toimi niin että saa vaikka "klikattua rummut pois päältä" vaan poistaa täysin keskeltä tulevat äänet, kuten yleensä basson ja basarin. EDIT: äh piti kokeilla, eli käännetään toisen stereokanavan vaihe ja summataan raidat monoksi, jonka jälkeen jaetaan takaisin stereoksi. Ja voila, keskus on hävinnyt. |
poppamies 11.11.2003 18:57:30 | |
---|
Keskeltä tulevat äänet voi poistaa. Usein siellä on juuri laulu tai rummut. Varmasti löytyy myös joku plug-in siihen. Ja basso. Don't try this at home kids... "G-strings are for strippers" |
Wk 12.11.2003 11:55:52 | |
---|
Nero vitoses on semmonen filtteri, jonka pitäs poistaa laulu, muista en tiiä. Tuokaan filtteri ei toimi ikään niinku pitäs... Wk |
jogo3000 12.11.2003 13:49:40 | |
---|
Nuissa on kumminkin raidat miksattu käsittääkseni kahdeksi stereoraidaksi, joten laulun poistaminen ei onnistu. Täytyisi tietää tarkalleen, mitä lauluun kuuluu, että sen saa sieltä pois. Mutta sehän ei onnistu. Kuitenkin voi yrittää suodattaa taajuusalueita pois, siis niitä joissa on laulua. Tällöin menetetään kuitenkin kaikki muutkin äänet, jota siellä on. Talvella minulla on sään puolesta kaikki edellytykset olla iloinen. |
Aerodactev 12.11.2003 14:27:29 (muokattu 12.11.2003 14:28:22) | |
---|
EDIT: äh piti kokeilla, eli käännetään toisen stereokanavan vaihe ja summataan raidat monoksi, jonka jälkeen jaetaan takaisin stereoksi. Ja voila, keskus on hävinnyt. Kuinka paljon sitä vaihetta käännetään? Nimittäin jos toiselle kanavalle tehdään täydellinen vaiheenkääntö 180 astetta (?) niin summauksen tuloksena on täysi hiljaisuus (?). (?) ilmaisee, että olen niin retardi, että en ole varma puhumastani. |
jogo3000 12.11.2003 14:34:43 (muokattu 12.11.2003 14:36:06) | |
---|
Kuinka paljon sitä vaihetta käännetään? Nimittäin jos toiselle kanavalle tehdään täydellinen vaiheenkääntö 180 astetta (?) niin summauksen tuloksena on täysi hiljaisuus (?). (?) ilmaisee, että olen niin retardi, että en ole varma puhumastani. Näin olisi, jos kumpikin stereokanava olisi samaa, mutta kun eivät ole. Vain toinen stereokanava käännetään vaiheeltaan ja sitten summataan toiseen kääntämättömään. EDIT: Tai näin siis jos ymmärsin Juntusen selostuksen oikein. Talvella minulla on sään puolesta kaikki edellytykset olla iloinen. |
lxi 12.11.2003 15:37:46 | |
---|
Kuinka paljon sitä vaihetta käännetään? Nimittäin jos toiselle kanavalle tehdään täydellinen vaiheenkääntö 180 astetta (?) niin summauksen tuloksena on täysi hiljaisuus (?). Niin, niiden soitinten osalta jotka ovat keskellä ja kuuluvat molemmissa kanavissa yhtä lujaa. "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire |
Näin olisi, jos kumpikin stereokanava olisi samaa, mutta kun eivät ole. Vain toinen stereokanava käännetään vaiheeltaan ja sitten summataan toiseen kääntämättömään. EDIT: Tai näin siis jos ymmärsin Juntusen selostuksen oikein. Äh, aivan. Saatanan retardi Teemu. No minä kyllä saan miksauksen kuin miksauksen kuulostamaan monolta. |