Markus Y 07.09.2006 11:22:22 | |
---|
|
naigou 07.09.2006 11:37:18 | |
---|
Sweetissä on isompi kaiutin, elikkäs voisi kuvitella että se toistaa hieman alempia taajuuksia kuin cl;llä. Cl;ssä tosin on pyörät ja lentolaukku tyyppinen varsi, joten se on super helppo roudata. Cl;llä olen soittanut parit treenit ja tykkäsin todella paljon. Kokoisekseen ja hintaisekseen erittäin hyvä! Tiedän pari ammattijätkää jotka vetelee tallaisella ihan daily-basis pohjalta. Möllisty. |
Kieppi 07.09.2006 12:13:10 | |
---|
Komppaan kunnianarvoisaa Mr. Naigouta. Ottaisin tuon CL:n juuri teho-painosuhteen ja helpon roudattavuuden takia, vaikka se kalliimpi onkin. Kalamies #10 >-)))>. "Musiikki on harrastuksista paras, mutta onneksi vain harrastus." -Artzie- |
Markus Y 07.09.2006 12:53:04 | |
---|
Kappas, torilta näköjään irtoaisi käytettynä Warwic CL samaan hintaan kuin Sweet15 uutena. |
Kieppi 07.09.2006 12:54:53 | |
---|
Kappas, torilta näköjään irtoaisi käytettynä Warwic CL samaan hintaan kuin Sweet15 uutena. Tuossahan on sitten eri elementit. Torilla oleva on vanhempaa mallia, Thomannin uudempaa neodyymielementtistä mallia. Kalamies #10 >-)))>. "Musiikki on harrastuksista paras, mutta onneksi vain harrastus." -Artzie- |
PQ 07.09.2006 13:02:24 | |
---|
En ole ihan tarkkaan tutustunut sweet15:aan, mutta CL on kulunut keikka- ja treenikäytössä jo useamman vuoden. CL näyttäisi vähän monipuolisemmalta, mm. DI out -liitäntä pre/post -kytkimen kanssa löytyy. T-kauppa myynee sweetin vanhaa versiota, uudessa on 8-kaistainen graafinen EQ. ks. http://www.warwickbass.com/amps/amps08.htm CL riittää treenikäyttöön mielestäni hyvin ja soundivalikoimaa löytyy. Joidenkin mielestä CL:n 12-tuumainen antaa miellyttävästi tiukemman soundin kuin sweetin tai CCL:n 15-tuumainen. Makuasia. Tehon puolesta ainoastaan isoilla stageilla ja kovaäänisemmillä rokkikeikoilla se tarvitsee subbarin tuekseen lavalle. Jos Torin käytetty CL on hyväkuntoinen, se on mielestäni ehdottomasti parempi valinta kuin tuo sweet (fox on the run). Intomieltä jo 10 vuotta! |
-Lapa- 07.09.2006 16:31:02 | |
---|
Minä olen ainakin pitänyt paljon omasta CL:ästäni (12-tuumanen) soitan sitä kaikilla Emma Salokoski ensemblen keikoilla ja levylläkin. Joskus on ollut ampegia ja muuta soundcheckissä mutta keikalle olen aina vaihtanut CL:n. Soundi on hyvin neutraali ja pehmeä, toimii hyvin akustisissa bändeissä heviä tai rokkia sillä en soittaisi. Cliif Burton 20v R.I.P |
-Lapa- 07.09.2006 16:31:45 | |
---|
Cliif.... Just |
naigou 07.09.2006 16:46:11 | |
---|
Edit baby, edit! Möllisty. |
Basismi 07.09.2006 17:07:13 | |
---|
CL:ssä on loistava soundi, mutta mökän määrä jää helposti riittämättömäksi. Pitäisköhän myydä iso läjä pois ja hommata Warren alle Ashdownin aktiivikaappi...? Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
Markus Y 07.09.2006 21:25:30 (muokattu 08.09.2006 00:04:32) | |
---|
Niin, unohdin mainita minkälaiseen käyttöön tuo on tulossa. Eli tarkoitus olisi soittaa Deep Purple/Whitesnake/Rainbow coverbändissä ja ihan keikkoja olisi siis tarkoitus tehdä (tosin tällähetkellä en vielä edes tiedä että pääsenkö koko bändiin mukaan). Tuohon tarkoitukseenko nuo siis eivät sovellu? Onko tuohon mainittuun tarkoitukseen jotain muita hyviä vahvistinehdotuksia? Mielellään sellaisia jotka pyörisivät tuossa samassa hintaluokassa (300-500 euroa)? |
Basismi 07.09.2006 21:50:05 | |
---|
Tuollaiseen käyttöön hommaisin kyllä jonkin 4x10 kaapin ja nupin. Mutta hintaluokka on aavistuksen rajoittava tekijä. Kyllä CL:llä ehkä pärjää jos keikalla on PA käytössä. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
Typhus 07.09.2006 23:50:13 | |
---|
Jep, kyllä luulisi CL:llä pärjäävän jos keikkapaikalla on hyvä PA. Itellä on CCL 1x15 combo ja oon sillä soittanu hevikeikkaakin ja ei oo mitään ongelmaa ollu.. Alunperin ostin sen vaan siksi että on helpompi roudattava vahvari kevyemmän musiikin keikoille kuin se 2kaappia ja nuppi yhistelmä :) Noissa comboissa on sellainen "Luonnollinen" saundi eikä se paljoa väritä sitä bassoa ylimääräistä, mistä mie tykkään kovasti :) Sweet 15:sta en oo testannut koskaan kunnolla joten on hankala mennä sanomaan mitään siitä. Mutta uskoisin että toi CL on varmasti parempi vaihtoehto Saundin/Roudauksen kannalta. Kannattaa treenata ahkerasti niin ehkä siekin joskus opit soittamaan kokonuotteja! -Arva |
Olen tässä nyt noita nuppeja netistä katsellut ja tuollainen vaikuttaisi mielenkiintoiselta: http://www.thomann.de/thoiw3_warwic … _profet32_basstopteil_prodinfo.html Onkos tuosta jollakin jotain hyviä/huonoja kokemuksia. Minkäslaista kaappia tuon kanssa suosittelisitte? Joku hinta/laatusuhteeltaan hyvä ja suht edullinen kaappi olisi siis hakusessa ja kokonaishinta (eli nuppi+kaappi) ei mielellään kauhean paljon yli 500 euron saisi mennä joskaan ei tuo 500 mikään ehdoton raja ole. |
PnukBassist 08.09.2006 09:13:20 | |
---|
Olen tässä nyt noita nuppeja netistä katsellut ja tuollainen vaikuttaisi mielenkiintoiselta: http://www.thomann.de/thoiw3_warwic … _profet32_basstopteil_prodinfo.html Onkos tuosta jollakin jotain hyviä/huonoja kokemuksia. Minkäslaista kaappia tuon kanssa suosittelisitte? Joku hinta/laatusuhteeltaan hyvä ja suht edullinen kaappi olisi siis hakusessa ja kokonaishinta (eli nuppi+kaappi) ei mielellään kauhean paljon yli 500 euron saisi mennä joskaan ei tuo 500 mikään ehdoton raja ole. Ihan ok nuppihan tuo on. Itse ei vaan oikein natsannu tuo saundi oman mieltymyksen kanssa (putkiampekrulesok). Ja niin taitaa olla vähän semmoinen homma että tuohon viiteen sataan et taida saada kauheen hyviä pelejä, tokihan voit jotain harley bentonia tai behringerin kaappia tuonne alle katsella, mutta minä en ainakaan niitä suositteleisi. Jos vähän säästät tai otat vaikka parit tekstarivipit niin tämmöinen paketti näytti minusta ainakin aika hyvältä: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-192442.html ja kaapiksi http://www.thomann.de/thoiw3_peavey_115bx_bw_4ohm_prodinfo.html Hintaa tulee melkolailla tasan 700€ lähetyskulujen kanssa, mutta hinta/laatu-suhteen pitäisi olla aikas hyvä mikäli noita speksejä katselee ainaskin. Täällähän on sitten toitotettu noista Gallien-Kruegerin Backline-sarjan vehkeistä, varsinkin siitä nupista, mutta sitä ei näytä saavan hyvällä tahdollakaan kun näyttää että se on koko ajan loppu. Ja sanotaan nyt vielä tämä vanha että katsele käytettyä ja jos mahdollista niin käy testaamassa monessa eri liikkeessä paljon erilaisia yhdistelmiä ja valitse sieltä sitten se mikä parhaalta kuulostaa ja osta se Suomesta koska täältäkin saa melko lailla samaan hintaan tai halvemmallakin kuin t-kaupasta jne. Well, I woke up Sunday morning
With no way to hold my head that didn't hurt.
And the beer I had for breakfast wasn't bad,
So I had one more for dessert. |
Markus Y 08.09.2006 10:38:14 | |
---|
Kiitoksia ehdotuksesta. Tosiaan tarkoitus on mennä itse testailemaan noita eri vaihtoehtoja sitten kun bändihommat kunnolla selviää. Tässä vasta alustavasti kyselen että on sitten edes jonkinlainen näkemys mitä olen hakemassa kun sen aika koittaa. Ei tuonhintaisia vermeitä voi sikana säkissä ostaa, ainakaan meikäläisen palkalla. |