haaqv 23.07.2004 21:40:57 | |
---|
Olen aikeissa ostaa tämmöisen. Luin aikoja sitten jostain että näissä on eroja mitkä liittyy jotenkin transistoreihin tai jotain.. Mitä minun pitää siis tietää kun menen kauppaan? |
kalkkuna 23.07.2004 21:47:44 (muokattu 23.07.2004 21:50:54) | |
---|
Olen aikeissa ostaa tämmöisen. Luin aikoja sitten jostain että näissä on eroja mitkä liittyy jotenkin transistoreihin tai jotain.. Mitä minun pitää siis tietää kun menen kauppaan? Mitä oon kuullut, niin nykyään niissä "re-issueissa" on germanium trankut, mutta ei AC128:t, ei sillä että olisi huonoja, mutta noi 128:t on ainakin saundiltaan "legendaarisia". En tiedä kyllä että onko niissä "matched" trankut.. Niin ja siis oletan että nyt puhut niistä Dunlopin reissueista? 70-luvulla ja 60-luvun lopussa oli silikoni trankut, ja sitten sitä edellisissä oli Gremaniumit, Ac128:t tai NKT275:t, näitä sanotaan parhaiksi. Ja vielä semmoinen homma, että kannattaa kokeilla fuzzoja silikoni- ja germanium trankuilla.. Että tietäisit kummasta pidät enemmän. |
Sammakko 23.07.2004 21:48:40 | |
---|
Mitä minun pitää siis tietää kun menen kauppaan? Ei mitään. Testaa eri yksilöitä (jos mahdollista) ja valitse se mistä tykkäät. "Hay que ser muy limpio, es la sangre de Nuestro Senor Padre Eterno." |
Dr. Muff 24.07.2004 00:37:54 | |
---|
Niin ja siis oletan että nyt puhut niistä Dunlopin reissueista? Kannattaa muuten testata muitakin fuzzeja. Mulla on pieni epäilys noita Dunlopin reissueita ja niiden soudin autenttisuutta kohtaan. I Smell Urine |
AoA 24.07.2004 00:40:09 | |
---|
Kannattaa muuten testata muitakin fuzzeja. Jep. Erityisesti Roger Mayerin fuzzit. Classic ja Axis. Itsellä on Axis ja loistava peli kun volumepotikan kanssa pelailee... -Anssi- |
|
Stone 08.09.2007 21:45:13 (muokattu 09.09.2007 12:49:57) | |
---|
Olisi myös ihan mielenkiintoista tietää, että voiko noihin Dunlopin "reissue" versioihin huoletta vaihtaa esim. (pnp) germanium nkt 275 tai (npn) silicon bc 108c transistorit (mikäli löytyy) vai pitääkö vielä ottaa jotain huomioon ennen sörkkimistä...tarkoitan sillä esim. vuotovirran ja HFE arvojen tarkistusta, vai voiko em. transistorien arvoihin luottaa sellaisenaan ilman mittausta? "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
McNulty 09.09.2007 12:43:12 | |
---|
Nuo originaalit Dallas Arbiterit taitavat olla hyvissä hinnoissa nykyään. Dunlopilta on tosin tullut Jimi Hendrix-sarjasta kyseinen "flying saucer" myöskin ja sen pitäisi mainostekstien mukaan olla tribuutti esikuvalleen. Tiedä sitten... http://www.jimdunlop.com/index.php? … amp;id=350&pmh=products/hendrix Tässäkin threadissa ehdotettu Roger Mayer Axis voisi olla hyvä vaihtoehto myöskin. Itse kyllä pidän tuota kotelointia rumana ja varmasti pyrkisin modaileen Axiksen ympärille Hammondin kotelon: http://www.roger-mayer.co.uk/axis.htm Itse olen tykästynyt Fulltone '69 Pedalin soundiin ja minullakin onkin omasta mielestäni helkkarin hyvä DIY-versio tuosta aiheesta. BJF:n pedaalit kannattaa myös tsekata läpi, kuten myös ebaysta Solat, Jenit, Maestrot, Carlsbrot jne. Ikinä ei tiedä vaikka löytyisi edukkaasti jokin legendaarinen vanhus... Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |