Elikkä tällähetkellä nauhoitukset menee suunnilleen silleen, että kitarasta piuha vahvariin, vahvarin eteen mikki, mikistä johto äänikorttiin; tai piuha kosketinsoittimesta äänikorttiin. Mikki on semmonen joku markettimikki ja äänikortti soundblaster live. Eli mitäs tähän nyt sitten kannattaisi hommata, jos pikkuhiljaa alkaisi parantelemaan "studiota". Parempi äänenlaatu tottakai hakusessa. "Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa |
Vilhelmus 12.11.2003 17:31:15 | |
---|
Itse sijoittaisin parempaan mikkiin ja mikkietuseen. Äänitteletkö mikillä mitään muuta kuin sähkistä? |
Ukko 12.11.2003 17:32:48 | |
---|
Elikkä tällähetkellä nauhoitukset menee suunnilleen silleen, että kitarasta piuha vahvariin, vahvarin eteen mikki, mikistä johto äänikorttiin; tai piuha kosketinsoittimesta äänikorttiin. Mikki on semmonen joku markettimikki ja äänikortti soundblaster live. Eli mitäs tähän nyt sitten kannattaisi hommata, jos pikkuhiljaa alkaisi parantelemaan "studiota". Parempi äänenlaatu tottakai hakusessa. Satasella saa jo jonkunlaisen konkkamikin tai Shuren SM57/58 dynaamisen. Etuaste ei tee pahaa ( tarvit sen konkkamikin kanssa ) eikä kuuntelun parantaminen. Lähde näistä liikkeelle. |
Hannu H. 12.11.2003 22:06:27 | |
---|
Itse sijoittaisin parempaan mikkiin ja mikkietuseen. Äänitteletkö mikillä mitään muuta kuin sähkistä? Kyllä mä laulua, ja joskus akustista koittanut. Pianoa joskus saatan, jos tulee päähänpisto et syntikan piano ei kelpaa... "Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa |
Vilhelmus 13.11.2003 02:30:29 | |
---|
Kyllä mä laulua, ja joskus akustista koittanut. Pianoa joskus saatan, jos tulee päähänpisto et syntikan piano ei kelpaa... No mitäs haluaisit uudistuksiin sijoittaa? Jollet kanavia tarvi enempää, joku pieni etuaste ja vaikka Röden NT-1A tai vastaava konkkamikki parantaisi kaikenlaisten äänitysten laatua oleellisesti. |