Dr Dominant 07.09.2006 15:03:15 | |
---|
Tere! Tulin juuri huomanneeksi, että em. levyn yleissoundi kuulostaa siltä kuin se olisi hieman päreinä. Onko muilla levyä, kertokaa sivistyneemmät äänipaavot että onko tää trendijuttu vai mikä vai onko mun korvat valmiit eläkkeelle. Aivan niinkuin masteri ois vedetty tarkoituksella vähän ruvelle ja mun korviin kuulostaa digitaaliselta säröltä. Mun korvaan ei kuulosta ihan optimilta, tosin ymmärrän että makuasia on makuasia. Kiitos! "Dr Dominant, I Presume?!" |
kivi 07.09.2006 15:05:54 | |
---|
Tere! Tulin juuri huomanneeksi, että em. levyn yleissoundi kuulostaa siltä kuin se olisi hieman päreinä. Onko muilla levyä, kertokaa sivistyneemmät äänipaavot että onko tää trendijuttu vai mikä vai onko mun korvat valmiit eläkkeelle. Aivan niinkuin masteri ois vedetty tarkoituksella vähän ruvelle ja mun korviin kuulostaa digitaaliselta säröltä. Mun korvaan ei kuulosta ihan optimilta, tosin ymmärrän että makuasia on makuasia. Kiitos! Pilailetko? Ko. levy on ollut ilmestymisestään lähtien kaikkien maailman ääniheebojen suosikkiesimerkki siitä, kuinka ylikompressiolla pilataan levyn soundi. Korvissasi ei oo vikaa, tervetuloa kerhoon. Se kuulostaa ihan siedettävältä turistibussin kattokaiuttimista jos muuta hälyä on kylliksi :-) |
Joees 07.09.2006 15:29:52 | |
---|
Pilailetko? Ko. levy on ollut ilmestymisestään lähtien kaikkien maailman ääniheebojen suosikkiesimerkki siitä, kuinka ylikompressiolla pilataan levyn soundi. Korvissasi ei oo vikaa, tervetuloa kerhoon. Se kuulostaa ihan siedettävältä turistibussin kattokaiuttimista jos muuta hälyä on kylliksi :-) Must se levy kuulostaa tosi ahistavalta, siis soundin osalta juurikin. Tulee ahtautunut olo. Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
askomiko 07.09.2006 15:37:42 | |
---|
Tai hengästynyt. Vähän kuin juoksisi cooperia. Ei sitä yli 12 minuuttia jaksa. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Dr Dominant 07.09.2006 15:50:18 | |
---|
Pilailetko? Ko. levy on ollut ilmestymisestään lähtien kaikkien maailman ääniheebojen suosikkiesimerkki siitä, kuinka ylikompressiolla pilataan levyn soundi. Korvissasi ei oo vikaa, tervetuloa kerhoon. Se kuulostaa ihan siedettävältä turistibussin kattokaiuttimista jos muuta hälyä on kylliksi :-) Okei, mahtavaa. Voin siis edelleen luottaa kuuloelimiini! ;) Poika on levyä kuunnellut omassa huoneessa ja tuli multa kysymään että onko tässä jotain nyt pielessä kun tää soundi on tällainen. (plussaa hänelle, korvat kehittyvät! lol) En ole koskaan käynyt ennen kuuntelemassa oikeasti miltä ko. levy kuulostaa mutta nyt kun kävin niin aika kamalaahan se on. En viitsinyt ampua täysin alas heti kun olen luonnostani kohtelias enkä halunnut pahoittaa sen RHCP-fanin mieltä jonka mielestä levy on suuriin taideteos maailmanhistoriassa. :) Kiitos vastauksista! "Dr Dominant, I Presume?!" |
Riku Rotten 07.09.2006 16:04:31 (muokattu 07.09.2006 16:06:29) | |
---|
http://en.wikipedia.org/wiki/Californication_(album) Kun kyseessä on peppersien PARHAITEN myynyt platta, niin mitä voimme päätellä suuren yleisön kultakorvista? 15 miljoonaa asiakasta ei voi olla huonokorvaisia... E: kopioikaa koko linkki, muuten päädytte väärälle sivulle. |
Aki 07.09.2006 16:26:30 (muokattu 07.09.2006 16:29:06) | |
---|
Luulen että suurin ongelma levyssä ei edes ole se pilallekompressointi, vaan se että audio on poltettu ihan levylle asti yli nollatasoisena. Tuntuu nimittäin että särön luonne ja määrä juuri tolla levyllä on erilaisia soittimesta riippuen. Eli tolla ajetaan itse CD-soitin särölle. Uusinta uutta ja hip ja pop. Karmean kuuloinen se lopputulos tosiaan on. peppersien PARHAITEN myynyt platta Se on täynnä hyviä biisejä, joiden tehoa edes pilattu äänenlaatu ei poista. :o) Edit: Ehkä tässä ohessa sopii myös pohtia sitä, miksi Toton uusin levy kuulostaa niin hirveän kamalalta, kun Tambu ja Mindfields on luultavasti maailman parhaimmankuuloset levyt? Olisivat hemmetti tuoneet tän uusimman mulle miksattavaksi niin olis ollut edes vähän sinnepäin. Jää nimittäin levy ostamatta tuon takia. "C7:n tulee kuulostaa aivan erilaiselta jos sen soittaa Stadian Pop-Jazzilainen tai Pop-Jazz Konsalainen." -Pekka Korhonen, Stadia |
kivi 07.09.2006 16:29:11 | |
---|
Kun kyseessä on peppersien PARHAITEN myynyt platta, niin mitä voimme päätellä suuren yleisön kultakorvista? 15 miljoonaa asiakasta ei voi olla huonokorvaisia... Yleisö ei ollut vielä herännyt Blood Sugar Sex Magicin aikoihin, ja siitä eteenpäi kaikki on ollutkin alamäkeä :-) Aivan sama, kaikki tietää, että uusin Asterix-sarjakuva on luvalla sanoen silkkaa pas*aa, sitä ei kukaan kiistä. Silti se myi heti kättelyssä enemmän kuin yksikään Asterix siihen asti, ja jonkun väitteen mukaan yhtä paljon kuin kaikki aiemmat Asterixit yhteensä. |
Joees 07.09.2006 16:33:35 (muokattu 07.09.2006 16:36:42) | |
---|
Tai hengästynyt. Vähän kuin juoksisi cooperia. Ei sitä yli 12 minuuttia jaksa. Mä oon juossu 3600m cooperissa. :/ Levyllä on oikeesti hyviäkin biisejä, ja sit on huonompia. Ja sit niitä jotka menee täysin ohi. Oon kuullu levyn pari kertaa ja vieläkin tulee "oliks tääl tällanenkin biisi" hetkiä aika usein. Ja juu, mulla on itselläni tuo kyllä. Siitä uudesta levystä pidän vielä vähemmän soundien takia. Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
Halsu 07.09.2006 16:34:09 | |
---|
Aivan sama, kaikki tietää, että uusin Asterix-sarjakuva on luvalla sanoen silkkaa pas*aa, sitä ei kukaan kiistä. Silti se myi heti kättelyssä enemmän kuin yksikään Asterix siihen asti, ja jonkun väitteen mukaan yhtä paljon kuin kaikki aiemmat Asterixit yhteensä. Juu kyllä Goscinnyn työntämä koiranputkikin jo tommosesta lakastuu pahemman kerran. Piirrosjälki on ihan nieltävissä vielä, mutta kiesus sentään sitä kässäriä!! CU
--
Eki |
superfly 07.09.2006 16:49:00 (muokattu 07.09.2006 16:49:17) | |
---|
Mun mielestä tuo kuulostaa välillä samalta kuin huonolaatuinen (liikaa pakattu) .mp3-tiedosto. Olenko ainoa jonka korvat on tätä mieltä? "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Raimo 07.09.2006 17:45:05 | |
---|
Luulen että suurin ongelma levyssä ei edes ole se pilallekompressointi, vaan se että audio on poltettu ihan levylle asti yli nollatasoisena. Tuntuu nimittäin että särön luonne ja määrä juuri tolla levyllä on erilaisia soittimesta riippuen. Eli tolla ajetaan itse CD-soitin särölle. Uusinta uutta ja hip ja pop. Karmean kuuloinen se lopputulos tosiaan on.
Muunninten klippaaminen/ ihan vaan softassa hardklippaaminen on tosiaan hip ja pop. Se jopa toimii lookaheadlimitteriä paremmin niin kauan kun ne on vaan transientit jotka klippaa... Biittivetoisessa hommassa myös parempi kuin rokissa. Ja sit kokonaistaso piäisi kuitenkin tipautta sinne -0.3/ tahi jotain dBfs- osastolle ryttäyksen jälkeen... Californication on kyllä ryssä masterointiduuni. Uutta näytettä... |
TmuKoo 07.09.2006 19:27:34 | |
---|
Californication on kyllä ryssä masterointiduuni. Eikös sen joku ryssä masteroinut? :) |
Raimo 07.09.2006 19:44:27 | |
---|
Eikös sen joku ryssä masteroinut? :) Joo, Vlado Meller... Jenkeissä se tosin asuu ja duunaa. Uutta näytettä... |
Aivan sama, kaikki tietää, että uusin Asterix-sarjakuva on luvalla sanoen silkkaa pas*aa, sitä ei kukaan kiistä. Silti se myi heti kättelyssä enemmän kuin yksikään Asterix siihen asti, ja jonkun väitteen mukaan yhtä paljon kuin kaikki aiemmat Asterixit yhteensä. Juu kyllä Goscinnyn työntämä koiranputkikin jo tommosesta lakastuu pahemman kerran. Piirrosjälki on ihan nieltävissä vielä, mutta kiesus sentään sitä kässäriä!! Onkos täällä muitakin sarjakuvamiehiä :-) Mä olen aikanaan piirtänyt hirveesti sarjakuvia ja kuulunut Suomen Sarjakuvaseuraankin. Harmi vaan, ettei aika riitä enää niihin taiteisiin. Silti Ruutu, Non Stop ja Zoom on edelleen meikäläiselle kova juttu ja Ranska-Belgia akselilla on tehty kaikki maailman parhaat sarjakuvat! http://kotisivu.mtv3.fi/kitaristi/kuvat/kitaristi.jpg ...siis mun mielestä. |
Conrad Lant 07.09.2006 20:17:49 | |
---|
Onkos täällä muitakin sarjakuvamiehiä :-) Mä olen aikanaan piirtänyt hirveesti sarjakuvia ja kuulunut Suomen Sarjakuvaseuraankin. Harmi vaan, ettei aika riitä enää niihin taiteisiin. Mullakin on ollut nuorna taikkarilaisena sarjakuvia näyttelyissä, mutta jostain syystä Kiven läsnäollessa pidän yleensä turpani kiinni aiheesta :-) :-) Sarjainfot tuli imettyä lapsena ihan kuiviin. No one prayed for Sodom |
Raimo 07.09.2006 20:30:47 | |
---|
Onkos täällä muitakin sarjakuvamiehiä :-)
Pitkät lukuhistoriat mulla. Hkin kirjastojen "aikuis"-laarit koluttu kans muinoin läpi, jokunen Kivenkin teos joukossa. ;) Sandmaneja piti jossain vaiheessa ryhtyä ihan ostelemaan. Uutta näytettä... |
kivi 07.09.2006 20:54:45 (muokattu 07.09.2006 23:10:15) | |
---|
Mullakin on ollut nuorna taikkarilaisena sarjakuvia näyttelyissä, mutta jostain syystä Kiven läsnäollessa pidän yleensä turpani kiinni aiheesta :-) :-) Miksi ihmeessä? No höh, mä en tiennykään, pitää joskus usuttaa sut näyttämään niitä. Ei ne kamalan huonoja voi olla kun pääsit kouluun sisään. :-) Kröhm!
Sandmaneja piti jossain vaiheessa ryhtyä ihan ostelemaan. Sandmanit ja mm Love & Rocketsit on hyllyssä kaikki. Samoin kaikki ilmestyneet Ruudut, NonStopit ja Zoomit. Tintit, Asterixit, Lucky Luket. Prattit ja Comesit. Ynnä muutama kymmentä metriä muuta sarjakuvaa (jossain vaiheessa mm. ostin kaiken mitä Drawn&Quarterly, Fantagraphics ja L'association julkaisivat). :-D |
Halsu 07.09.2006 20:54:46 (muokattu 07.09.2006 20:56:09) | |
---|
Onkos täällä muitakin sarjakuvamiehiä :-) Jep - Kivi lienee juurikin SE Kivi ;-) Edit: hitto mä oon hidas, myöhästyin sekunnin ;-) Mä olen aikanaan piirtänyt hirveesti sarjakuvia ja kuulunut Suomen Sarjakuvaseuraankin. Sama täällä. Harrastuspohjalta piirtelin vaan toki, omiin ja kaverien omakustannelehtiin niinkuin siihen aikaan oli tapana... Harmi vaan, ettei aika riitä enää niihin taiteisiin. Aika vähälle on jäänyt itsellänikin - mutta storyboardeja sun muuta tommoista tulee piirrettyä aika usein. Ja 3D -animaatioita teen oikein työkseni. Ei ihan sama juttu mutta hyvin läheistä sukua ,-) Silti Ruutu, Non Stop ja Zoom on edelleen meikäläiselle kova juttu ja Ranska-Belgia akselilla on tehty kaikki maailman parhaat sarjakuvat! http://kotisivu.mtv3.fi/kitaristi/kuvat/kitaristi.jpg Hauskis! ...kyllä sitä hyvää on tehty muuallakin, vaikka minäkin kyllä olen noiden kanssa kasvanut diggailijaksi. CU
--
Eki |
Raimo 07.09.2006 21:06:04 | |
---|
Love & Rockets on kyl kova! Uutta näytettä... |