Tony Narrows 10.11.2003 21:37:54 | |
---|
Se on kumma että aina on se "bluesmies" ja "rockäijä" kiistelemässä mitä efektejä tarvitaan. Kyllähän se paljon riippuu tietenki siitä mitä soitetaan. Ja siitä ei todellakaan ole haittaa jos omistaa kasan (vaikka 15) Bossin pedaalia.Eihän niitä hyvät ihmiset ole pakko käyttää. Mutta siinä vaiheessa jos todella soitat paljon kaikkea ja tarvit paljon erinlaisia saundeja ni suosittelen hankkimaan efektit räkkiin ja midiohjattavaksi. Itse soitan kuitenki musaa aika laidasta laitaan ja olen hommaamassa kunnon räkkisetupia itselle. Ja se että roudaan keikalle räkin ei tarkoita sitä että käyttäisin aina kaikkea. Ei sitä Talk Boxia ole pakko käyttää Blues biisin aikana,mutta jos haluat värittää saundiasi tai tehdä siitä hieman normaalista poikkeavan ni voithan sitä kokeilla. Ja sitä en kans ymmärrä että miksi ihmeessä en voisi soittaa hienon kuuloista bluesia vaikka sitten käyttäisinki 5 eri efektiä yhtäaikaa. Onko se aina pakko soittaa kaikki samanlailla ku ne on jo soitettu.Minä en ainakaan halua kopioda vanhoja biisejä. Mielummin lisään sinne sen reverbin ja delayn,mahdollisesti jotain muuta vielä...vaikka jonkun kivan flangerin. Mutta kaikilla tietenki on omat mielipiteensä. Ja se että omistat kasan hyviä pedaaleita tai muhkean räkki-kasan,ei tarkoita että saisit sieltä hyvän saundin aikaseksi. Ei efektien käyttö välttämättä ole niin helppoa. ...siis että kuulostaisi oikeasti hyvältä. Toni A Salmi |
Se on kumma että aina on se "bluesmies" ja "rockäijä" kiistelemässä mitä efektejä tarvitaan. Kyllähän se paljon riippuu tietenki siitä mitä soitetaan. Ja siitä ei todellakaan ole haittaa jos omistaa kasan (vaikka 15) Bossin pedaalia.Eihän niitä hyvät ihmiset ole pakko käyttää. Mutta siinä vaiheessa jos todella soitat paljon kaikkea ja tarvit paljon erinlaisia saundeja ni suosittelen hankkimaan efektit räkkiin ja midiohjattavaksi. Itse soitan kuitenki musaa aika laidasta laitaan ja olen hommaamassa kunnon räkkisetupia itselle. Ja se että roudaan keikalle räkin ei tarkoita sitä että käyttäisin aina kaikkea. Ei sitä Talk Boxia ole pakko käyttää Blues biisin aikana,mutta jos haluat värittää saundiasi tai tehdä siitä hieman normaalista poikkeavan ni voithan sitä kokeilla. Ja sitä en kans ymmärrä että miksi ihmeessä en voisi soittaa hienon kuuloista bluesia vaikka sitten käyttäisinki 5 eri efektiä yhtäaikaa. Onko se aina pakko soittaa kaikki samanlailla ku ne on jo soitettu.Minä en ainakaan halua kopioda vanhoja biisejä. Mielummin lisään sinne sen reverbin ja delayn,mahdollisesti jotain muuta vielä...vaikka jonkun kivan flangerin. Mutta kaikilla tietenki on omat mielipiteensä. Ja se että omistat kasan hyviä pedaaleita tai muhkean räkki-kasan,ei tarkoita että saisit sieltä hyvän saundin aikaseksi. Ei efektien käyttö välttämättä ole niin helppoa. ...siis että kuulostaisi oikeasti hyvältä.
kyllähän se minunkin mielestä on niin että saat laittaa vaikka 15 pedaalia linkkiin, vääntää vaikka nupit kaakkoon ja soittaa jos se kuulostaa hyvältä... se on sitten eri asia roudaanko keikalle samaa settiä. mutta tätä edellistähän on sovellettu rockissa (ja miksei muissakin musiikkityyleissä) onnistuneesti monen monia kertoja (tjeu: smashing pumpkins : zero, james ihan soolo) joitakin bluesäijiä kyllä tiedän jotka ovat sitä viininmaistelu tyyppiä, mutta ne saavat olla aivan omissa oloissaan. ei naiset käy paskalla |
kunnasja 13.11.2003 00:20:24 (muokattu 13.11.2003 00:23:00) | |
---|
Skeba - Morley wahi - ART etuaste - TC Geforce - Velocity pääte - Hamsterin kaappi. Peeringerin midilauta ohjailuun. Mush! Vielä kun olis putkipääte, niin... Mutta tollakin "pärjää". Ennen oli pedaaleja laudassa, combon elektroniikka nuppina, jne jne... Ihan soundillisesti toimiva kokonaisuus, mutta soundien hallittavuus p**seestä. Midillä on helppoa, kun saa just sitä mitä tilaa, yhdellä polkaisulla. Voin suositella, parantaa hyvästi hermoja :) Visit http://www.helionprog.com |
Dumb 13.11.2003 00:30:01 | |
---|
Vielä kun olis putkipääte, niin... Jos joskus aiot hankkiutua tuosta Velocitysta eroon, niin koita kaupata sitä mulle! 8-) |
Jake24-25 24.11.2003 18:06:28 (muokattu 01.01.2004 20:09:27) | |
---|
Useimmiten kytken kitaran suoraan vahvistimeen ja se on siinä. Silloin tällöin lisään chorusta puhtaisiin kuvioihin. "Rock´n Roll is Cool!" Jake T |
Volle 24.11.2003 18:30:29 | |
---|
Tällä hetkellä pari pedaalia ja vahvistin. Toisinaan retroilen ja soittelen suoraan styrkkariin, joka on helvetin kovalla. Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista. |
saturnzreturn 01.01.2004 20:08:02 | |
---|
noh... setzerin opetusvideon jälkeen tulee sellanen fiilis että "ei perskeles jätkät, kyl sen jutun pitää löytyä sormenpäistä" ei naiset käy paskalla |