VilleO 07.09.2006 12:32:00 | |
---|
No niin tilanne olisi sellainen, että tässä on nyt pari vuotta opeteltu kitaransoiton alkeita tuollaisen rg321:sen ja Microcuben kanssa, mutta nyt on sitten alkanut haikailu hieman parempien soundien perään. Tavoitteena olisi saada sellainen klassinen rock-soundi tyyliin Guns N' Roses. Budjetin puitteissa luonnoliisestikin. Kitarapuolella olen etsiskellyt käytettyjä Epiphone Les Pauleja, ja kun sopiva yksilö löytyy ajattelin vaihtaa siihen mikeiksi Alnico Pro II:et. Myös virittimien vaihto saattaisi tulla kysymykseen. Toisena vaihtoehtona olisi sitten ostaa uusi Epiphonen goldtop versio, jossa p-90:set ovat valmiina. Vaihtoehdot ovat tod. näk. melko saman hintaisia. Vahvistin taas tulisi lähinnä kerrostalokäyttöön, joten mitään älyttömän tehokasta ei ole tarkoituksenmukaista ostaa. Lähinnä jokin pieni putkikombo kiinnostaisi. Silmiin pisti Soitin Laineen sivuilla tuollainen Marshallin 20 wattinen AVT20, ja kysyisinkin onko tuo mistään kotoisin? Olen kyllä huomannut täällä kehuttavan esim. tuota Peavey Classic 30 ja H&K Edition Tubea, mutta nuo ovat jo huomattavasti kalliimpia kuin tuo Marshall, ja olen ymmärtänyt ettei noista kerrostalovolumeilla oikein mitään irti saa. Olen myös toki kiinnostunut, jos jollain olisi ehdottaa jotain hyvää trankkuvahvistinta, joka ajaisi saman asian. Budjettina tälle koko projektille olisi noin 1000 euroa. Searchia olen käyttänyt paljonkin, mutta koska olen suht' aloittelija näissä kitarakama-asioissa, ja koska kyseessä on kuitenkin melko suuri summa rahaa, olisi mukava saada hiukan henkilökohtaista apuakin kokeneimmilta kavereilta:) |
Antti1 07.09.2006 12:35:57 | |
---|
Mä ehdottaisin, että ostaisit koko rahalla kunnollisen vahvarin ja sitten säästäisit vähän pitemmän aikaa johonkin unelmakeppiin, tai parantaisit vaikka sitä odotellessa Ibanezia esim. Kent Armstrongin mikeillä. Tuo Ibanez on kuitenkin hyvä kitara, muutenkin kuin hintaansa nähden. Jos siinä ei ole mitään erityistä vikaa, niin miksi vaihtamaan? Käytettynä kannattaa kaikki kuitenkin tuossa hintaluokassa hommata, tavaraa on liikeellä yllättävänkin paljon. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
JuSu 07.09.2006 12:44:39 | |
---|
Korjattakoon, että nuo AVT -sarjan vehkeet eivät ole putkivempaimia. Etusessa taitaa olla putki, mutta se ei vielä tee vahvistimesta putkivahvistinta, vaan hybridin. Joka tapauksessa noista ei kauheasti näe hyvää kirjoitettavan, joten varauksella suhtautuisin. Perusteellinen koeajo lienee paikallaan. Jos nyt ihan Stetsonin menetelmällä tuohon budjettiin heittäisin jotain... Epin pauli + mikit, Laney LC15R -putkicombo ja sille Visual Soundin Jekyll & Hyde Ultimate Overdrive -säröpedaali kaveriksi. En nyt sitten tiedä, miten autenttista Gunnarisoundia noilla saapi, mutta tuon vahvistin - pedaali -yhdistelmän totesin muuten hyvin toimivaksi. Uutena nuo kustantavat aika tasan 500 euroa yhteensä, joten toinen mokoma jää kitaraan ja mikkeihin. Käytettynä alta neljän sadan, joten budjetti kyllä taipuu. Mulla oli jotain soundiklippejä noista... Jeps. Tuolla: http://www.mikseri.net/artistit/?id=48469 JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
VilleO 07.09.2006 13:00:16 (muokattu 07.09.2006 13:03:39) | |
---|
Korjattakoon, että nuo AVT -sarjan vehkeet eivät ole putkivempaimia. Etusessa taitaa olla putki, mutta se ei vielä tee vahvistimesta putkivahvistinta, vaan hybridin. Joka tapauksessa noista ei kauheasti näe hyvää kirjoitettavan, joten varauksella suhtautuisin. Perusteellinen koeajo lienee paikallaan. Jos nyt ihan Stetsonin menetelmällä tuohon budjettiin heittäisin jotain... Epin pauli + mikit, Laney LC15R -putkicombo ja sille Visual Soundin Jekyll & Hyde Ultimate Overdrive -säröpedaali kaveriksi. En nyt sitten tiedä, miten autenttista Gunnarisoundia noilla saapi, mutta tuon vahvistin - pedaali -yhdistelmän totesin muuten hyvin toimivaksi. Uutena nuo kustantavat aika tasan 500 euroa yhteensä, joten toinen mokoma jää kitaraan ja mikkeihin. Käytettynä alta neljän sadan, joten budjetti kyllä taipuu. Mulla oli jotain soundiklippejä noista... Jeps. Tuolla: http://www.mikseri.net/artistit/?id=48469 JuSu Kiitos korjauksesta ja neuvoista:) Tuossa nopeasti googlettelin, enkä löytänyt ainakaan heti suomalaisten musakauppojen webbisivuilta tuota vahvistinta myytävänä. Thomannilla tosin olisi myynnissä hinnalla 349e, joten sieltä tilaaminen voisi olla yksi vaihtoehto. En sitten tiedä miten noita liikkuu käytettynä. Mitä tuohon saundiin tulee, niin tarkoitus nyt ei ollut saadakkaan aikaan mitään täydellistä Guns N' Roses imitaatiota, vaan ylipäätään sellaiset kivat rock-säröt, joten siinä mielessä tuo ehdotuksesi kuulostaa mielenkiintoiselta, kun kerran itse olet tuon yhdistelmän toimivaksi todennut. |
le pargo 07.09.2006 13:33:15 (muokattu 07.09.2006 13:44:06) | |
---|
Mä tuossa laskeskelin että tonnilla sais esim. tuolta http://www.musicstorekoeln.de/default.php?set=1 seuraavat kamat: epi valve junior nuppi 138€ fame 2x12 kaappi 299€ epi std ebony lp 419€ 2 x duncan alnico II pro 150 €, eli yhteensä 1006 € + postikulut. (Vaatis tietty vielä jonkun halvan pörisijän 50-100€). Lisäys: Niin sitä piti vielä sanoman, että toi ois käytännöllinen setti siinä mielessä, että sitten joskus myöhemmin kamoja päivitellessä toi nuppi vois toimia kotivahvistimena, kaappi toimis isommankin vahvistimen kanssa ja epi lp olis kakkoskitara sen ison G:n rinnalla. |
friteerattu peruna 07.09.2006 13:49:24 (muokattu 07.09.2006 13:55:43) | |
---|
Alnico Pro II Tuo mikkien vaihto Alnico 2 pro-mikkeihin ei välttämättä ole aivan välttämätöntä. Alnico 2 ja Alnico 5 mikkien soundillinen ero on mun mielestä aika pieni. Kannattaa myös tsekkailla esim. Kent Armstrongin mikkejä. Ne on halvempia kuin dunkkanit. Silent night bodom nicht |
friteerattu peruna 07.09.2006 13:49:24 (muokattu 07.09.2006 13:49:41) | |
---|
Tuli tuplat. Silent night bodom nicht |
friteerattu peruna 07.09.2006 13:49:28 (muokattu 07.09.2006 13:49:58) | |
---|
Tuli triplat. Silent night bodom nicht |
VilleO 07.09.2006 14:20:08 | |
---|
Tuo Laneyn vahvistin näytti suht' lupaavalta, ja on aika lähellä että se lähtisi tilaukseen. Kohta lähden kuitenkin kiusaamaan musapörssin setiä, elikkä näyttämään tuota esp-ltd:tä, jonka lupasivat vaihdossa ottaa JOS uuden kitaran sieltä ostan. Siellä oli ihan näppärän oloisia epiphone lp keppejä, mitä tuossa vähän testailin. Katsotaan mitä äijät lupaavat hyvittää ja vertaillaan sitten käytettyihin. Käytetyn kepin puoleen kuitenkin edelleen kallistun. Niin, ja mitään nuppia+kaappia ei viitsi tähän muutenkin pieneen opiskelijaboksiin enää ahtaa:D |
Hmm, sinuna en myisi vanhaa keppiä. Se on kuitenkin hyvä olla varakeppinä ja jos haluaa vaihtelua. Shine on You crazy Diamond. |
VilleO 07.09.2006 14:29:25 | |
---|
Hmm, sinuna en myisi vanhaa keppiä. Se on kuitenkin hyvä olla varakeppinä ja jos haluaa vaihtelua. Mulla on siis tuon esp-ltd:n lisäksi tuo Ibanez rg321, jolla tykkään soittaa tuota esp:tä enemmän... |
VilleO 07.09.2006 19:07:07 (muokattu 07.09.2006 19:07:50) | |
---|
No niin ostokset tuli sitten tehtyä, ja kepiksi tuli tuollainen Epiphone Les Paul Ultra, joka on siis periaatteessa hollowbody, ja siksi todella kevyt. Varmaan tunnin tuolla soittelin, ja vakuutuin siinä määrin, että päätin ostaa pois. Kitara tosin jäi vielä liikkeeseen intonaation ym. säätöjä varten, ja perkele kun nyt syhyttäisi päästä soittamaan. Samalla reissulla tilaukseen lähtivät nuo Laneyn LC15R vahvistin ja Jekyll&Hyde pedaali. Niitäkin saa vielä viikon verran odotella. |
Wahi 07.09.2006 19:17:45 | |
---|
Varmaan ihan hyvä setti. Laneyn omistaja voin sanoa että hyvä peli, varsinkin kun laittaa Tube Screamerin eteen (tuo Jekyll & Hyden overdrive puoli on periaatteessa Tube Screamer)! Shine on You crazy Diamond. |
VilleO 07.09.2006 19:27:40 | |
---|
Joo tuossa Ultrassa oli mikkeinä Alnico Classic/Alnico Classic Plus, ja ihan ok soundit oli, kun jonkun trankkufenderin läpi soittelin. Noitten Seymour Duncanien tarpeellisuutta arvioin vasta sitten, kun on päässyt tuon valmiin setin läpi soittelemaan. Virittimetkin oli groveria joiden pitäisi vissiin olla ihan ok. |
käsi 07.09.2006 19:46:43 | |
---|
kokeile vaikka tota epiphonen joe perry signature kitaraa ja siihen sitten käytettynä joku 30w putkikompo, esim jtm30 marsulta niin saat aika hemmetin loistavan rokkisoundin mun mielestä. toki toi joe perry signature on hyvä mutta jos väritys ei miellytä ota joku perus standardi. Mitä oikeasti toivon, olisipa edes hetken ajan elämässä aika jolloin ei tarvisi pelätä sitä että jostain päin alkaa valumaan paskaa niskaan. Aina ei vaan jaksa |
Spike 07.09.2006 20:29:32 | |
---|
Vox Valvetronix 30:n 80s British-mallinnoksella pääsi aika lähelle kasisatasta marsua, tosin saundi ei ollut yhtä elävä ja tuntuma kuitenkin vähän tönkömpi vierekkäin testaillessa. En sitten tiedä kuinka paljon eri elementit vaikutti. Clearly motivated by an unholy alliance. |