Rekkamies 06.09.2006 21:50:38 | |
---|
Jep, luultavasti tuhannes floikkaa käsittelevä aihe, mutta koittakaa kestää. Homman nimi on siis, että hankin tässä kesän aikana ensimmäisen floikallisen kitarani. Kitaran kun sain käsiini taisi kielisetti olla siinä 0.009 huikkeilla ja kaikki toimi kuin rasvattu. Noh, minäpä sitten heitin siihen 13-setin kielet ja väänsin koko kepin C-vireeseen. Tallan säädin "tasapainoon" niillä takajousilla, mutta kun kampea käyttää niin vire menee päin helvettiä. Vire ei tahdo edes pysyä silloin kun ei soita. Mikä vialla? Kiitokset jo etukäteen ja vittuilua en nyt tarvitse :) |
Gypsy 06.09.2006 22:03:00 | |
---|
Ootko venytelly ne uudet kielet? Ne venyy jonkun aikaa uutena. |
Rekkamies 06.09.2006 22:08:07 | |
---|
Ootko venytelly ne uudet kielet? Ne venyy jonkun aikaa uutena. Kielet ovat olleet jo niin kauan, että alkuvenyminen on jo ehtinyt tapahtua. Kiitos kuitenkin. Oon kuullu juttua, että kielten paksuudella olis jotain tekemistä tän kanssa. Miten on? |
Werihukka 06.09.2006 22:11:41 | |
---|
Kai on edes satula kiinni? ja suht tiukasti? :) Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
Jesus_Plastica 06.09.2006 22:13:36 | |
---|
Ja kaikki liikkuvat osat öljytty? |
apuri 06.09.2006 22:15:38 | |
---|
Monta jousta? jos vain kolme niin koita laittaa yksi lisää. |
Monta jousta? jos vain kolme niin koita laittaa yksi lisää. Mä voisin kanssa kannattaa tätä vaihtoehtoa, jos sulla ei ole jo pakka täysi. Saattaa olla, että jouset on liian "kovilla" pitämään tuon stabiilina. |
Jucciz 06.09.2006 23:33:20 | |
---|
Kielet ovat olleet jo niin kauan, että alkuvenyminen on jo ehtinyt tapahtua. Toistetaanpa kysymys: oletko todella venytellyt ne kielet kunnolla? Ei kannata pidättää hengitystä, jos odottaa saavan niistä löysät pois pelkällä soittamisella. Itse taivuttelen kieliä koko käden voimin vaihdon jälkeen niin kauan, ettei niitä saa isoillakaan bendeillä enää pois vireestä: tällöin venyttely on valmis. |
Rekkamies 06.09.2006 23:35:17 | |
---|
Siinähän se probleema taitaa olla :) Juu, elikkäs vain kolme jousta löytyy. Niitä saa varmaan perus musiikkiliikkeistä ja olisko neljä sopiva määrä? Suuret kiitokset auttaneille! |
Jucciz 06.09.2006 23:37:34 | |
---|
Siinähän se probleema taitaa olla :) Juu, elikkäs vain kolme jousta löytyy. Niitä saa varmaan perus musiikkiliikkeistä ja olisko neljä sopiva määrä? Suuret kiitokset auttaneille! Laita saman tien viisi, ei siitä ylimääräisestä yleensä ole mitään haittaa, ja jos se jostains syystä tuntuu liian jäykältä, voit pitää sen viidennen jemmassa niitä aikoja varten kun sitä enemmän tarvitset. |
Rekkamies 06.09.2006 23:43:05 | |
---|
Toistetaanpa kysymys: oletko todella venytellyt ne kielet kunnolla? Ei kannata pidättää hengitystä, jos odottaa saavan niistä löysät pois pelkällä soittamisella. Itse taivuttelen kieliä koko käden voimin vaihdon jälkeen niin kauan, ettei niitä saa isoillakaan bendeillä enää pois vireestä: tällöin venyttely on valmis. Kiitos kätsystä vinkistä. Varmasti tuo oman epävireytensä kitaraan se etten aivan "kunnolla" venytellyt kieliä vaihtamisen yhteydessä. Tosin toi vireen heitto esim. kampea käyttäessä on niin suurta, et varmaan suurin ongelma on just varmaan noissa jousien puutteessa. |
Werde 07.09.2006 09:06:48 | |
---|
Pakko kysäistä että mikä talla on kyseessä? |
Rekkamies 07.09.2006 18:04:21 | |
---|
Pakko kysäistä että mikä talla on kyseessä? Kitara on Maverick F1 ja talla näyttäis olevan Maverickin oma. |
Aki 08.09.2006 01:12:03 | |
---|
Itse hankkisin samantein ne jäykistetyt jouset. Niitä saattais riittää jopa se kolme. Niissä on mun käteen kovasti kivempi tatsi, ja hakee keskikohdan tehokkaammin. "C7:n tulee kuulostaa aivan erilaiselta jos sen soittaa Stadian Pop-Jazzilainen tai Pop-Jazz Konsalainen." -Pekka Korhonen, Stadia |
blackorwhite 08.09.2006 05:12:42 | |
---|
Siinähän se probleema taitaa olla :) Juu, elikkäs vain kolme jousta löytyy. Niitä saa varmaan perus musiikkiliikkeistä ja olisko neljä sopiva määrä? Suuret kiitokset auttaneille! Käy ostamassa pulttiliikkeestä semmoset jouset ettet salettiin tarvii ku korkeintaan kaks vaikka laitat 22 setin siihen. Minäkin kävin ja mulla on vaan kaks jousta, pienellä vaivalla hyvä paketti ja luultavasti halvempi. En kehannu ees kattoo musiikkiliikkeestä paljon ne jouset maksaa ku tykättiin isän kans säätää ja ottaa samalla olutta :) |