Säätäjä 06.09.2006 17:51:28 | |
---|
Miten ootte toteuttaneet kuuntelun? Erillisen mikserin kautta or what? Hyvät ja huonot puolet (äänittäjän/lauluajan kannalta)? Aattelin lähteä kyselemään, kun voi olla jotain kikkoja mitä ei oo tullut kelattua. Dänks. niinq. |
Mikael 06.09.2006 18:41:40 | |
---|
Siis soittajille/lualajille monitoroinnin? Mulla tarkkaamon kuuntelu tulee Monitor-olostulosta suoraan aktiivimööpeleihin ja soittajille/laulajille on soittotilan puolella oma kuulokevahvistin joka saa signaalinsa 002:n Master-ulostulosta. Tehokkaalla koneella olis tietty mahdollisuus tehdä tuullssin mikserillä omat kuuntelut monellekin mut käytännössä oon pärjännyt ihan hyvin siten että kaikki kuuntelevat samaa miksausta. Siitä mistä aita on matalin... |
Säätäjä 06.09.2006 18:46:13 | |
---|
Siis soittajille/lualajille monitoroinnin? Juu tätä tarkoitin, oli vähän epäselvästi ilmaistu niinq. |
Siis soittajille/lualajille monitoroinnin? Mulla tarkkaamon kuuntelu tulee Monitor-olostulosta suoraan aktiivimööpeleihin ja soittajille/laulajille on soittotilan puolella oma kuulokevahvistin joka saa signaalinsa 002:n Master-ulostulosta. Tehokkaalla koneella olis tietty mahdollisuus tehdä tuullssin mikserillä omat kuuntelut monellekin mut käytännössä oon pärjännyt ihan hyvin siten että kaikki kuuntelevat samaa miksausta. Kiertääkö laulajan/soittajan laulama/soittama signaali Digin kautta vai onko sulla siinä edessä joku mikseri tms., jonka kautta splittaat kuulokevaahvistimeen? Vai käytätkö "low latency monitoring" -toimintoa? Toi "low latency monitoring" on vähän huono silloin kun on esim. paljon jotain softasynia, joutuu baunssailemaan niitä tai sit jättämään pois. niinq. |
Mikael 06.09.2006 19:19:47 (muokattu 06.09.2006 19:20:40) | |
---|
Kiertääkö laulajan/soittajan laulama/soittama signaali Digin kautta vai onko sulla siinä edessä joku mikseri tms., jonka kautta splittaat kuulokevaahvistimeen? Vai käytätkö "low latency monitoring" -toimintoa? Toi "low latency monitoring" on vähän huono silloin kun on esim. paljon jotain softasynia, joutuu baunssailemaan niitä tai sit jättämään pois. Yleensä low latency -hommaa kun itellä vähemmän tulee käytettyä noita softasynia niin että tota ongelmaa tulis. Yleensä teen joko ihan "oikeilla" syntsilla tai soittimilla tai sit softahommissakin yleensä äänitän saman tien audioksi. Voihan sen midin aina säästää jos ei oo osannut päättää siinä vaiheessa oikein.. Mitä vähemmän ylimääräistä roinaa signaalitiellä, sen parempi. Siitä mistä aita on matalin... |
milcoin 07.09.2006 00:50:14 | |
---|
Miten ootte toteuttaneet kuuntelun? Erillisen mikserin kautta or what? Hyvät ja huonot puolet (äänittäjän/lauluajan kannalta)? Aattelin lähteä kyselemään, kun voi olla jotain kikkoja mitä ei oo tullut kelattua. Dänks. Mulla on omalla pajalla äänityksissä aina lowlatency päällä, pakko olla. Ulostulot 1-2 tulee mikserin kanaviin jonka aux sendeistä 1-2(pre) menee kuulokevahvistimelle. Jos tarvii tehdä jotain erikoisjuttuja joita en itse halua tarkkaamossa kuunnella (yleensä klikki), ajan ne muihin ulostuloihin ja mikserikanaviin jotka menee pre-auxilla vaan kuulokkeisiin. Kattoo vaan aina et se äänitettävä raita menee sinne ulostuloon 1-2 (muuten LLM ei toimi), muuthan voi mennä minne vaan. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Kallekorvola 07.09.2006 16:15:37 (muokattu 07.09.2006 16:16:38) | |
---|
ennen hd:ta (ja nytkin jos tehdään lokaatiohommaa...) ajettiin artistien kuuntelut 002 auxeista (pre, että tarkkaamossa ei oo pakko olla sama balanssi kun luureissa...) kuulokevahvistimille... jotkut huomaa latenssin, mut yllättävän harvat... jos koneessa on vääntöä kyllin, jaksaa pyöritellä pienimmälläkin latenssilla... |