Aihe: Tech21 Trademark 60 -asetuksista
1
zap
11.11.2003 15:09:58
Eli tuli tässä mieleeni, että jos kyseisen kaapin omistajilla - tai entisillä sellaisilla - olisi joitain "säätövinkkejä", vaikka riippuuhan tuo tulos monesta muustakin tekijästä. Itse en ole täysin tyydyttävää hevisäröä muuten loistavasta vehkeestä löytänyt.
Yköskanavalla saan henk.koht. kyllä kivat Orangemaiset rokkisäröt drive kaakossa, vaikka pääasiassa puhtaalle saundille tuo kanava onkin tarkoitettu.
Eli vinkkejä ja kokemuksia tulemaan!
"The future is much like the present, only longer." - Dan Quisenberry
Invader
11.11.2003 15:42:31
Itse hoidin tuo tapposäröosaston erillisellä pedaalilla. Eli sentyyppiset säröt otan pääsääntöisesti pelkästään pedaalista. Kakkoskanavaa booostaamalla saa kuitenkin aika rajua ärinää myös.
D-Kay
11.11.2003 15:44:49

Joskus tota soittelin musamaailmassa ja kyllä amerikka-kanavasta kun vähän gainia lisäs niin johan alkoi heviä löytyä. Jos ei siitä tarpeeksi säröä saa, niin tatsia treenaamaan imho.
MYYDÄÄN: Jackson hevikeppi, Halvalla!
Stain
11.11.2003 16:15:40
Käytin koko viime talven ykköskanavan kanssa bossin ds1 ja hyvältä kuulosti.
Planned a show Treasoned my roots Ice cream snow See you in June
KeljuK
11.11.2003 17:28:28
Eli tuli tässä mieleeni, että jos kyseisen kaapin omistajilla - tai entisillä sellaisilla - olisi joitain "säätövinkkejä", vaikka riippuuhan tuo tulos monesta muustakin tekijästä. Itse en ole täysin tyydyttävää hevisäröä muuten loistavasta vehkeestä löytänyt.

Jaa- kyllä mun hevifetissit on tyydyttänyt se "Metallica"- asetus 2. kanavalla, eliDrive, Growl ja bass&treble tappiin, ja reverb klo 9-10.

Skitalla ja mikellä on tietenkin osansa touhussa. Itsellä RG570 ja tallassa SD- custom.
Invader
11.11.2003 22:17:18 (muokattu 11.11.2003 22:19:05)
Joskus tota soittelin musamaailmassa ja kyllä amerikka-kanavasta kun vähän gainia lisäs niin johan alkoi heviä löytyä. Jos ei siitä tarpeeksi säröä saa, niin tatsia treenaamaan imho.

Noh, ei siitä esim kunnon demppimättömetallisäröä lähde ellei sitä boostaa jollain.

Edit: Joo, tässä näköjään haettiin hevisäröä. Mun kirjoissa tollanen ultimate High Gain-särö on metalliosastoa joten puhun sitten kai vähän eri asiasta :)
superfly
11.11.2003 23:20:19
Onko hevi ja metalli eri asia? Kukas nämä on määritellyt?
Harppu on alaston piano
KeljuK
11.11.2003 23:32:56
Onko hevi ja metalli eri asia? Kukas nämä on määritellyt?

En tiedä, mutta kun puhutaan "hevisäröstä", niin olisi paikallaan sanoa vaikkapa esimerkkibändi mitä saundia hakee.

Pelkästä pienestä combosta kuten TM60 ei voi olettaa maanjäristystä lähtevän, ja sitten ihmetellään sitä "rammstainin" puutetta saundissa, vaikka kokonaisuus muodostuu siinäkin kymmenestä päällekkäisestä jynkkyraidasta ja muustakin bändistä jne.

Itse olen varsin tyytyväinen tuon TM:n säröön. Kuten jo aiemmin sanoin, myös kitaralla ja mikeillä on asian kanssa paljonkin tekemistä- strato ja hyvin erotteleva high-gain humppari kuulostavaty hyvinkin erilaiselta. Puhumattakaan siitä että miten se demppaus lähtee. Eli saundi on myös kourista kiinni.

Parastahan olisi jos testaisi näitä kuuluisia raskasmetallityökaluja hinnasta välittämättä. Sitten tietää minkälainen se saundi voi olla omalla skitalla ja tekniikalla. Ja eikun takaisin halvempiin hakemaan sitä omalle lompakolle ja mieltymyksille sopivaa kompromissia.

TM60 on mielestäni pirun hyvä "sveitsiläinen linkkuveitsi". Vähän väliä näkee kommentteja että fenderin putkista lähtee parempi blues, voxista rokit ja 5150 tuo ne munakkaimmat säröt- eli TM on paska. Totta toinen puoli, mutta hintakin on sitten aivan jossain toisissa sfääreissä.
KeljuK
12.11.2003 11:42:07
. Itselle gainin määrä ei vaan piisaa ilman vippaskonsteja (eli boostaus tai "metallisärö" omasta purkista).

Mitä lisukkeita olet saundissa käyttänyt? Pitäisi itsekin alkaa testailemaan, eli lainailemaan pedaaleja kavereilta. Mutta lähtökohdaksi- mikä sen metallin siihen saundiin tuo(boostaa), nimenomaan TM60:n kanssa.
Invader
12.11.2003 12:30:09
Mitä lisukkeita olet saundissa käyttänyt? Pitäisi itsekin alkaa testailemaan, eli lainailemaan pedaaleja kavereilta. Mutta lähtökohdaksi- mikä sen metallin siihen saundiin tuo(boostaa), nimenomaan TM60:n kanssa.

Noh, koska itsellä noita erillisspeduja ei vielä hirveästi ole, olen joutunut käyttämään Korgin multiefektin overdrivea. Hoitaa homman ihan kohtuullisesti. Tarkoituksena olisi ostaa jo tuossa aiemmin mainittu DS-1, saattaisi olla hyvä tähän(kin) käyttöön. Periaatteessa mikä tahansa säristin josta pientä lisäruttua saa, toimii. Laadusta en sitten tiedä ;)

Mutta omat tapposäröt vetelen Zoomin Tri-Metalista. Tuntuisi TM60:n kanssa toimivan nuo erillispurkit aika kivasti.
kunnasja
12.11.2003 15:29:18
1. Kompura kitaran ja vahvarin väliin, sustainia reilusti, attackia myös kohtuullisen paljon

2. noisegate kompuran perään tappamaan kaamea kohina

3. Vahvarin soundi:
- Pohjaksi perusasetus "Van Halen I"
- Drive ja Growl: pikkuisen molemmista pois, "noin puoli tuntia"
- Low saa olla se mikä on
- High: lisää puoli tuntia-tunti

4....rrrRRROK!

PS. kompura myynnissä...
Visit http://www.helionprog.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)