Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kosketinsoundit tanssimussassa
1 2 3 4 5 6
hiltsi
11.11.2003 19:19:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hohoi kaikki tanssimuusikot, etenkin triot joissa kiipparit/(haitari) hoitaa solot, basson ja rumpujen tahtiin. Muutkin saa vastailla mutta, lähinnä mielipiteitä tollaselle kokoonpanolle kyselisin, jolloin kitarasta ei tule minkäänlaista mattoa edes (pimeän)kompin muodossa. Elikkäs asiaan.. Millaista soundimaailmaa käyttelette? Kuinka montaa eri soundia käytätte tanssi-illan aikana? Kuinka hoidatte pohjalle mattosoundin? Kuinka heitätte rekkariasetukset kiipareihin? Että sellasta.. ittelle on kehittyny oma tyyli, joka on tullut kokeilemalla ja kuuntelemalla vastaavia kokoonpanoja. Mutta olisi kiva kuulla muidenkin mielipiteitä asiasta, voisi ehkä oppia jotain uuttakin.
 
KMT
11.11.2003 22:37:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meidän bändissä pelkästään urku ja pianosaundit, urut kyvyeeseen "humppaan" ja piano Rock rolliin
 
Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin
M.i.k.key
12.11.2003 02:40:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meidän bändissä pelkästään urku ja pianosaundit, urut kyvyeeseen "humppaan" ja piano Rock rolliin
 
Tuo on erittäin hyvä. Itse olen yrittänyt pitää nuo synaprässit elikkäs torvet pannassa. Silloin tällöin joutuu vaan tuuraushommissa niitä vetämään kun kovasti niitä tilataan...
 
Aina vaan kyllä vituttaa, eli siis uskokaa nyt jo:
Liitto kieltää synatorvet!
 
KB
12.11.2003 07:22:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liitto kieltää synatorvet!
 
Hoho. Tosta tarvis teettää tarra joka kiippariin.
 
Difficile est satiram non scribere - Pala funkybluusia
vanhami
12.11.2003 08:28:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Tanssimusa" tanssimusa tietysti haitarilla. Tuollaiseen agents tanssimusaan hammondin mokkulasta pehmeä urkumatto. Rokkeihin joko piano tai hammondi, säröä reippaasti. Bilebiiseihin monasti urkumatto bassopuolella ja ne niin parjatut synabrassisektiot oikealla kädellä. Dingon biseihin on joutunut sitten hakemaan ihan omia virityksiään, mutta se sitten erikseen.
 
Periaatteessa korgisa mulla on kolme presettiä etupäässä käytössä ja hammondi sitten näppituntumalla, näillä mennään synapuoli.
 
Mika
 
KB
12.11.2003 08:39:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.sunpoint.net/~organ/torvikielto.jpg
 
Difficile est satiram non scribere - Pala funkybluusia
vanhami
12.11.2003 08:50:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.sunpoint.net/~organ/torvikielto.jpg
 
Paha, pistin heti printtautumaan, pitää liimata synaräkin perseeseen kiinni.
 
Näin offtopiccina aiheeseen, ostin syksyllä uudenkarhean fonin ja olen käynyt tunneilla ja treenaillut aihetta. Ensi kesäksi pitäisi saada torivisektiot menemään oikealla torvella, eikä synalla. Katsotaan mitä tulee. Blue Moonia olen turpa vaahdossa yrittänyt vetää, kehnolla sukseella, mutta kyllä kai se siitä lähtee. Saan sentään selkeän nuotillaan olevan äänen joka on puoli voittoa jo sekin.
 
Mika
 
v_m_kangas
12.11.2003 09:30:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, ilmeisesti oli tarkoitus kirjoittaa mitä oikeasti trion ainoa 'soolosoitin' soittaa, millaisia saundeja? On totta, että ei kantsis yrittää jäljitellä torveja ja haitareita yms. syntetisaattoreilla, mutta kun ... :)
 
Itse komppailen vasemmalla kädellä piano/kitara/ym click tyylisillä saundeilla ja oikealla kädellä soolot/kuviot/matot. Vasemman käden saundeihin on kerrostettuna 'matto', joka soi kun ei kompata vaan painetaan vain sointua.
 
Joihinkin biiseihin olen splitannut Enson jopa kolmeen pätkään. Enso ohjaa kahta Korgin OR/W mokkulaa. Liiton kieltämät hanuri/brass soolot/välikkeet Rolandin RS-5:lla(RS:n haitarisaundi on suhkot hyvä, muuten vähän lelun oloinen). Mielestäni synista irtoaa aika hyviä huiluääniä, sopivat joihinkin sooloihin. Joissakin sooloissa käytän presettiä, joka ei taatusti ole mikään oikea soitin vaan sekoitettuna ja vaikka mitä, syntikkasoundi.
 
Joskus on kiva heittää vähän särmää Ensoniqin kunnon särökitarasaundilla (joo, ei vastaa oikeaa kitaraa, mutta onhan kitaroissakin vaikka mitä ufo efektejä joissain biiseissä).
 
Niin, ja sitten pedaalilla saan esim. humppaan aina väliin mukaan vibrafonin kilinää :)
 
Presettien viilailu on aika hemmetin työlästä, saundi kun on vielä pikkuisen eri kuuloinen PA:n kautta kuin kotona hiljempaa kuunneltuna normaalien stereoiden läpi. Keikkojen nauhoituksen avulla pieniä muutoksia tulee tehtyä saundeihin.
 
Jokaisella lienee oma tyyli tehdä saundeja. Olen kuullut trio kokoonpanoja joissa on vain pelkkä sähkispiano ja hyvältä kuullostaa. Mutta entä jos kaikki soittaisivat pelkkää pianoa, eikö se olisi tylsää :)
 
Humppaa tai soita
baron
12.11.2003 09:48:35 (muokattu 12.11.2003 10:07:44)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on vähän isompi kuin trio (kuusi äijää)
 
Käyttämäni soundit
1. Piano (yleensä)
2. Hammond (joissain missä kaivataan sointumattoa)
3. Haitari/Bandoneon tangoissa humpissa (sorry Vanhami)
4. Kirkkourut virsien säestyksessä (ok, ne on soolokeikkoja, ei humppabändin)
 
Muita en suostu käyttämään.
 
baron
12.11.2003 10:02:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paha, pistin heti printtautumaan, pitää liimata synaräkin perseeseen kiinni.
 
Näin offtopiccina aiheeseen, ostin syksyllä uudenkarhean fonin ja olen käynyt tunneilla ja treenaillut aihetta. Ensi kesäksi pitäisi saada torivisektiot menemään oikealla torvella, eikä synalla. Katsotaan mitä tulee. Blue Moonia olen turpa vaahdossa yrittänyt vetää, kehnolla sukseella, mutta kyllä kai se siitä lähtee. Saan sentään selkeän nuotillaan olevan äänen joka on puoli voittoa jo sekin.
 
Mika

 
1. Mikä saksika?
2. Mä yritin kesämökillä treenata tenoria, mutta isännät tuli valittamaan, että lehmät lopettaa lypsämisen
3. Miten sä sitten soitat kurttua? Saksika vaatii kahta kättä.
 
pekkajau
12.11.2003 10:04:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitin aikoinaan parin "made in Poland" vesselin kanssa 80-luvulla ja tällä kosketinvelholla oli semmoset urkupelit ja "popcorn" syntikat että niiden soundi oli todella jotain unikkia ja ainutlaatuista. Satana jos joku vielä nykypäivänä vetäisi niin korneilla soundeilla niin se poistettaisiin välittömästi ravintolasta häiriöntuottamisen vuoksi. Sillä oli aina kaikkein terävimmät "brässit" päällä ja joka väliin se heitti jonkun saatanaan "that`s it" lirun sillä soundilla pedaali pohjassa. Toinen tosi korvia hivelevä musiikkikokemus oli sen "saxofoni-soundilla" heittämät soolot slovareissa. Helevinmoinen "kahvaaminen" pitch-penderistä Ja sitten päälle vielä siihen se kunnon "lepa-kaiku". Ou jee! Se oli todellista stereofoonista mylläkkää! Mutta soittaa se poika kyllä osas perkele! Soundit vaan oli kun avaruusasema Alfalla hyökkäyksen aikana!
 
KB
12.11.2003 10:23:03 (muokattu 12.11.2003 10:23:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soundit vaan oli kun avaruusasema Alfalla hyökkäyksen aikana!
 
Ei h**#€%! Repesin.
 
Vähän asiaakin omista soundeista; tällä erää mulla on sikäli hyvä tilanne, että toisesta bändistä löytyy kitaristeja kaks ja toisesta yks + fonisti. Eli pilli-imitaatiot ja komppiosasto jää kyllä aika vähiin. Urkuja ja pianoja pääasiallisesti siis. Ja pianohaitarilla kun siltä tuntuu - vaikka sen kanssa en kyllä oo mikään varsinainen kyky.
 
Difficile est satiram non scribere - Pala funkybluusia
vanhami
12.11.2003 10:34:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1. Mikä saksika?
 
Altto jos ihan tarkkoja niin Yamaha YAS-25 oppilaspeli
 
2. Mä yritin kesämökillä treenata tenoria, mutta isännät tuli valittamaan, että lehmät lopettaa lypsämisen
 
Olisitpa nähnyt ne tuttavaperheen koirat, kun aloin ensimmäisiä kertoja kokeilemaan fonia. Oltiin mökillä ja hain samalla reissulla sen fonin. Koirat juoksi vinkuen piiloon. Toisaalta tas kaiken kokenut ja nähnyt siskoni kissa lepäsi kaikessa rauhassa vieressä sohvalla, kun treenasin kotona. Se on saanut jo sen verran musikaalista siedätyshoitoa akustisilla instrumenteillä, ettei jaksa korvaansa lotkauttaa.
 
3. Miten sä sitten soitat kurttua? Saksika vaatii kahta kättä.
 
Niin vaatii kurttukin. Taitaa olla, että joutuu laittamaan toisen pelin pois sillä välin. Jos midikeyboardin lattialle ja soittaisi varpailla urkumattoa ;)
 
Mika
 
baron
12.11.2003 10:54:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Altto jos ihan tarkkoja niin Yamaha YAS-25 oppilaspeli
 
Mika

 
Ja eikun rokkia soittamaan!
Eiks' "kaikki" rokkibändit soita E-duurissa ja Eb-viritteinen soitin on todella kätevä siihen.
 
Irti Humpasta
12.11.2003 11:19:26 (muokattu 12.11.2003 11:28:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielestäni kaikkia soittimia voi "apinoida" koskettimilla , jos vain omaa tarpeeksi sinnepäin olevat soundit. Se on vaan niin, että välillä bändi pitää saada kuulostamaan isolta.... ja jotta voin seisoa sanojeni takana, niin esimerkkejä livetilanteista pulppuaa taas.... ja kaikki värmeet näissä ovat Korg trinity ja Korg OIWA.... "ja kysymys on "vaan" tanssimusasta ;)"
 
Harmonikka ilottelua....
http://www.saunalahti.fi/~tmakinen/sirkkojentanssi.mp3
 
Harmonikkasoundi lirauttaa lopussa valssiäänikerralla tilun tiskiin....
http://www.saunalahti.fi/~tmakinen/Muistojenbulevardi.mp3
 
Huilua, joka tahallaan paikkapaikoin hieman epävireessä, jotta kuulostaa suomalaiselta huilistilta ;)
http://www.saunalahti.fi/~tmakinen/Carioca.mp3
 
Brasseja, jotka menettelee siellä joukossa ihan siedettävästi...
http://www.saunalahti.fi/~tmakinen/Kauasarjentaa.mp3
http://www.saunalahti.fi/~tmakinen/Laivatbrass.mp3
 
Viulut aika oleellisessa asemassa esim. tässä biisissä...
http://www.saunalahti.fi/~tmakinen/Tummanainen.mp3
 
.... ei ne nyt niin kamalilta kuullosta, etteikö voisi vetää ....
 
Pojat äänitti tuurauskeikalla salaa kiipparisooloa.
Roadari
12.11.2003 11:39:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liitto kieltää synatorvet!
 
Voiskos se kieltää kans sen viulumattojäljiltelmän nimeltään strings, joka löytyy joka "pattericasiosta. Stringit kuuluu ihan muualle!
 
Roadari
 
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
Rautakanki
12.11.2003 18:54:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoho. Tosta tarvis teettää tarra joka kiippariin.
 
Meidän bändissä synabrassit menee kategoriaan "viulukoneet". :-)
 
Rautakanki
12.11.2003 18:54:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voiskos se kieltää kans sen viulumattojäljiltelmän nimeltään strings, joka löytyy joka "pattericasiosta. Stringit kuuluu ihan muualle!
 
Roadari

 
Stringsit on helvetin kivat naisella, mutta ei kiipparistilla :-)
 
hiltsi
12.11.2003 21:51:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, ilmeisesti oli tarkoitus kirjoittaa mitä oikeasti trion ainoa 'soolosoitin' soittaa, millaisia saundeja? On totta, että ei kantsis yrittää jäljitellä torveja ja haitareita yms. syntetisaattoreilla, mutta kun ... :)
 
Puhut ihan asiaa mielestäni mun. Tietystihän sitä mielellään soittas puhaltajien ja viulusektion kans keikat, mut minkäs teet. Meidän bändistä pistettiin kitaristi helskuttiin ja nyt ollaan solistin takana triomeiningillä. Joutuu hiukan enemmän tekemään töitä.. kyllä siellä minun soitossa pianon ja hammondin lisäksi brassejakin kuuluu ja jopa viulumattoa. Huilusaundista tykkään ja vibrafoniakin tulee käytettyä. Vasemmalla kädellä matto/komppi. Et turha varmaan liittoon pyrkiä vaikka liittymisinfopaketin tilasinkin. Aito ja oikea haitari sentään löytyy mut sen käyttö on aika vähäiseks jääny. Semmosta :)
 
baron
12.11.2003 22:01:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

. Et turha varmaan liittoon pyrkiä vaikka liittymisinfopaketin tilasinkin. Aito ja oikea haitari sentään löytyy mut sen käyttö on aika vähäiseks jääny. Semmosta :)
 
Jos hyvin sitä huiluas soitat niin mä suosittelen!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «