Aihe: Overhead konkka satasella ?
1
burdon
04.09.2006 14:48:30
Bonham metodilla meinasin nauhoitella rumpuja. Dynaamisena mikkinä minulla on AKG D 3700 ja sille pitäisi nyt sadan euron hintaluokasta löytää kondensaattorimikrofoni overheadiksi. Suositelkaa malleja. Itse olen katsellut valmistajista Behringgeriä, T-Bonea, Samsonia ja Audixia mutta mikkien laadukkuudesta ja soveltuvuudesta rumpukäyttöön minulla ei ole mitään hajua..
laulava runpali
04.09.2006 15:10:01
Bonham metodilla meinasin nauhoitella rumpuja. Dynaamisena mikkinä minulla on AKG D 3700 ja sille pitäisi nyt sadan euron hintaluokasta löytää kondensaattorimikrofoni overheadiksi. Suositelkaa malleja. Itse olen katsellut valmistajista Behringgeriä, T-Bonea, Samsonia ja Audixia mutta mikkien laadukkuudesta ja soveltuvuudesta rumpukäyttöön minulla ei ole mitään hajua..

http://www.thomann.de/the_tbone_sc180_prodinfo.html?iwid=3

Tuollaisia olen kuunnellut ja soittanutkin muutaman keikan, yllättävän hyvät hintasuhteeseen verrattuna. Pari tuollasta ajaa asiansa hyvin.
Kukkakeppistandit rulettaa!!
Jouni Antero
04.09.2006 15:21:20
Tätä on kovin kehuttu

http://www.thomann.de/thoiw3_studio_projects_b1_prodinfo.html

Itse kokeillut TSM-87 mikkiä ja ihan hyvin toimi sekin (juuri "bonhamilla")
Peffi
04.09.2006 17:58:38
Onko sc100 ja sc180 malleilla suurta eroa? Hintaero kun ei taida olla kolmeakymmentä euroa suurempi.
Magiz
04.09.2006 18:00:00
Tätä on kovin kehuttu

http://www.thomann.de/thoiw3_studio_projects_b1_prodinfo.html

Itse kokeillut TSM-87 mikkiä ja ihan hyvin toimi sekin (juuri "bonhamilla")

tästä olen minäkin kehuja kuullut. tätä suosittelisin.
Keep it Fresh
Danko
04.09.2006 21:15:40

Puhdasoppisen bonham-mikityksen ovari pitäis olla pienikalvoinen konkka, mut tossa hintaluokassa melkein laajakalvot on hintalaadultaan parempia.
dada on täynnä runkkuja -Death Claw
burdon
05.09.2006 09:56:34
Mites muuten Behringerin C-1 ? Neljään kymppiin saisi :P Ei varmaan laadulla loista mutta jumalauta kun kokoajan tulee lisää hankintoja, ei meinaa millään budjetti enää venyä.

Ottakaa myös huomioon että nauhoitan C-kasetille niin mitään hifiä ei saa aikaan vaikka olisi tonnin mikki :)

Täytyis vaa saada ghettomeiningillä demo tehtyy, kai toi Behkuki hakkaa pelkällä dynaamisella nauhoittamisen ?
Danko
05.09.2006 10:11:31

Mites muuten Behringerin C-1 ? Neljään kymppiin saisi :P Ei varmaan laadulla loista mutta jumalauta kun kokoajan tulee lisää hankintoja, ei meinaa millään budjetti enää venyä.

Ottakaa myös huomioon että nauhoitan C-kasetille niin mitään hifiä ei saa aikaan vaikka olisi tonnin mikki :)

Täytyis vaa saada ghettomeiningillä demo tehtyy, kai toi Behkuki hakkaa pelkällä dynaamisella nauhoittamisen ?

C1 on soundiltaan halpis. Voithan kokeilla tota AKG:tä setistä pari metriä eteenpäin, jos se riittäis jo yksinään.
Ekat rumpuäänitykset tein kahdella SM58:lla ja neliraiturilla. Lo-fin juhlaa.
dada on täynnä runkkuja -Death Claw
Jouni Antero
05.09.2006 11:04:46

No juu - kyllä se noissa olosuhteissa toiminee paremmin kuin dynaaminen - c-kasetilla kyllä ala- ja ylätaajuudet tullee hivenen vastaan jokatapauksessa (itse ehkä koettaisin EQ:lla jo äänittäessä boostata niitä). Onhan sulla phantom-syöttö hallussa (ihan varmistan vain)?

Sikäli: kun vedät sitten reilummin punaiselle, niin saat sitä nauhasäröä ja kompressointiakin samalla - tiesvaikka kuullostaisi timantilta :)

Ja kyllähän tuota mikkiä myöhemmin voi käyttää vaikka missä hauskassa virityksessä.
burdon
05.09.2006 13:23:33 (muokattu 05.09.2006 13:26:11)
No juu - kyllä se noissa olosuhteissa toiminee paremmin kuin dynaaminen - c-kasetilla kyllä ala- ja ylätaajuudet tullee hivenen vastaan jokatapauksessa (itse ehkä koettaisin EQ:lla jo äänittäessä boostata niitä). Onhan sulla phantom-syöttö hallussa (ihan varmistan vain)?

On. Mikit menevät ensin Alton mikseriin, saavat siitä phantomin ja vähän esimiksausta ja siitä sitten signaali jatkaa matkaansa raituriin.

Sikäli: kun vedät sitten reilummin punaiselle, niin saat sitä nauhasäröä ja kompressointiakin samalla - tiesvaikka kuullostaisi timantilta :)

Tiedetään :)

Päädyinkin ostamaan Behringerin C-2 pienikalvostereosetin. Löyty varastosta niin ei jaksanut lähteä mitään tilailemaan. Noilla pelataan. Vinkkejä asetteluun ? Rumpukitti on ihan perus, 3 tomia, 2 crashii, ride, haikka, virppa, basari... Yläpuolellehan ne tulee mutta alkaisko kokeilemaan ristiasettelulla vai miten ?
I smoked my first cigarette at ten and for girls I had a bad yen, and I had quite a ball, when I was young.
Jouni Antero
05.09.2006 14:03:10
Kerro vähän tarkemmin mitä ja monellako raidalla on tarkoitus toimia? Itse käyttäisin niitä ristiin - varmistaisi ettei tule vaihevirheitä (jos siis haluat äänittää kahdella overilla).

Tuolla setupilla tosin mikittäisin bassarin, virvelin ja yhden overin jos kyse on rokista ja mahdollisuus esim kevyeen miksaukseen sillä sun pikkumikserillä (tai jos soittatte bändin kanssa livenä kaikki), mutta vaikea sanoa kun ei ihan tiedä mitä on tarkoitus tehdä.
burdon
05.09.2006 16:01:27
Kerro vähän tarkemmin mitä ja monellako raidalla on tarkoitus toimia?

1-2 raitaa :) Raituri rajoittaa. Pariin biisiin tulee sekvenssoitu syntikka ekaksi raidaksi joten käytännössä jää vain 1 raita rumpuihin, loppuihin soitan rummut ensiksi joten on mahd. käyttää 2 raitaa.

Aika hullua ja rajoittunutta toimintaa mutta yrittänyttä ei laiteta.

Tuolla setupilla tosin mikittäisin bassarin, virvelin ja yhden overin jos kyse on rokista ja mahdollisuus esim kevyeen miksaukseen sillä sun pikkumikserillä (tai jos soittatte bändin kanssa livenä kaikki), mutta vaikea sanoa kun ei ihan tiedä mitä on tarkoitus tehdä.

Musa on rock/heavy osastoa. On mahdollisuus miksaukseen, tarkoitus ois siis just etukäteen saada kaikki säädettyä sillee että noille 1-2 raidalle saisi mahd. hyvin kuuluviin rummut.

Mitään huippulaatuahan tässä ei haeta, tuskin tarvinnee sanoakkaan.
I smoked my first cigarette at ten and for girls I had a bad yen and I had quite a ball when I was young.
Jouni Antero
06.09.2006 09:44:07
No jos rokkia tai heviä, niin sitten bd, snare ja yksi overi. Testaile miksailemalla etukäteen mikä toimii; parasta toki olisi saada kaikki kerralla yhdelle raidalle (ainakin verrattuna välimiksaukseen, joka kasettivehkeillä huonontaa pahasti laatua), mutta jos on kahden raidan luxuskseen varaa, niin bassari omalle ja virveli ja overi omalle.
burdon
06.09.2006 13:20:02 (muokattu 06.09.2006 13:20:16)
Päädyin käyttämään vain yhtä overhead konkkaa, vähempi säätöä ja tulos ei näyttänyt toisella mikillä paranevan mitenkään huomattavasti...

Laatu on jokatapauksessa lofia kun kasettivekottimella mennään ja rummutkin on hanurista. Pääasia että selvää saa :)

Yks juttu niin ärsyttää kun demagnetointilaitteita ei ole missään saatavilla, voisi parantaa äänenlaatua. Raituria ei nääs ole demagnetoitu varmaan vuosiin...
I smoked my first cigarette at ten and for girls I had a bad yen and I had quite a ball when I was young.
rm_wispila
06.09.2006 16:05:31
Päädyin käyttämään vain yhtä overhead konkkaa, vähempi säätöä ja tulos ei näyttänyt toisella mikillä paranevan mitenkään huomattavasti...

Laatu on jokatapauksessa lofia kun kasettivekottimella mennään ja rummutkin on hanurista. Pääasia että selvää saa :)

Yks juttu niin ärsyttää kun demagnetointilaitteita ei ole missään saatavilla, voisi parantaa äänenlaatua. Raituria ei nääs ole demagnetoitu varmaan vuosiin...

Raituri kainaloon ja Tampereelle. Täällä löytyy ainakin Audiotasossa demagnetointipalvelua, parin kympin homma...
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)