Mun ´78 pajatsossa oli EMG:t (juu, jyrsitty oikein olan takaa) kun sen sain haltuuni joskus 90-luvun loppupuoliskolla. Viime vuoden aikana mikit sitten vaihtuivat lopulta Duncanin Hot-settiin, kun piti passiivia saada kehiin. Jälkimmäisistä tykkään kovasti, mutta ei ne EMG:t missään nimessä huonoja olleet, ihan tyytyväisenä niillä soittelin tosiaan lähemmäs kymmenen vuotta. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
Teijo K. 06.09.2006 16:07:07 | |
---|
Arvahan on samassa bassossa käyttänyt kumpaakin, että ehkä hän tulee kertomaan meille kohta. Jep, miehän äänitin sillä sitten eri signaaleja ja kyllä tuossa 9 - 18v oli oikein silminnähtävä ja havaittava ero dynamiikassa. Nyt on nauhattomassa EMG ja tottakai 18v syötöllä ja erittäin tyytyväinen olen. Sopii tuohon vallan passelisti ja on dynamiikkaa ja potkua. |
Teijo K. 06.09.2006 16:09:17 | |
---|
Kesällä törmäsin yhteen ihquun '73-jassoon, ja sekin oli pilattu EMG:n aktiivimikeillä. Kauheeta kattoo tommosta. Omistaja oli vähän hämillään kun kävin dumaamassa tauolla sen mikkivalintaa... Kyllä minäkin olisin hämilläni jos joku tulisi soittotauolla höpisemään jostain bassonmikeistä. Oikein niinku olennaisimpaan huomio kiinni välittömästi. Mitä merkitystä sillä loppujen lopuksi on mitä siinä mikissä lukee? |
J.Hollström 06.09.2006 16:29:45 | |
---|
Kyllä minäkin olisin hämilläni jos joku tulisi soittotauolla höpisemään jostain bassonmikeistä. Oikein niinku olennaisimpaan huomio kiinni välittömästi. Mitä merkitystä sillä loppujen lopuksi on mitä siinä mikissä lukee? Onhan se yhtä helvettiä jos joku menee ja pilaa hyvän basson jollain paholaisen keksinnöillä. Minun koko ilta meni pilalle. |
Karlsson 06.09.2006 16:34:40 | |
---|
Onhan se yhtä helvettiä jos joku menee ja pilaa hyvän basson jollain paholaisen keksinnöillä. Minun koko ilta meni pilalle. Herkkä kaveri. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
Johannes_t 06.09.2006 19:22:23 | |
---|
Onhan se yhtä helvettiä jos joku menee ja pilaa hyvän basson jollain paholaisen keksinnöillä. Minun koko ilta meni pilalle. Tervaharjukin mennyt 60-lukulaiseen Fenderiinsä mikin lisäämään, nyt se on pajatso. Blasphemy! |
Teijo K. 06.09.2006 19:47:23 | |
---|
Onhan se yhtä helvettiä jos joku menee ja pilaa hyvän basson jollain paholaisen keksinnöillä. Minun koko ilta meni pilalle. Jos se basso mikinvaihdosta pilalle meni, niin huono se oli sit alunperinkin. Hyvään bassoon kun voi laittaa minkä vaan toimivan mikin ja aina pelaa ja soi. |
rijopu 06.09.2006 21:16:42 | |
---|
Onhan se yhtä helvettiä jos joku menee ja pilaa hyvän basson jollain paholaisen keksinnöillä. Minun koko ilta meni pilalle. Monesko ristiretki tää sulle oli? |
rijopu 06.09.2006 21:17:30 | |
---|
Jos se basso mikinvaihdosta pilalle meni, niin huono se oli sit alunperinkin. Hyvään bassoon kun voi laittaa minkä vaan toimivan mikin ja aina pelaa ja soi. Näin mäkin olen jonkun kuullu sanovan. Hitsi ku muistais kuka sitä sanoi... |
J.Hollström 06.09.2006 21:44:25 | |
---|
Näin mäkin olen jonkun kuullu sanovan. Hitsi ku muistais kuka sitä sanoi... Aktiiveita ei lasketa. Ne on saatanasta. Joo. Eiköhän tämä nyt taas mene siihen samaan skeidantologiaan johon jokainen ketju tuntuu ajautuvan. Karavaani kulkee ja ristiretki jatkuu... En ole aina niin tosissaan mitä täällä jotkut tuntuu tulkkaavan. Koettakaa kestää. |
absqua 07.09.2006 19:59:49 | |
---|
Tervaharjukin mennyt 60-lukulaiseen Fenderiinsä mikin lisäämään, nyt se on pajatso. Blasphemy! Hannu vain, Hannu vain, se Tervabassoharju! Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
okabass 08.09.2006 03:36:28 (muokattu 08.09.2006 03:37:51) | |
---|
Aktiiveita ei lasketa. Ne on saatanasta. Joo. Eiköhän tämä nyt taas mene siihen samaan skeidantologiaan johon jokainen ketju tuntuu ajautuvan. Karavaani kulkee ja ristiretki jatkuu... En ole aina niin tosissaan mitä täällä jotkut tuntuu tulkkaavan. Koettakaa kestää. MOI Täytyy pysytellä tiukasti otsikon aiheessa. Se on hyvin tärkeää. Se osoittaa kypsää aikuista asennetta. Näytän itse itseäni komentaen pikkuisen mallia, ja lisään vielä oman, asiallistakin asiallisemman mielipiteen aiheeseen: "Aktiivin ja passiivin erot". Minusta kaikki, jotka soittavat aktiiveilla, ovat automaattisesti kommarihippilepsoja. Ne on ihan suopotuntervaajia. Kun taas ne, jotka soittavat passivilla, ovat natsikommarihippejä. Ne taas on ihan umpitolloja suokalmukeita. Kärsään tulee kummillekkin, kun vain keikoilla nähdään. |
Karlsson 08.09.2006 08:23:21 | |
---|
..natsikommarihippejä.. Tavallaan kyllä kuvaa mua ihan osuvasti. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |