Raimo 04.09.2006 20:44:21 (muokattu 04.09.2006 20:44:33) | |
---|
Olen kyllä periaatteessa samaa mieltä, mutta kuulokekuuntelussa alkaa helposti soundata vähän vaiheiselta. Väärä termi toi "vaiheinen"i!!! :P ...Mutta ihan tosissaan, jos kuuntelee mitä vaan reteesti hyvän kuuloisia levyjä niin hyvin harvoin niissä välitetään kuulokekuuntelijan fiiliksistä... Kuulokekuunteluhan on periaatteessa "väärin", jos stereokantaa ei jonkun sortin matriisilla simuloida. Mä olen ainakin luurikuuntelussa tottunut ylileveään... Uutta näytettä... |
Timo JM 04.09.2006 21:24:34 | |
---|
Väärä termi toi "vaiheinen"i!!! :P En nyt viitsisi alkaa vänkäämään terminologioista ja siitä kuka mitenkin mitäkin asiaa ilmaisee, mutta ainakin niissä piireissä missä mä olen kulkenut on vaihevirheeltä kuulostavaa nimitetty myös vaiheiseksi. Olkoon se sitten meidän omaa slangia jos ei kelpaa. Mutta ihan tosissaan, jos kuuntelee mitä vaan reteesti hyvän kuuloisia levyjä niin hyvin harvoin niissä välitetään kuulokekuuntelijan fiiliksistä... Kuulokekuunteluhan on periaatteessa "väärin", jos stereokantaa ei jonkun sortin matriisilla simuloida. Mä olen ainakin luurikuuntelussa tottunut ylileveään... No tehköön kukin tavallaan. Mä uskon kuitenkin, että luurikuuntelijoita on maailmassa nykyään enemmän kuin koskaan aikaisemmin. ...siis mun mielestä. |
kivi 04.09.2006 21:48:08 | |
---|
Mä uskon kuitenkin, että luurikuuntelijoita on maailmassa nykyään enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Ikävä kyllä, olet varmasti oikeassa. Olen kyllä periaatteessa samaa mieltä, mutta kuulokekuuntelussa alkaa helposti soundata vähän kampasuodatukselta :-D |
virtalahde 04.09.2006 21:56:54 | |
---|
Mä uskon kuitenkin, että luurikuuntelijoita on maailmassa nykyään enemmän kuin koskaan aikaisemmin. HÄH? EI KUULU? Kuulovaurioisia lienee pian myös roppakaupalla enemmän. Huonot nappikuulokkeet, MP3-soitin & säröistä soundia => höpöä korville. Jaakko Viitalähde >>
http://www.virtalahde.com |
sormunen 04.09.2006 22:31:17 | |
---|
HÄH? EI KUULU? Kuulovaurioisia lienee pian myös roppakaupalla enemmän. Huonot nappikuulokkeet, MP3-soitin & säröistä soundia => höpöä korville. Mut jos pistääkin tulpat alle? Voi kääntää vähän volaakin... |
Raimo 05.09.2006 00:02:59 | |
---|
En nyt viitsisi alkaa vänkäämään terminologioista ja siitä kuka mitenkin mitäkin asiaa ilmaisee, mutta ainakin niissä piireissä missä mä olen kulkenut on vaihevirheeltä kuulostavaa nimitetty myös vaiheiseksi. Olkoon se sitten meidän omaa slangia jos ei kelpaa.
Joo, Kivi oli jo oikeassa suunnassa... Mikä "virhe"? :D (Kitketään nyt noi vaiheläpinät jo slangista eiks je? Ku ei ne tarkoita mitn.)
No tehköön kukin tavallaan. Mä uskon kuitenkin, että luurikuuntelijoita on maailmassa nykyään enemmän kuin koskaan aikaisemmin. IPodeja piisaa, kyl... Mutta luurit on silti musiikin reproduktiossa vahvasti vähemmistössä. Ei mun mielestäni pidä tieten tahtoen ruveta tekemään kämäistä ja pientä siitä syystä. Sattumalta osuit aiheeseen joka on mulle rakas ja tärkeä. Leveä ja retee stereokanta FTW! :P (Niin siis toi näyte on mun kirjoissa viel vain sellainen keski-kapea jos popista ja rokista puhutaan... Siel ei ole edes yhtään levityskikkaa käytössä! :) Uutta näytettä... |
Timo JM 05.09.2006 23:48:56 (muokattu 06.09.2006 00:21:02) | |
---|
(Kitketään nyt noi vaiheläpinät jo slangista eiks je? Ku ei ne tarkoita mitn.) Nimittäkää sitä nyt sitten kampasuodatukseksi tai ihan miksi vaan mutta jotain häikkää siellä on koska komppisähkikset tahtoo kadota monokuuntelussa. Parhaiten sen kuulee (tai siis ei kuule) soolossa, mikä on muuten aika maukasta liu'uttelua. Toivottavasti ei nyt aleta vääntämään kättä monokuuntelun tarpeellisuudesta. ...siis mun mielestä. |
loosah 05.09.2006 23:52:35 | |
---|
Hauska teksti oli muuten egotripin jossain vanhemmassa levyssä. Siinä luki isolla MONO ja suluissa pienellä (where stereo is no available). GIGO |
koopop 06.09.2006 00:03:32 | |
---|
Nimittäkää sitä nyt sitten kampasuodatukseksi tai ihan miksi vaan mutta jotain häikkää siellä on koska komppisähkikset tahtoo kadota monokuuntelussa. Parhaiten sen kuulee (tai siis ei kuule) soolossa, mikä on muuten aika maukasta liu'uttelua. Toivottavasti ei nyt aleta vääntämään kättä monokuuntelun tarpeellisuudesta. Tänäpäivänä kuuntelu on niin stereokeskeistä että ei sillä oo loppupelissä kauheasti merkitystä onko kitarat leveellä vai ylileveellä. On menossa sellainen trendi. Tottakai on kovin tärkeää saada monoyhteensopiva tuote, mut mut.. Tällasta tää ny on. Monokuuntelun tärkeys tulee siinä että jos rokkaa monona ni stereossa on kaikki kunnossa. Silti, hyvin moni uutuuslevy ei toimi monona. Hyvältä saundaa silti. TJEU: Soad Mezmerize "Your ears will tell you all you need to know about polarity or proper phase in sound. Tune in to your instincts..." -Bruce Swedien |
Timo JM 06.09.2006 00:21:40 (muokattu 06.09.2006 01:09:40) | |
---|
Mä kuuntelen paljon luureilla (perhesyistä) ja ainakin mulle tulee korviin vastaava fiilis kuin silmiin kieroon katsoessa silloin kun samanlaiset skitat on panoroitu äärilaitoihin tai on käytetty liikaa keinotekoista levitystä. Ei pysty kuuntelemaan pitkään. En sitten tiedä miten muilla korvat toimii... ...siis mun mielestä. |
Aki 06.09.2006 01:21:00 | |
---|
Jep laitampa näytteen pelkistä kannuista mitä väänsin tuossa ku testailin tuota para-asiaa... Toi snara kuulostaa poksahtavalta Trip-mehupurkilta. Musan seassa varmaan esiintyy ihan hyvin, mutta yksinään aika hassu.. :oP Luulen että mun on vaikea omaksua tarkoitetun musatyylin ominaispiirteitä. Mua ei häiritse toi Raimon laaja stereo kuulokkeissakaan. Mutta totta on että mono-yhteensopivuutta ei ole otettu huomioon. Kun tota snaraa on diggailtu niin paljon, niin täytyy sanoa että en oikein ymmärrä miksi. Se on mun korvaan moderni perussnara, joka toimii möykän alla mainiosti, mutta kevyemmissä kohdissa se ei mun korvaa oikein hyväile. Eipä silti, mitään virheitä miksauksessa ei tietenkään ole, makuasioita ne on soundipäätökset myös yläkerrassa. "C7:n tulee kuulostaa aivan erilaiselta jos sen soittaa Stadian Pop-Jazzilainen tai Pop-Jazz Konsalainen." -Pekka Korhonen, Stadia |
Timo JM 06.09.2006 09:43:06 | |
---|
Kun tota snaraa on diggailtu niin paljon, niin täytyy sanoa että en oikein ymmärrä miksi. Se on mun korvaan moderni perussnara... Perussnare soundiltaan munkin mielestä mutta lähdepäs itse äänittämään ja miksaamaan tyhjästä. Se helposti saavutettava "poks" mikä kuuluu snareraidalta on aika kaukana siitä miltä valmiin soundin tulisi nykyään kuulostaa. Eli sen moderninkin perussnaren tekeminen on erittäin vaativaa hommaa. Helpommalla pääseekin kun triggaa. ...siis mun mielestä. |
Mä kuuntelen paljon luureilla (perhesyistä) ja ainakin mulle tulee korviin vastaava fiilis kuin silmiin kieroon katsoessa silloin kun samanlaiset skitat on panoroitu äärilaitoihin tai on käytetty liikaa keinotekoista levitystä. Ei pysty kuuntelemaan pitkään. En sitten tiedä miten muilla korvat toimii... Jos käytät Winampia soittimena, tsekkaa tämä plugin: Bauer stereophonic-to-binaural DSP http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=147346 Tuon läpi kuunneltuna jaksaa kuunnella paljon pidempään. En suosittele analyyttiseen kuunteluun, mutta taustamusaan ihan pätevä. |
blueroom 06.09.2006 13:42:33 | |
---|
Musan seassa varmaan esiintyy ihan hyvin, mutta yksinään aika hassu.. eikö tämä ole nimenomaan se mihin pyritään? (ainakin minä pyrin) jos teet jokaisesta soundista solona hyvän kuuloisen, niiden mahduttaminen miksaukseen ei mitä luultavimmin onnistu. "Now there's John, Paul and George and then there's the new kid. Don' remember his name though..." -säkällähän näitä tehdään- |
koopop 06.09.2006 14:03:08 | |
---|
eikö tämä ole nimenomaan se mihin pyritään? (ainakin minä pyrin) jos teet jokaisesta soundista solona hyvän kuuloisen, niiden mahduttaminen miksaukseen ei mitä luultavimmin onnistu. Siinä se miksaamisen pointti onkin. "Your ears will tell you all you need to know about polarity or proper phase in sound. Tune in to your instincts..." -Bruce Swedien |
Raimo 06.09.2006 18:44:39 | |
---|
soolossa, mikä on muuten aika maukasta liu'uttelua. Jos puhuit mun näytteestä niin tattista vaan! ;) Juuh, ei ollut tota tehdessä monoyhteensopivuus korkealla listoilla... Toihan on myös tommoinen harrastusproggis, eli vaan virtuaalimaine on vaarassa! ;) (Eikä se mono taida tosiaan tätä nykyä olla juuri muutenkaan huudossa...) Virvelisaundi tyydyttää itteäni käytettävissä olevat resurssit ja käytetty aika huomioon ottaen. Palvelee biisiä ihan ok. Ei se mitään ihmeellistä tietty ole, onpahan vaan skidisti ylikompuroitua hyvää soittoa. ;) Uutta näytettä... |
blueroom 06.09.2006 22:00:19 (muokattu 06.09.2006 22:01:55) | |
---|
Siinä se miksaamisen pointti onkin. viddu kun sen vaan sais ulos muualtakin kuin suusta... edit: ainiin, hymiö ;) "Now there's John, Paul and George and then there's the new kid. Don' remember his name though..." -säkällähän näitä tehdään- |
arppah8 13.09.2006 00:44:33 (muokattu 13.09.2006 16:05:11) | |
---|
Olkaapa hyvät: http://mp3.mikseri.net/hifi/s/silencend_-_lost.mp3 Olkaa helliä, tämä on ensikosketukseni enemmän kuin neljän raidan äänittämisen ja tuottamisen kiehtovaan maailmaan=) Neuvoja otetaan mielellään vastaan. E: Miksausta korjailtu (=siivottu alakertaa). ...and music?
Well, it's just entertainment folks. |
ewqqq 21.09.2006 11:38:28 | |
---|
http://www.saunalahti.fi/ewqqq/ Varsinainen sellainen. Äänitys,MIX JA MASTER. Taisimpa tuon myös säveltää,sanoittaa,sovittaa,soittaa da laulaa,doh:) Et näin. Tarkasta oma jäsenkuvauksesi. |
kivi 21.09.2006 13:12:19 | |
---|
koopop: Tänäpäivänä kuuntelu on niin stereokeskeistä että ei sillä oo loppupelissä kauheasti merkitystä onko kitarat leveellä vai ylileveellä. Kyllähän tuota radiota televisiosta tulee, itse asiassa silloin kun mä ehtisin katsoa televisiota niin sieltä tulee aina tekstiuutiset ja Radio Suomi. Vai onko teillä kaikilla muilla stereotelevisio? Siinä, ja sitten autossa on nuo musta tärkeimmät monokuuntelupisteet. Autossa siksi, että jos joku asia on stereoriippuvainen, niin sitä ei sitten kuule, autossahan jokainen kuulee vain oman puolen kaiuttimen. Vai onko teillä kaikilla myös hiljaisemmat autot? :-D PS. käytän tv:n kaiutinta myös miksausten monotsekkaukseen. |