Aihe: Fiilis studiossa.
1 2 3 4 5
Notefix
06.09.2006 11:04:16 (muokattu 06.09.2006 11:04:43)

Mä olen sitä mieltä, että sä kaivat verta nenästäsi, ihan oikeasti.
:-)

Mä en yleensä myöskään diggaa tehdä duunia röökinsavussa ja mun mielestä on ok ja kohteliasta mennä muualle polttamaan tauolla. En nyt mitään meteliä nosta ja usein menen messiin juttelemaan esim. röökitauolla, mutta tarkkaamo on mun mielestä viihtyisämpi savuttomana. Siellä tulee kuitenkin vietettyä aikaa aika paljon.
"Layers of layers of shit!"
kivi
06.09.2006 11:13:50
Mä en yleensä myöskään diggaa tehdä duunia röökinsavussa ja mun mielestä on ok ja kohteliasta mennä muualle polttamaan tauolla. En nyt mitään meteliä nosta ja usein menen messiin juttelemaan esim. röökitauolla, mutta tarkkaamo on mun mielestä viihtyisämpi savuttomana. Siellä tulee kuitenkin vietettyä aikaa aika paljon.

Niin niin, en mä väkisin studiossa (saati toisten kotona) polta, mutta mulle riittää että sanotaan "ole hyvä, älä polta täällä". Selittely tupakoinnin pahuudesta ja tupakoitsijoiden syyllistäminen sen sijaan saa mut heti näkemään punaista.

En minäkään tuu selittämään millaisia natseja nuo tupakoimattomat sääntöineen joskus ovat.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Mikael
06.09.2006 11:14:10

Mäkin työskentelen mielummin savuttomasti. Oma paja on savuton. Mikäli teen töitä mestassa jossa röökataan niin en kuitenkaan asiasta nissuta.
Siitä mistä aita on matalin...
Notefix
06.09.2006 11:45:58

Selittely tupakoinnin pahuudesta ja tupakoitsijoiden syyllistäminen sen sijaan saa mut heti näkemään punaista.

Jep, se onkin täysin eri asia. Holhous ja oman elämäntavan väkisintuputtaminen on perseestä.
"Layers of layers of shit!"
Timo JM
06.09.2006 11:46:06 (muokattu 06.09.2006 11:47:14)

En minäkään tuu selittämään millaisia natseja nuo tupakoimattomat sääntöineen joskus ovat.

Hmm, hieman perusteluja? Musta tupakansavu on suoraan verrattavissa auton pakokaasuihin. En kyllä tiedä ketään joka hyväksyisi sen, että omaan oleskelutilaan (kotiin, toimistoon, studioon jne.) tupruaisi jostain pakokaasua samalla tavalla kuin röökin käryä.

No niin, sitten on kaikkien imuttelijoiden vuoro hyökätä ja tyrmätä tuo vertaus...

Holhous ja oman elämäntavan väkisintuputtaminen on perseestä.

Tästä olen kuitenkin samaa mieltä.
...siis mun mielestä.
blueroom
06.09.2006 12:04:27
parhaiten homma toimii kun sessiossa pelataan yhteisillä säännöillä. jos kaikki polttavat ja haluavat fiilistellä kahvikuppi ja tupakka hyppysissä silloin poltetaan. jos joukossa on yksikin henkilö jota savu ei miellytä poltetaan ulkona.
"Now there's John, Paul and George and then there's the new kid. Don' remember his name though..." -säkällähän näitä tehdään-
Säätäjä
06.09.2006 18:45:06
Mun pajan ovelta on vajaa 10 metriä nk. "itsariparvekkeelle", joten matka ei oo pitkä. Itsariparvekeelle mentäessä avataan ovi, josta pääsee suoraan katolle, jossa ei luonnollisestikaan ole mitään kaiteita. Hieno paikka, ainakin röökin vetämiseen.
niinq.
kimurantti1
07.09.2006 13:56:50 (muokattu 07.09.2006 14:05:29)
Ei kai kukaan täällä ole alkanutkaan moralisoimaan polttamisesta, kukin tehköön miten tykkää. Toisten huomioon ottaminen on asia erikseen, ja pätee muuhunkin kuin polttamiseen..

Edit: Enkä mä luule, että jälkimmäisen sanominen olisi ollut jotenkin välttämätöntä, mutta tuossa se ongelma mun mielestä on, eikä polttamisen haitoissa tai niistä moralisoimisessa.
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
kivi
07.09.2006 14:05:24
Ei kai kukaan täällä ole alkanutkaan moralisoimaan polttamisesta, kukin tehköön miten tykkää.

Ai jaa? ;-(

Teemu Tee sanoi:
"Sisällä, kaikkien käytössä olevassa tilassa polttaminen on kuitenkin pelkästään itsekästä ja ajattelematonta. Jos joku on vuosikymmenien aikana tottunut siihen tai se omassa kaveripiirissä on hyväksyttyä, se ei tee asiaa yhtään sen oikeammaksi. (Neekereitä käytettiin pitkään orjina ja se oli yleisesti hyväksyttyä. Mutta oliko oikein???)"

Jos ei tuo ole moralisointia ja yksisilmäistä pelkästään omasta näkökulmasta katsomista, mitä sitten?

Toivottavasti en joudu oleskelemaan samassa tilassa Teemu Teen kanssa, ettei vahingossa mee tupakkihommiksi. Mä en voi sietää raittiussaarnaajia jotka tietävät mua paremmin mitä mun rauhaani kuuluu, tupakoimatta oleminen taas ei mua häiritse - voin olla polttamatta vaikka viikon.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
kimurantti1
07.09.2006 14:07:14 (muokattu 07.09.2006 14:07:50)
Ai jaa? ;-(

Teemu Tee sanoi..

No joo, mutta mun pointtini ei ollut tupakoinnin hyödyt/haitat, vaan toisten huomioon ottaminen, josta täälläkin kaikki (toivottavasti) ovat samaa mieltä.
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
kivi
07.09.2006 14:09:10
No joo, mutta mun pointtini ei ollut tupakoinnin hyödyt/haitat, vaan toisten huomioon ottaminen, josta täälläkin kaikki (toivottavasti) ovat samaa mieltä.

Tietysti.

Huomioonottamiseen kuuluu myös se, ettei ala moralisoida toisten valintoja.
(Handsome Dick Manitoba)
passe
07.09.2006 14:33:06
Tietysti.

Huomioonottamiseen kuuluu myös se, ettei ala moralisoida toisten valintoja.

Miten sä viittit polttaa, aikuinen ihminen! Ajattele nyt kaikkia ei tupakoitseviakin sun ympärilläs, hyi hyi:)

Veikkaan että Monsieur Kivi on ehdotetun uuden tupakka lain kovimpia puolesta puhujia:o)

No joo, itellä kuudes päivä menossa ilman röökiä. Saatanan Nicorette:t, ei näistä saa kun ilmaa pötsin täyteen! Aika uskomatonta muuten kuinka monta syytä sitä näin lopetellessa keksiikin, miksi tupakointi onkin oikeastaan ihan hyvä juttu(;-
"Good is in the details..."
StJerky
07.09.2006 15:56:06
Sitten kun taas mennään "oikeaan" studioon, niin se kyllä valitaan sen mukaan että siellä saa polttaa. Vaikka en yleensä polta kuin juopotellessani, niin studioon se kyllä kuuluu olennaisena osana.
varakeef
07.09.2006 17:22:14
Vaikka en yleensä polta kuin juopotellessani, niin studioon se kyllä kuuluu olennaisena osana.

Kumpi vai molemmat?

Minulle on opetettu, että tupakansavu tarttuu nauhurin äänipäihin ja konkkamikkien kalvoille. Äänipäiden puhdistustarve lisääntyy ja kalvojen putsaamisesta en tiedä mitään. Minun tarkkaamossani ei polteta - soffapuolella sitäkin enemmän.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
BenGlenton
07.09.2006 17:24:29
Jos studion omistajan/äänittäjän puolesta studiossa saa polttaa niin hyvä homma.

Röökipaussit on ihan hyvä juttu, että pääsee välillä irti siitä studion ilmapiiristä. Toisaalta esim. miksauksen yhteydessä, kun kuunnellaan sitä maailman parasta finaalimiksausta, on hieno polttaa pari voiton tupakkia. Eli diplomaattisesti, molempi parempi.

Moralisoinnit yms. palopuheet röökaamisesta voi jättää ihan muille areenoille. Niille meikäläinenkin näyttää punaista korttia.
www.supremecourtband.fi
blueroom
07.09.2006 23:11:59
"no ku kolkytvuotta sit et päässy raksalle duuniin jos et polttanu"

vs.

"mielestäni pakaroideni puuterointi kärsii ja savu menee mun piimään"
"Now there's John, Paul and George and then there's the new kid. Don' remember his name though..." -säkällähän näitä tehdään-
saastara
07.09.2006 23:35:18 (muokattu 07.09.2006 23:38:58)
Tupakka parantaa elämänlaatua.

E: Ja asiaan palatakseni.. Viilis on melkoinen a ja o - juttu studiossa.. Ainakin omaan makuun. Jos sen hyvä fiiliksen saa talteen ja vielä nauhalta ulos, ovat ne soundit melkoisen samantekevät.

Ongelma tuntuukin olevan, että nykypäivänä hyvää fiilistä herättävät vain porotyökalukliiniset hifisoundit.. Missä ei tietenkään ole peritaatteessa mitään vikaa. Se vain sulkee pois paljon hyvää..

Kukin tyylillään.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
kivi
07.09.2006 23:49:11
"no ku kolkytvuotta sit et päässy raksalle duuniin jos et polttanu"

vs.

"mielestäni pakaroideni puuterointi kärsii ja savu menee mun piimään"

No niin no niin, ei tää oo paljon rakentavampaa. annetaan kaikkien kuikkien kuikkia, eiksje?
:-D
(Handsome Dick Manitoba)
saastara
08.09.2006 00:44:43
No niin no niin, ei tää oo paljon rakentavampaa. annetaan kaikkien kuikkien kuikkia, eiksje?
:-D

Aamen.. Pitkätukkia ja amfetamiinia vain kaikille.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)