Aihe: Digipiano tilaustyönä?
1 2
baron
05.09.2006 20:14:36

En kyllä välttämättä suosittele opettelemaan vasenkätisesti soittamaan.
Harvassa ne soittimet joista tuo on käännetty. Täytyy aina vain soitella kotona sillä omalla tai ottaa mukaan jonnekin.
Tai entäs sitten kun tekis mieli joskus hommata akustinen piano tai flyygeli?

Ihan oikeesti: Mä tunnen huippuvasuripianisteja eikä niillä oo mitään ongelmia.
Joskus ne vaan esittää kuinka hyviä ne on vasurilla tiluttamaan ja hakkaa muut. Oikealla ne pärjää ihan hyvin oikeakätisten kanssa.
"Speaking about music is like dancing about architecture"
Janus
06.09.2006 00:25:39
En kyllä välttämättä suosittele opettelemaan vasenkätisesti soittamaan.
Harvassa ne soittimet joista tuo on käännetty. Täytyy aina vain soitella kotona sillä omalla tai ottaa mukaan jonnekin.

http://www.lefthandedpiano.co.uk/midi.html

Tai entäs sitten kun tekis mieli joskus hommata akustinen piano tai flyygeli?

Tilataan jenkeistä tai briteistä, koska RO.

Ei vasureilla olekaan mitään ongelmaa soittaa normaalia pianoa, mutta mun käsittääkseni toi idea pianon "vasuroittamisesta" on lähtenyt siitä yksinkertaisesta tosiseikasta, että lähes kaikki klassinen pianomusiikki on sävelletty oikeakätisten vahvuuksia silmällä pitäen, etenkin virtuoosisten kappaleiden osalta. Toi peilikuvapiano antaa halukkaille mahdollisuuden soittaa noita kappaleita vahvempaa kättä hyödyksi käyttäen, koska sormijärjestykset jne. ovat tällöin vasurilla samat kuin oikealla kädellä normaalipianon kanssa. Enkä ole vasuri, vaikka olen silloin tällöin ihan huvikseni soitellutkin key trackingia modaten erilaisilla virityksillä, mm. peilikuvakoskettimistolla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)