Aihe: audacity äänittää lauluraidan päälle musaa? :P
1
jakasepp
05.09.2006 19:50:09
Okei, en hallitse tätä hommaa eikä valikoissa näytä olevan mitään apua niin kysynpä tässä.

Eli olen vääntänyt musiikkiraidat biisiin. Nyt pitäisi äänittää laulu.

Ongelma: En voi kuunnella vanhaa raitaa samaan aikaan jos äänitän uutta raitaa. Muuten uuteen raitaan tulee mukaan musiikki, eikä pelkästään laulu. Johtuneeko äänikortin asetuksista vai onko tässä joku hihakonsti mitä en hiffaa? Eihän tuossa moniraituriohjelmassa ole tälläisenään mitään järkeä.
Syystä tai toisesta epäilen, että tiedän liikaa asioista, joista on aivan älytöntä tietää paljon mitään. -Erlend Loe
juha_p
05.09.2006 20:33:14 (muokattu 05.09.2006 20:35:21)
Okei, en hallitse tätä hommaa eikä valikoissa näytä olevan mitään apua niin kysynpä tässä.

Ongelma: En voi kuunnella vanhaa raitaa samaan aikaan jos äänitän uutta raitaa. Muuten uuteen raitaan tulee mukaan musiikki, eikä pelkästään laulu. Johtuneeko äänikortin asetuksista vai onko tässä joku hihakonsti mitä en hiffaa? Eihän tuossa moniraituriohjelmassa ole tälläisenään mitään järkeä.

Vaihda se lähde joksikin muuksi kuin "What U Hear" (ts. valitse softan mikseristä lähteeksi mikrofoni tai linja, mikäli käytössä jokin mikkietuaste).

t. Juha
jakasepp
05.09.2006 21:33:34
Hmmm, eli tein seuraavaa:

1. tuosta miksaustyökalupakista laitoin mikrofonille.
2. Importtasin biisiraidan
3. Painoin recordia

--> Äänittää silti tuon musiikin mukaan lauluraidalle. raah.
Syystä tai toisesta epäilen, että tiedän liikaa asioista, joista on aivan älytöntä tietää paljon mitään. -Erlend Loe
faq1
06.09.2006 07:43:49

Valitse vasen yläkulma TIEDOSTO, sieltä ASETUKSET, sieltä AUDIO!/O ja laita raksi kohtaan "TOISTA MUUT RAIDAT ÄÄNITETTÄESSÄ".
Puavali
06.09.2006 07:57:31
Eihän tässä voi olla ratkaisun avaimet?

Kuuntelethan taustat (miellään) umpinaisilla luureilla kaijjuttimien sijasta äänittäessäsi laulua?
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
JuliusUK
07.09.2006 21:56:04
Eihän tässä voi olla ratkaisun avaimet?

Kuuntelethan taustat (miellään) umpinaisilla luureilla kaijjuttimien sijasta äänittäessäsi laulua?

Tämä tuli myös ensimmäisenä mieleen. Kaiuttimista vuotaa taustamusa laulumikrofoniin.
www.opaquebuff.com Party tight, in the night with Opaque Buff!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)