Tana 05.09.2006 16:56:36 | |
---|
Otsikon mukaisesti siis, pystyykö Music manin basson mikin yksittäisiä magneetteja liikuttamaan? Omassani ovat mielestäni hieman liian korkealla D -ja A-kielen magneetit. Etenkin D-kieli soi jonkin verran kovempaa kuin muut. Kokeilin liikuttaa paloja itse, mutta en uskaltanu käyttää voimaa varsinaisesti. Onko magneettien liikutus siis mahdollista, jolloinka voisin antaa vaikka soitinkorjaajan hoitaa homman? Diiba daaba |
Otsikon mukaisesti siis, pystyykö Music manin basson mikin yksittäisiä magneetteja liikuttamaan? Omassani ovat mielestäni hieman liian korkealla D -ja A-kielen magneetit. Etenkin D-kieli soi jonkin verran kovempaa kuin muut. Kokeilin liikuttaa paloja itse, mutta en uskaltanu käyttää voimaa varsinaisesti. Onko magneettien liikutus siis mahdollista, jolloinka voisin antaa vaikka soitinkorjaajan hoitaa homman? Joskus olen straton liian korkeita napapaloja hionut raspiroopella matalammiksi. Hyvä tuli. ko kielten kovenpi volumekin korjaantui. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
Limes 05.09.2006 19:50:37 | |
---|
Monta Straton mikkiä on tuhottu liikuttamalla magneetteja jolloin käämilanka katkeaa kun on suraan magneettien päällä. Eli kannattaa tarkistaa/varmistaa tosi tarkkaan ettei magneettien liikuttelu vaikuta käämilankoihin vaan että välissä on liikkumaton eriste niin ettei käämit vioitu. |
Aki 09.09.2006 12:46:20 | |
---|
Viilaamalla saattaa magneetti kuumentua ja sen magneettiset ominaisuudet kaikota. Turvallisempi ja paljon rumempi tapa on laittaa millin tai muutaman paksuisia rautakiekkoja niiden napojen päälle, joiden kielet kuuluvat hiljempaa. Tosin se saattaa näyttää tältä: http://www.edu.stadia.fi/~0301895/kuvat/Mikin_navat.jpg"C7:n tulee kuulostaa aivan erilaiselta jos sen soittaa Stadian Pop-Jazzilainen tai Pop-Jazz Konsalainen." -Pekka Korhonen, Stadia |
Puavali 09.09.2006 14:51:59 | |
---|
Viilaamalla saattaa magneetti kuumentua ja sen magneettiset ominaisuudet kaikota... Ei niin kuumaksi mene raspiroopella, että magnetismi kaikkoaisi. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |