Aihe: Behringer V-amp 2
1
Thrash
05.09.2006 10:32:49
Onko kellään kokemuksia Behringer V-amp 2:sta? Mulle on monet hehkuttaneet kyseistä tuotetta, niin kotistudio käyttöön kuin treenikselle. Oon käyny testaamassa laitetta ja ensivaikutelma oli että aika hankala käytettävä, ja säröpuoli jota itse pääasiassa käytän ei oikeen auennut kunnolla.
ReBeat
05.09.2006 10:42:22

Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
mailbag
05.09.2006 10:54:46
mitään hyviä hevikomppeja on turha odottaa :| ja usb äänitys puuttu tosta.
mkkinde
05.09.2006 11:00:35
Kyllähän tuo on hintaisekseen varsin pätevä. Haulla löytynee aika paljonkin keskustelua aiheesta, mutta voinen lisätä oman kommenttini tähänkin.

Mielestäni parhaat säröt lähtee Modern Hi-Gain -mallinnoksesta. Oikeastaan kaikki muut mallinnokset ovat vähemmän vakuuttavia, mikäli haet metallisäröä. Muutenkin aika monesta mallinnoksesta puuttuu "sitä jotain" (etenkin säröpuolella)... Näin siis ilman lisähärpäkkeitä. Tuossa on kuitenkin muutama hyvinkin käyttökelpoinen mallinnus, joten hintaisekseen on toki pätevä laite. Sitten käyttökokemukseni boosterisärön kanssa (Boss SD-1). Tuon kun kytkin kiinni, niin jo alkoi pelittämään! :) Teki useammastakin aiemmin toimimattomasta mallinnoksesta ihan hyvänkuuloista kamaa. Käy mukavasti myös esim. tuon Modern Hi-Gainin kanssa. Haittapuolena sitten ylimääräiset häiriöäänet, joten nauhoittelussa lisäboostaus ei ehkä toimi.

Kokemukseni pohjautuvat ensisijaisesti kuulokkeiden käyttöön, missä tuo laite toimiikin parhaiten. Olen kokeillut myös joidenkin vahvareidenkin kanssa (aux in/input), mutten ole vakuuttunut soundista. Kitaravahvarit kun värittävät soundia liikaa. Varsinaisen päätevahvarin kanssa en ole päässyt tyyppaamaan minkä kanssa tuo lienee omiaan.

Ai niin. Helpoiten tuota laitetta saa käytettyä tietokoneen kautta, kun asentaa softan ja kytkee midi-piuhat kiinni. Löysin sitä kautta sellaisia ominaisuuksia, joita en laitteessa tiennyt edes olevan ;)
Krice
05.09.2006 15:40:17

Mulle on monet hehkuttaneet kyseistä tuotetta, niin kotistudio käyttöön kuin treenikselle.

Vai että oikein hehkuttaneet.. no, onhan se ehkä hintaisekseen aika hyvä ja kelpaa kotinauhoitteluun ja kuulokkeilla harjoitteluun. Särömalleja on aika vähän, enemmän löytyy vintage-voxeja yms. Säröissä on mielestäni sellainen vika, että jos gain on täysillä niin kohinaakin tulee ja urakalla.
superfly
05.09.2006 16:09:45
Vai että oikein hehkuttaneet.. no, onhan se ehkä hintaisekseen aika hyvä ja kelpaa kotinauhoitteluun ja kuulokkeilla harjoitteluun. Särömalleja on aika vähän, enemmän löytyy vintage-voxeja yms. Säröissä on mielestäni sellainen vika, että jos gain on täysillä niin kohinaakin tulee ja urakalla.

Niin ja eikös se sun V-Amppisi ollut vielä todella hidaskin?
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
1976
05.09.2006 16:32:02 (muokattu 05.09.2006 16:44:04)
Ei kai niitä säröjä kannata täysillä pitää, ainakaan noissa high-gain mallinnuksissa. Tietenkin, jos se lisää tilutustaitoa, niin ehkä sitten. hehe ;) Mun mielestä parhaat ja rouheimmat säröt lähtee V-Ampin British high-gain Marshall mallinnuksesta.

Ihan hyvä vekotin kotistudioon ja itsekseen treenailuun.

Edittiä: Lisätään vielä, että omien kokemusten mukaan toimii parhaiten, kun kytkee kaappimallinnukset pois(L2 mode) ja ajaa v-amppia vahvistimen aux-in/cd-in tuloon. Toimii kyllä ok myös stereoiden kautta kaappimallinnuksella, tosin ääni kuulostaa silloin enemmän muoviselta. Vahvistimen edessä en saanut v-amppia oikein toimimaan.
76' the best of the bunch.
msormune
05.09.2006 17:00:30
Säröissä on mielestäni sellainen vika, että jos gain on täysillä niin kohinaakin tulee ja urakalla.

No tuo on kyllä jo semmoinen vika, että jos jossain putkivahvistimessa tulisi kohinaa gain täysillä, niin veisin kyllä oitis takaisin kauppaan.
Werihukka
05.09.2006 18:00:28

Särö pitää olla aina täysillä. Siitä lähdetään.

Toivottavasti tuo oli vitsi :o
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)