Aihe: Intel vai AMD audiokoneeseen?
1
Antti1
03.09.2006 20:56:44
Kun tuossa toisessa ketjussa ei vastata aiheeseen, niin pistänpä uuden pystyyn.

Kumpi on vakaampi, tehokkaampi, käy viileämpänä ja kustannustehokkaampi: Athlon64 X2 vai Core 2 Duo? Muita eroja?

Tässäpä nää koneet vielä, joiden välillä kamppailen:

https://www.csl-computer.com/shop/p … p;XTCsid=oqbc9t76qp6u4abdt6gcfsgi13
https://www.csl-computer.com/shop/p … p;XTCsid=oqbc9t76qp6u4abdt6gcfsgi13
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
axelsson
03.09.2006 21:43:16
Ja mitenkäs noitten PCI-e emolevyjen kanssa on käytännössä ollut, toimiiko audiokäytössä?
Aki
03.09.2006 22:08:34

Taitan joutua pitkän linjan AMD-miehenä toteamaan että toi Core 2 Duo taitaa viedä voiton nykyään. Olisko ollu Tom's Hardwarella vai missä kun juuri luin pitkän linjan vertailun noista kahdesta.

PCI-e on käsittääkseni vieläkin audiotyöskentelyä hidastava. Tiedä sitten kuinka traagisesti.
"C7:n tulee kuulostaa aivan erilaiselta jos sen soittaa Stadian Pop-Jazzilainen tai Pop-Jazz Konsalainen." -Pekka Korhonen, Stadia
Antti1
03.09.2006 22:24:15 (muokattu 03.09.2006 22:24:30)
PCI-e on käsittääkseni vieläkin audiotyöskentelyä hidastava. Tiedä sitten kuinka traagisesti.

Onko tämä ongelma rakenteellinen, vai softan hapatuksia? Eli onko odotettavissa jotain parannusta fyysisesti sinänsä saman teknologian parissa?
Aki
03.09.2006 23:22:23

Onko tämä ongelma rakenteellinen, vai softan hapatuksia? Eli onko odotettavissa jotain parannusta fyysisesti sinänsä saman teknologian parissa?

Nyt kyllä menee jo niin mutuksi ja harmaiksi muistikuviksi ettei pitäisi puhua ollenkaan. Mutta sanonpa silti. Kiäh.
Se kait liittyi jollain tavalla suuriin buffereihin (tai muihin tiedonsiirtopaketteihin), että audio joutuu aina odottamaan vähän pidempään kuin olisi hyvästä. Liittynee siis itse teknologiaan, jos toi olis ajurikohtainen juttu, se olisi varmasti tässä muutamassa vuodessa ehditty hoitamaan kuntoon.
"C7:n tulee kuulostaa aivan erilaiselta jos sen soittaa Stadian Pop-Jazzilainen tai Pop-Jazz Konsalainen." -Pekka Korhonen, Stadia
Torniojaws
04.09.2006 09:31:25

Se on rakenteellinen, perusteellinen ja rautapuolinen ongelma. Sehän johtuu siitä, että PCI Express-näytönohjaimet varaavat ihan suunnitellusti *KAIKEN* väylän PCI Expressistä (255). Miksi? No se kyllä auttaa peleissä ja 3D-mallinnuksessa mikäli näytönohjainta käytetään ja normaalikäytössä sitä ei niin huomaa. Mutta audiokäyttö onkin sitten oma lajinsa ja se nyt on "unohdettu" (veikkaisin minoriteettiä isossa kuvassa).

AGP:lla vielä pystyi itse säätämään väylänkäyttöä ja ajastuksia, muttta PCI Expressistä ei voi.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Antti1
04.09.2006 16:31:42
Hmmh, mitenköhän lie tuon linkittämäni koneen kanssa? Siinähän on integroitu näyttis, eikä ole tarvetta paremmalle. Periaatteessa se ei sillon käytä sitä väylää, joten ongelmia ei välttämättä ole?
Torniojaws
05.09.2006 14:20:24

Hmmh, mitenköhän lie tuon linkittämäni koneen kanssa? Siinähän on integroitu näyttis, eikä ole tarvetta paremmalle. Periaatteessa se ei sillon käytä sitä väylää, joten ongelmia ei välttämättä ole?

Integroitu näytönohjain käyttää edelleen samoja väyliä kuin ulkoinenkin, ne vain ovat sisäänrakennettuina emolevyyn.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Leri
05.09.2006 18:10:55
Mulla on tollanen pci-e-emolevy integroidulla Ati:n näytönohjaimella. Siitä pystyi ainankin säätää latenssiaikaa Pci latency tool:lla. Siinä oli aluks 255, mä alensin sen 128:aan.
mhelin
06.09.2006 08:40:51
Mulla on tollanen pci-e-emolevy integroidulla Ati:n näytönohjaimella. Siitä pystyi ainankin säätää latenssiaikaa Pci latency tool:lla. Siinä oli aluks 255, mä alensin sen 128:aan.

Eli tuolla emolla on agp näyttis integroituna. Riippuu piirisarjasta. Joillakin emoilla on molemmat liitynnät myös ulkopuolisille näytönohjaimille, esim. tämä 57 EUR Asrock:
http://www.ostosmesta.com/mediakulm … L-VSTA&catid=16&euro=56.891
Leri
06.09.2006 11:16:53
Mitenköhän mä saisin äänikortin (Mia midi) irq paikkaa paremmaksi, nyt sijalla 18? Korttipaikkaa olen vaihdellut ja alin antaa tuon sijan 18.
PIM
06.09.2006 12:29:08
Mitenköhän mä saisin äänikortin (Mia midi) irq paikkaa paremmaksi, nyt sijalla 18? Korttipaikkaa olen vaihdellut ja alin antaa tuon sijan 18.

Ja ongelma, joka tästä koituu on .....?
Leri
06.09.2006 19:39:29
No, jos sais vähän pienemäks tota latenssiaikaa. Nyt 0n Cubasessa (Se) bufferit 512, ja sillä saa latennssiajaksi 13ms. 256:lla alkaa cpu-mittari jo räpsimään 10:llä audioraidalla ja 1:llä midi raidalla. koneessa on Celeron d 3.06ghz muistia 1,3 gb. Toi Celeron nyt ei kai ole mikään helmi, mutta jos sais vähän pienennettyä.
Johann Onn
06.09.2006 23:34:54 (muokattu 06.09.2006 23:36:03)
Mia Midi - Ei taida ihan mennä "pienempi IRQ = pienempi latenssi".

http://www.echoaudio.com/Products/PCI/MiaMIDI/index.php

Supportin alta voi löytyä apua.

Kai ajurit on uusimmat (v6.14) ?

http://www.echoaudio.com/Downloads/Drivers.php

Ajureitten ReadMe:n mukaan: (PDF, sivu 17/26)

"Rewritten for maximum performance - audio latencies should improve."

"ASIO directmonitoring for Mia"

Ja sivulla 6/26 on lista, jota kannattaa katsoa myös, ettei käytä ohjelman kannalta "epäsuotuisaa" ajuria.

"Cubase - ASIO", "Sonar 2.1 - WDM with SuperChannel" (jne.).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)