Aihe: Ensiferum
1 2 3 4 58 9 10 11 12
TKT
31.08.2006 16:08:00
Kaksi biisiä olen muistaakseni kuullut ja ei tuo nyt mitään paskaa ole muttei mitään hyvääkään.
Use My Third Arm
Superbeast89
05.09.2006 08:57:35
Ite saation olla hieman humalassa kun ostin tuon 10v DVDn, mutta onneksi ostin... On se aika perkeleen hyvä. Ite tosin pidin bändistä enemmän ennen kuin Lindroos liittyi bändiin. Kitaroissa ei mielestäni ole vikaa, mutta Peten ääni on meikäläisen mielestä vähän liian.... "poikamainen" Enskaan.
I Fucked Up! -Dave Mustaine
Jaksu
25.09.2006 21:14:45
Hieno bändi :D. Ensiferum sytytti aikoinaan mun rakkauden heviä kohtaan. Dragonheads levyä en oo oikeestaan kuunnellu.. sen jälkeen ku mäenpää lähti enskasta, ni on tullu kuunneltua enemmän wintersunia.
Werihukka
25.09.2006 21:32:35

Toimii Mäenpään kanssa ja ilman. Lindroosia ja Mäenpäätä nyt on muutenkin vaan melko vaikea ruveta vastakkain asettelemaan.
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
milkman
25.09.2006 23:26:24

Vetivät kyllä loistokeikan TVO talolla turussa viime vuonna. Loistobändi
Räyhä
Toyn
06.10.2006 12:53:51
Enskat on aina ollut ykkösiä..

Mun mielestä peten ääni ei sovi enskaan läheskään niin hyvin kun mäenpään.. mäenpää oli just kova..

Mutta pete kuuluu northeriin..
-Cale
06.10.2006 16:20:25
Mäenpään lähdön jälkeen ei ole jaksanut suuremmin kiinnostaa.

Juu eipä ole, olihan hän bändin sielu! Ja muutenkin erittäin taitava kitaristi ja loistava biisintekijä. Wintersunkin iskee kyllä vaikka vähän rankkaa bruukaa oleen mun makuuni. Kyllä se taitaa Iron olla Ensiferumin paras lätty, tosin sillä ekallakin on monia hyviä biisejä.
saastara
29.11.2006 22:56:47 (muokattu 29.11.2006 23:01:12)
Lindroosia ja Mäenpäätä nyt on muutenkin vaan melko vaikea ruveta vastakkain asettelemaan.

Enpä nyt tiedä.. Jälkimmäinen laulaa niin örinät, korinat, kliinit ja kiekaisut kovalla fiiliksellä ja soittaa kitaraa vähintäänkin kuin puolijumala. Ensimmäinen ei osaa laulaa ja kitarankin kanssa on vähän niin ja näin.

Mutta kuten sanoin, ei pidä olla liian ankara.. Aika karun kokoisia saappaita joutuu Lindroos täyttämään.

E: Ja itsekin täytyy sanoa, että Enska on niitä ensimmäisiä bändejä jotka saivat hevistä innostumaan.. Muistan vieläkin kun viidennellä luokalla istuttiin kaverin kellarissa ja kuunneltiin Hero in a dream-demoa. Oi aikoja! :)

E II:Kyllä se taitaa Iron olla Ensiferumin paras lätty, tosin sillä ekallakin on monia hyviä biisejä.

Itsellä menee järjestys juuri toiste päin.. Ironilla kun ei ole kuin tasan pari samperin kovaa kappaletta ja loput ovat melko mitäänsanomatonta. Ensiferum taas on alusta loppuun täynnä kovia kappaleita. Siitä pitää kyllä tosin antaa kiitosta, että Iron on järkyttävän timmisti tuotettu levy. Samperin hyvää soittoa ja erittäin tiukat soundit. Ensiferum, vaikkei toki huono levy soundeiltaa ole, ei hohda ihan niin paljon tuotannollaan.

Dragonheads menikin sitten täysin ohi.. Ei jaksanut oikeen millään muotoa liikuttaa. Paitsi nyt olen jostakin syystä alkanut nimibiisiä enemmän kuuntelemaan, en tiedä miksi.. Sehän on oikeasti ihan surkea kappale. :)
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Werihukka
29.11.2006 23:02:12

Dragonheads menikin sitten täysin ohi.. Ei jaksanut oikeen millään muotoa liikuttaa. Paitsi nyt olen jostakin syystä alkanut nimibiisiä enemmän kuuntelemaan, en tiedä miksi.. Sehän on oikeasti ihan surkea kappale. :)

Mulle alko maistumaan nuo uudemmat, kun vähän alko vanhemmat kyllästyttämään. Ihan hyviä veisujahan ne loppujen lopuksi on.
saastara
29.11.2006 23:07:16
Mulle alko maistumaan nuo uudemmat, kun vähän alko vanhemmat kyllästyttämään. Ihan hyviä veisujahan ne loppujen lopuksi on.

Minusta ne kuulostavat siltä, että olisi painettu perushitti-nappulaa jostakin "folk-metal"-automaatista. Kaikki aika EP:n kanssa mein kaiketi lupien hankintaan Myrskyluodon Maijan suhteen, koska ei noiden omian biisien säveltäminen voinut kestää yli viittä minuuttia. :)

Mutta makuasioista on hiukan hedelmätöntä taittaa peistä.. Minusta tuo Dragonheads vaan kuulostaa semmoiselta tylsän, täysin ideattoman, mukafolk-metallin manifestilta.. Ei mahda mitn.
Werihukka
29.11.2006 23:11:59 (muokattu 29.11.2006 23:12:40)

Minusta ne kuulostavat siltä, että olisi painettu perushitti-nappulaa jostakin "folk-metal"-automaatista. Kaikki aika EP:n kanssa mein kaiketi lupien hankintaan Myrskyluodon Maijan suhteen, koska ei noiden omian biisien säveltäminen voinut kestää yli viittä minuuttia. :)

Mutta makuasioista on hiukan hedelmätöntä taittaa peistä.. Minusta tuo Dragonheads vaan kuulostaa semmoiselta tylsän, täysin ideattoman, mukafolk-metallin manifestilta.. Ei mahda mitn.

Tämä minullakin oli ensivaikutelma. Mutta eihän nuo toki vanhoja parhauksia voita lähellekkään. Livenä toimii nuo uudet levyä paremmin.

Kalevala Melody ja Finnish medley on ihan hauskoja kansanlaulu/sävelmäpjäjäyksiä jokatapauksessa.
saastara
29.11.2006 23:27:36
Tämä minullakin oli ensivaikutelma. Mutta eihän nuo toki vanhoja parhauksia voita lähellekkään.

Minulla taitaa sille ensivaikutelman tasolle valitettavasti jäädäkkin.. Ei rohkaise laisinkaan moiset mielikuvat rahaa sijoittamaan.

Livenä toimii nuo uudet levyä paremmin.

Uskon.. Niissä kun on nuo raflaavat 4/4 trioli sekä 3/6 osaa pohjalla lähes koko ajan. Keinuttavat livenä niin saakutasti vaikka mitä roskaa soittaisi

Kalevala Melody ja Finnish medley on ihan hauskoja kansanlaulu/sävelmäpjäjäyksiä jokatapauksessa.

Kalevala melodysta en taida mitään edes nyt muistaa, mikä puhuu kaiketi omiaan kappaleesta.. Ja Finnish Medleyssä oli toki hyvää yritystä.. mutta sen kappaleen lähtökohdat ovat jo niin hyvät, että mikäs siinä. Vaatisi uskomatonta taitoa pilata niin hyvät kappaleet. :)
anssopikasso
03.12.2006 21:30:29
Toim. huom. Jari Mäenpää oli vielä NAUHOITTAMASSAKIN Iron albumia, hän ei lähtenyt ennen sen tekoa, vaan oli sävellyksien sun muiden lisäksi vielä vetämässä alppuumia pukkiin.
Paviaanit runkkaa ja rallattaa!
Werihukka
04.12.2006 00:51:31

Toim. huom. Jari Mäenpää oli vielä NAUHOITTAMASSAKIN Iron albumia, hän ei lähtenyt ennen sen tekoa, vaan oli sävellyksien sun muiden lisäksi vielä vetämässä alppuumia pukkiin.

Näin on, mutta Dragonheadsillä ei ollut. Siitäpä taisi olla viimeksi puhe.
Virva Holtiton
04.12.2006 02:44:40
Itselleni Ensiferum on enemmänkin toiminut nimenomaan hyvänä melodista metallia soittavana keikka- ja livebändinä, eritotenkin juuri kovereidensa, sekä vauhdikkaan meininkinsä ansiosta. Sen sijaan en ole koskaan pitänyt näistä käyttämistään kansanperinnevaikutteisista elementeistä, kerta ne tuntuvat liian päälleliimatuilta ja jopa väkinäisiltäkin monissa kohdin. Se tuo liikaa mukaan sellaista "ritarimeininkiä". Puhtaana melodisena metallibändinä ilman "pseudofolkia" Enska toimisi minusta paljon paremmin.
http://www.hirwenkota.cjb.net
saastara
04.12.2006 03:06:35
Itselleni Ensiferum on enemmänkin toiminut nimenomaan hyvänä melodista metallia soittavana keikka- ja livebändinä, eritotenkin juuri kovereidensa, sekä vauhdikkaan meininkinsä ansiosta.

Jeps.. Tämä on helppo allekirjoittaa.

Sen sijaan en ole koskaan pitänyt näistä käyttämistään kansanperinnevaikutteisista elementeistä, kerta ne tuntuvat liian päälleliimatuilta ja jopa väkinäisiltäkin monissa kohdin.

Tämäkin on kyllä sangen totta.. mutta itse olen oppinut, lähes pakon edessä, suodattamaan moisen kritiikin mielestäni pois. Kuuntelee vain sitä musaa, ja koittaa parhaansa mukaan nauttia meiningistä. Sitä menettää paljon jos koko ajan vain tarkkailee perinnerehellisyysmittari kädessä melodiakuvioita..

Itse olen etenkin viime aikoina koittanut oppia tästä pois.. Jos haluaa rehellistä kansanperinnemusiikkia, voi kuunnella jotakin muuta.

Se tuo liikaa mukaan sellaista "ritarimeininkiä".

Minusta tuommoinen rehellinen "taisteluhevimeininki" on sangen riemukasta.. Kunhan jaksaa sen pilkkeen säilyttää silmäkulmassa.

Pidetään vain mielessä, että eihän tässä muinaiskulttuureja herätellä vaan soitetaan heviä. :)

Puhtaana melodisena metallibändinä ilman "pseudofolkia" Enska toimisi minusta paljon paremmin.

Enpä tiedä.. Minusta Enska toimii hyvin Enskana.. Ei se olisi sama bändi jos siellä olisi niiden mukafolkkimelodioiden tilalla jotakin göteborg-roskaa..

Miekka kouraan ja taistelukentälle! Minä tarjoan voittajille tuopit simaa.. Meet ya at the battlefield, brotha'?
Akiman
04.12.2006 09:22:30

:: WWW.KORROOSIO.FI - KOTIMAINEN RASKAAN MUSIIKIN MEDIA :: HAASTATTELUISSA: SCAR SYMMETRY, ARCH ENEMY ja THE HAUNTED ::
kirvesAxe
04.12.2006 18:47:56

No tietyllä tavalla joo, mut tietyllä tavalla ei. Vähän sellainen "Enska goes Viikinki-Manowar" -biisi, tietyllä tapaa ihan hauska.

Kaikki aika EP:n kanssa mein kaiketi lupien hankintaan Myrskyluodon Maijan suhteen, koska ei noiden omian biisien säveltäminen voinut kestää yli viittä minuuttia. :)

Epäilenpä. Ja ota huomioon, että siellä on myös Amorphis-coveri "Into Hiding" (jonka luvat tosin ei vieneet kauaa ;)

Livenä toimii nuo uudet levyä paremmin.

Totta

Minusta tuommoinen rehellinen "taisteluhevimeininki" on sangen riemukasta.. Kunhan jaksaa sen pilkkeen säilyttää silmäkulmassa.

Pidetään vain mielessä, että eihän tässä muinaiskulttuureja herätellä vaan soitetaan heviä. :)

Juurikin näin ;)

Finnish Medleyssä tosiaan on kyllä hauskoja elementtejä käytetty kivasti...

Miekka kouraan ja taistelukentälle! Minä tarjoan voittajille tuopit simaa.. Meet ya at the battlefield, brotha'?

Into Battle we ride with gods by our side, we are strong and not afraid to die!
Trooper pelasti minut hiphopilta.
HEWI MEDL IS TEH FORE WER
...?D
np. Iron Maiden - A Matter of Life and Death - 08 - For The Greater Good of God (9:24)
Räbbänä
04.12.2006 20:20:29 (muokattu 04.12.2006 21:01:52)
Nytpä vasta huomasin, että Ensiferumilla ois keikka Club Teatrialla 27.01.2007.

Keikalle liput maksavat ennakkoon 13 ja ovelta 15 euroa. Tapahtuma on k-15/18.

Edit: Eiköhän se ole vielä edessä se keikka....
"Hattu pois päästä!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)