Aihe: uutta sähkökitaraa etsimässä.
1 2 3
siiiiiiiiiibo
03.09.2006 21:49:43
Joo elikkä etsisin uutta sähkökitaraa. Oon soitellu semmoset 6kk halpis sähkökitaralla ja etsisin jotain vähän parempaa. tykkään soitella rokkia ja heviä. Budjetti on siinä 300e kieppeillä. Että millasta kitaraa suosittelisitte?
Twistyh
03.09.2006 21:51:53
siiiiiiiiiibo
03.09.2006 21:55:41
http://www.thomann.de/thoiw3_esp_ltd_m100fm_stbk_prodinfo.html

tollasta aattelin...mitä ootte mieltä?
LamaAjanElvis
03.09.2006 22:02:51
En lähtisi tuossa hintaluokassa ostamaan floikkavehkeitä. Meinaa nuo lisenssikammet menettää vireensä melko nopsaan.

Ibanezin kiinteätallainen RG321 on hyvä kitara hintaisekseen, mut sitä ei kannata hommata thomannilta, koska sen saa halvemmalla Suomesta. Pitäisi alle 300euron irrota. Kannattaa tietenkin kokeilla liikkeissä mikä käy parhaiten kouraan.
Olipa kerran karvainen Norjalaisbändi vuonoilta. Ne soitti 5 oktaavia alavireessä ja kuulosti ihan huonoilta. Sormet lähtee soundista.
Aki
03.09.2006 22:03:32 (muokattu 03.09.2006 22:04:01)

Ibanezin RG321 taitais olla yksi turvallisimmista valinnoista.

Edit: Lama ehti. :o)
"C7:n tulee kuulostaa aivan erilaiselta jos sen soittaa Stadian Pop-Jazzilainen tai Pop-Jazz Konsalainen." -Pekka Korhonen, Stadia
Werihukka
03.09.2006 22:10:22

En lähtisi tuossa hintaluokassa ostamaan floikkavehkeitä. Meinaa nuo lisenssikammet menettää vireensä melko nopsaan.

Floikka pitää hallita, ettei se hallitse virettä :) Ei vaan huono floikka kun sattuu kohalle niin kitaraa on vaikeeta saada vireeseen... mulla on halpisfloikka ja hyvin toimii... kaikki ei välttämättä oo yhtä onnekkaita sen halpisfloikan kanssa.
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
Muuki
03.09.2006 22:47:33 (muokattu 03.09.2006 22:52:52)
säästä... ja osta tää http://www.thomann.de/thoiw3_epipho … p_std_hcs_incl_gigbag_prodinfo.html

Ei tuossa mitään tarte säästää kun torilta saa kolmeen sataan laukun kanssa käytettynä. Tuo on ihan hyvä kitara.

Jos kattelet noita pieninumeroisia LTD:eitä, valitse floikaton kitara. Usko meitä, olemme oikeassa... joskus.

Edit: Linkkejä
http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … &price_max=350&x=26&y=9
http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … 0&price_max=350&x=0&y=0

Kait nuo jaskan perfomeritkin on ihan ok.
Europe on maailman paras bändi.
-Cale
03.09.2006 23:03:56
Ei tuossa mitään tarte säästää kun torilta saa kolmeen sataan laukun kanssa käytettynä. Tuo on ihan hyvä kitara.

Juu, oon samaa mieltä et käytettynäkin löytyy varmasti varsin kelpo Epiluureja. Sillä taittuu kyllä melkein mikä vaan, jos ei ny vaadi mitään täydellisyyttä saundiltaan. Kolmeensataan eekkeriin pitäs kyl irrota jo helposti.
Muuki
03.09.2006 23:16:14 (muokattu 04.09.2006 00:10:29)
Juu, oon samaa mieltä et käytettynäkin löytyy varmasti varsin kelpo Epiluureja. Sillä taittuu kyllä melkein mikä vaan, jos ei ny vaadi mitään täydellisyyttä saundiltaan. Kolmeensataan eekkeriin pitäs kyl irrota jo helposti.

Jep, näinhän se..

Edit: Ingenting
Europe on maailman paras bändi.
siiiiiiiiiibo
04.09.2006 15:02:57 (muokattu 04.09.2006 15:04:58)
empä nyt tosta ephiphonesta tiiä...mielummin se sitten olisi ibanez...olisko muita kitara ehdotuksia?
KaRa
04.09.2006 15:11:59
Miten te aina moititte floikkaa? Mulla ei oikeastaan koskaan ole floikan takia mennyt epävireeseen. Tuskinpa pelkästään sen takia kannattaa jättää pois listalta.
-Hevimiehet pyrkii hameen alle, bluesmiehet ovat siellä jo käyneet-
kimurantti1
04.09.2006 15:27:49 (muokattu 04.09.2006 15:43:00)
Miten te aina moititte floikkaa? Mulla ei oikeastaan koskaan ole floikan takia mennyt epävireeseen. Tuskinpa pelkästään sen takia kannattaa jättää pois listalta.

Floyd Rose-tyyppinen talla on paljon kalliimpi kuin esim. kiinteä "stratotalla". On olemassa hyviä sekä huonoja Floyd Rose-talloja, noissa +/- 300e uusissa kitaroissa ne on järjestään heikompaa osastoa. Vika ei ole niinkään suunnittelussa tai työn laadussa, vaan siinä, että halvemmissa talloissa käytetään halvempia metalliseoksia, jotka varsin nopeasti "väsyvät" ja tallasta tulee epästabiili. Jos kunnolliset floikat (Originaali, Schaller, Lo-Pro Edge jne..) maksavat varaosana suurinpiirtein 200e, ja ylle linkitetty LTD:n kitara n. 300e, ei tarvitse olla kummoinen ruudinkeksijä tajutakseen, että jostain on ollut pakko tinkiä.

Tieto siitä, että jossain on tingitty kovasti, siitä että halvemmista floikista tulee iän myötä usein epästabiileja, puhumattakaan siitä ettei aloittaja 6 kuukautta soittaneena varmaankaan tiedä tarvitseeko sellaista tai jaksaako säätää sellaista, on tarpeeksi hyvä syy jättää halpa floikkakitara ostamatta. Ei sillä, etteikö tuossa Ibanezin RG321:ssäkin olisi jostain tingitty, mutta kalliin (ja mahdollisesti kehnon) tallan puuttuessa ostaja saa rahoilleen todennäköisesti paremmin vastinetta.

Jos haluaa halvalla kitaran jossa on kunnollinen floikka, niin käytettynä voisi löytyä Ibanezin RG500-> -sarjan kitara tai Charvelin Model 4. RG:iden hinta vaihtelee kovasti mallinumerosta, kunnosta ja tarjonnasta riippuen, mutta 400-600e väliin mennään. Joskus tosin näitä once-in-a-lifetime-juttuja, kuten meikäläisen vuoden ´87 RG560LR-R 70 eurolla.. :-) Charvelin Model Nelkut on jo aivan ryöstöhalpoja hintaansa nähden (250e tjsp.), mutta paljon harvinaisempia kuin RG:t.

Mulla ei siis ole mitään floikkatalloja vastaan, päinvastoin pidän värkistä kovin, mutta epästabiili floikka on ehkä ikävin vika kitarassa mikä voi olla.
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
siiiiiiiiiibo
04.09.2006 15:43:12
toinen jota pohdiskelin tuolta espn puolelta olis toi ec-50
mitäs ootte tosta mieltä?

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/159/ec50.phtml
oiva tumpeloinen
04.09.2006 15:45:26
...RG:iden hinta vaihtelee kovasti mallinumerosta, kunnosta ja tarjonnasta riippuen, mutta 400-600e väliin mennään.

Tuo on yleisesti hintahaarukka, missä noiden kanssa mennään (ehkä tuo 600 euroa on jo aika yläkanttiin). RG:eiden kanssa on sellainen mukava puoli, että niitä on melkein jokaisella, eiksje. Harrastuksen sitten lopahdettua ja kitaran seisottamisen jälkeen myyjällä ei välttämättä ole minkäänlaista käsitystä kitaran arvosta. Tämä taas johtaa päättömiin hintapyyntöihin, vaihdellen puoli-ilmaisesta uutta kalliimpaan.

Jos sellaista meinaa hommata, kannattaa hetken aikaa kytätä sopivaa kohdetta. Otettakoon esimerkiksi RG570, jonka ostin keväällä 320 eurolla. Kitara tuli piestyn kovalaukun ja tallaan asennetun Tone Zonen kera. Ja tämäkin huutonetistä, ei siis mitenkään tutun tutulta.

Muuten floikista tulikin tuossa paljon asiaa. Uutena ne huonommatkaan tallat ei häpeä paremmilleen vireenpidossa, jos ne on säädetty oikein. Matkan varrella ne kuluvat helpommin, milloin vire ei enään pidäkään niin hyvin. Kestävyydestä tietenkin poikkeus vahvistaa säännön; paremmissakin talloissa saattaa olla valuvirheitä tai huonompi kestää todella pitkään. Se on täysin tuurista kiinni.

Sinänsä hyvä pointti tuossa oli, että kannattaa miettiä, tarvitseeko koko hökötystä ollenkaan. Jos ei, niin ei sitä kannata huvikseen hommata. Jos taas sille on tarvetta, niin se on ainoa järkevä tapa hoitaa tietyt jipot.
kimurantti1
04.09.2006 16:00:33 (muokattu 04.09.2006 16:07:48)
600e oli jo aika yläkanttiin kyllä. Sen oikeastaan annoin vaan, kun toisinaan näkyy uudenveroisia "sen hyvän aikakauden" RG:itä joihin on molemmat mikit vaihdettu DiMarzioon tms, niistä voi joku kovin halukas 600e maksaakin. Mutta joo, RG:itä on paljon liikkeellä, ja siitä siis niiden halpa hintataso.

Sanoisin kuitenkin, että RG570 johon on tallamikki vaihdettu DiMarzioon, on aikamoinen löytö 320 eurolla. Vai missä kunnossa kitara oli? Miksei sitä näy jäsenkuvauksesi kamalistassa, menitkö jo ähäkutti myymään sen?

Mulle Ibanezin RG:t on aina olleet jonkinlainen heikko paikka. Kun ensimmäisen kerran otin sellaisen käteen, rakastuin, eikä siltä tieltä ole ollut paluuta. Mulle niissä on jotain maagista :-)
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
joukov
04.09.2006 16:07:11
"Paul Stanley: Live To Win - 10/10"
papitsu
04.09.2006 16:17:18
Tässä yksi ehdokas:
http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/223/234/kbcrjr.phtml

Hyi saatana tuota lapaa!

Ei minulla muuta.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
M.A.C.H.O. # 7 "I eat green berets for breakfast. And right now I'm very hungry." | S.M.A.K | THV-klubi #42
oiva tumpeloinen
04.09.2006 16:34:16 (muokattu 04.09.2006 16:36:44)
Sanoisin kuitenkin, että RG570 johon on tallamikki vaihdettu DiMarzioon, on aikamoinen löytö 320 eurolla. Vai missä kunnossa kitara oli? Miksei sitä näy jäsenkuvauksesi kamalistassa, menitkö jo ähäkutti myymään sen?

Kitara oli ihan hyvässä kunnossa. Löytyihän sieltä tietenkin dingejä alareunasta ja lakan halkeama kaulaliitoksen lähettyviltä, mutta muuten ihan hyvässä kunnossa. Ei paljon kulumaa nauhoissa, eikä muutenkaan paljon valittamista. Kotelo oli kyllä aika rivossa kunnossa, mutta kyllä siinä kitaraa kantamaan pystyi, ja se suojasi iskuilta.

Sitä kitaraa ei näy mun kuvauksessa, kun mä en sitä tarvinnut. On noita Ibanezeja
ihan riittävästi tähän hätään (jostain syystä mulle aina jää käteen vain ibanezeja nykyisin) =). Ajattelin vain huutaa sen pois, kun ei se kenellekään näyttänyt kelpaavan. *Eipä mulla sitten ollut sillä hetkellä fyrkkaa kuitenkaan liikaa, niin piti hätäisesti kaivaa sille uusi omistaja. Uusi omistaja löytyi sitten meidän bändin toisesta kitaristista, eli se on periaatteessa vieläkin käytettävissäni, jos tarve tulee. Huono puoli siinä on tietenkin se, ettei tutulta millään kehtaa pyytää sen enempää, kuin on itse siitä maksanut (tai sovittiin me yhteisymmärryksessä, että se TZ on mun, kunhan mä vain vaihdan siihen toisen mikin tilalle. Kun joskus saisi vielä aikaiseksikin tuollaisen ihmeen). Ja sovittiin me tietenkin mahdollisen myyntivoiton jakamisesta, jos kitara nyt ylipäänsään jopskus myyntiin menee. Kaipa siitä hyvällä omatunnolla vähän extraa kehtaisi pyytää. =)

E:

Olen mä joskus tehnyt parempiakin löytöjä ihan torilta, mutta ne on mennyt jo kiertoon. Halvoissa löydöissä pitää vain olla rahat valmiina ja osua torille oikeaan aikaan.
siiiiiiiiiibo
04.09.2006 17:11:28
muita kitara ehdotuksia?

pohdin itse tuota espn ec-50...mitä ootte mieltä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)