eewo 03.09.2006 19:45:20 | |
---|
Oon tosiaan ajatellu hankki Epiphonen SG:n ensimmäiseksi "oikeaksi" sähkökitaraksi (nyt on joku Harley Bentonin Strato..) Mieluusti kuulisin kommentteja, miten toimii, onko valittamista ja onko paljon eroa, kun on tottunu Stratoon, yms..? |
cruel_destiny 03.09.2006 20:07:09 | |
---|
tokai on parempi I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands! |
moikki 03.09.2006 20:10:23 | |
---|
tokai on parempi Hyvin perusteltu! Rock like FUCK! |
cruel_destiny 03.09.2006 20:15:29 | |
---|
Hyvin perusteltu! eipä kestä..! ei, ihan totta, puhun vain kokemuksesta, koska olin 15 v. samassa tilassa, mutta otettiin rippilahjaksi mielummin se tokain kalliimpi malli, ja myöhemmin ajateltuna epiphone olisi luultavasti lentänyt seinään... eikä sen puoleen että olisi joku yksinkertainen ennakkoluulo mulla, koska olen ostamassa 335 mallia epiltä. Se SG tuntui vaan ja näytii rimpulalta... toisaalta näitä epiphone vs tokai keskusteluja on täällä viikottain, joten haullakin löytäisi varmasti jotain... I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands! |
Jani The Rock 03.09.2006 20:16:03 | |
---|
No mulla oli Epin SG Custom tossa vähän aikaa. Kyllä se mun mielestä oli hintasekseen ihan kohtuuhyvä soittopeli. Helpposoittonen ja ihan hyvät soundit. Ei ollut vireongelmia tai muuta sellasta. Viimeistelyssä oli tosin sanomista, otelaudan reunalistoituksessa varsinkin. "Lukeminen kannattaa aina, dorka". - Jörn Donner |
fox 03.09.2006 20:38:25 | |
---|
eikä sen puoleen että olisi joku yksinkertainen ennakkoluulo mulla, koska olen ostamassa 335 mallia epiltä. Se SG tuntui vaan ja näytii rimpulalta..... Epin G-400 ainakin tuntu meidän soolokitaristin mielestä ihan OK kitaralta. Ei se kyllä SG:stä kovin paljoa ymmärrä, sillä on niin vanha kitarakin, uudesta ollut. 1974 Gibsoni. Tottahan Epiphonessa on Epiphonen klassinen ja perinteinen lapa, sekin tässä on todettu, että se vaikuttaa. 8) Jaa niin, omasta mielestä Epin Dot omaa turhan paksun kaulan.. |
Bald Anus 03.09.2006 20:58:04 | |
---|
Epiphone SG G-400 on uskomattoman hyvä! Kaula oli tosi hyvä, hyvä soittaa ja mikitkin oli rouheat. Suosittelen! "Hevi on parempaa!" ~8-vuotias serkkuni Metallicasta
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1 |
Muuki 03.09.2006 20:58:04 | |
---|
Mitä ite olen testannut Epiphonen Les Paulia sekä Dottia, niin varmasti SG:kin on ihan jees peli. Yksilöstähän sekin riippuu, niinku aina. Europe on maailman paras bändi. |
fox 03.09.2006 21:03:23 | |
---|
Mitä ite olen testannut Epiphonen Les Paulia sekä Dottia, niin varmasti SG:kin on ihan jees peli. Yksilöstähän sekin riippuu, niinku aina. Juu, eikä sen puoleen, jos minusta tuos Dotissa on paksu kaula verrattuna johonkin ESssiin, niin se on vaan henkilökohtainen mielipide, koska itte tykkään 60´s profiilista.. |
oulamaa 03.09.2006 21:38:17 | |
---|
Itellä on g-310 ja bändin toisella kitaristilla g-400. Kitaroitten välillä on huomattava ero. G-400 on parempi. G-400 ja sitä kalliimmat on varmaan jo ihan hyviä mutta g-310 on hiukan aloittelija mallia vielä. |
Angus 04.09.2006 00:35:56 | |
---|
Tottahan Epiphonessa on Epiphonen klassinen ja perinteinen lapa, sekin tässä on todettu, että se vaikuttaa. 8) Se vaikuttaa ja paljon :) |
msormune 04.09.2006 09:35:30 | |
---|
Oon tosiaan ajatellu hankki Epiphonen SG:n ensimmäiseksi "oikeaksi" sähkökitaraksi (nyt on joku Harley Bentonin Strato..) Mieluusti kuulisin kommentteja, miten toimii, onko valittamista ja onko paljon eroa, kun on tottunu Stratoon, yms..? SG-kitaroissa on perinteisesti painava kaula verrattuna muuhun bodyyn, joten kaula hieman tuppaa "niiaamaan" alaspäin jos kitarasta päästää irti. Kaikki ei tästä tykkää. |
mvirta 04.09.2006 10:20:53 | |
---|
Shut Up 'n Play Yer Guitar |
mie 04.09.2006 11:11:16 | |
---|
SG-kitaroissa on perinteisesti painava kaula verrattuna muuhun bodyyn, joten kaula hieman tuppaa "niiaamaan" alaspäin jos kitarasta päästää irti. Kaikki ei tästä tykkää. Kannattaa ehdottomasti ensin kokeilla SG:tä seisaaltaan ja kaikista mahdollisista asennoista, joissa sitä mahdollisesti tulee soittamaan, ja ajan kanssa. Itse soitin SG:llä puolitoista vuotta enkä koskaan tottunut etupainoisuuteen. Se häiritsi kokoajan soittoa. |
Les Fender 04.09.2006 11:28:56 | |
---|
Itsekkin ajattellut tutustua paremmin SG malliin ja koska tuo ergonomia pidempiaikaisessa käytössä on arvoitus, niin ajattelin ennen G:n ostoa hommata tuollaisen Epiphonen vintage G400. Siinä on Groverin virittimet ja paremmat mikit kohtuu hintaan. Olisko tuosta mallista kokemuksia? "Living is easy with eyes closed!" |
Kannattaa ehdottomasti ensin kokeilla SG:tä seisaaltaan ja kaikista mahdollisista asennoista, joissa sitä mahdollisesti tulee soittamaan, ja ajan kanssa. Itse soitin SG:llä puolitoista vuotta enkä koskaan tottunut etupainoisuuteen. Se häiritsi kokoajan soittoa. ...tai sitten askartelee sen hihnatapin sarven kärkeen Iommin mallia seuraten. Myin juuri pois mulla kauan olleen G-400:sen, jossa moisen operaation tein heti sen hankittuani, eikä ollut kyllä kaulapainoisuudesta tietoakaan sen jälkeen. |
eetu ilimari 04.09.2006 15:50:39 | |
---|
Mulla on itellä Epin SG ja Tokain SG. Epi on ihan ok peli, vaikka toki Tokai on palijon parempi, Tokaissa on mun näpeille parempi soittotuntuma. Epissä vire ei pidä aivan toivotulla lailla, mutta riittävästi kuitenkin. Epissä bonusta ja plussaa mahtavan rupisen räkäisistä soundeista, ainakin meikän vermeillä. "Kannattaa tehä sitä mistä tykkää" |
eewo 04.09.2006 16:41:05 | |
---|
tokai on parempi niin ja myös kalliimpi... Niin ja vois tietty tarkentaa, että oon kattellu sitä Epin G-400 -mallia, eli siitä mieluiten kommenttia |
Nieby 04.09.2006 16:46:06 | |
---|
|
Visakoivu 04.09.2006 16:47:11 | |
---|
pieni tönäisy, ja kitara kuolee. Joo kannattais hankkia tukevampi ständi =o) |