Aihe: Selmer Clavioline
1
aseva
03.09.2006 19:15:27
Tällainen alkukantainen keikkaurku tuli taloomme. Merkki otsikon mukainen Type CMC serie 35 N:o4248. Minkä ikäinen mahtaa soitin olla ja onko kenelläkään kokemusta moisesta?

http://s22.photobucket.com/albums/b … g&refPage=&imgAnch=imgAnch4

http://s22.photobucket.com/albums/b … g&refPage=&imgAnch=imgAnch3

http://i22.photobucket.com/albums/b342/aseva/IMG_0245.jpg

Virtajohto puuttuu, joten en päässyt kokeilemaan soitinta. Putkivahvistin kotelossa ja putkia näkyy olevan itse soittimessakin. Jos löydän sopivan virtajohdon ja totean, että ei toimi, niin mahtaisiko löytä korjaajaa tälle laitteelle?
Karlsson
03.09.2006 19:39:47
Lunttaillen A-Z Of Analoque Synthesis -kirjasta: Claviolinea valmistettiin 1934-65 eli apauttia 30 vuotta. Laite ei ole varsinaisesti urku vaan oikeastaan monofoninen syntikka (!) ja se on tarkoitettu lisäkiippariksi pianoon.

Ainakin oman muistikuvan mukaan tuommoisesta olen nähnyt kuvan, jossa se on kiinnitetty pianon koskettimiston eteen.

Hyvin samanlaista laitetta teki useampikin valmistaja, joista Selmer oli ilmeisesti suurin.
"Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli
aseva
03.09.2006 19:49:59 (muokattu 03.09.2006 19:50:36)
Kuuklasin: Selmer Clavioline. Ihan näyttää käytetyn bändikäytössä.
KoskPaavo
04.09.2006 01:09:12
Tällainen alkukantainen keikkaurku tuli taloomme. Merkki otsikon mukainen Type CMC serie 35 N:o4248. Minkä ikäinen mahtaa soitin olla ja onko kenelläkään kokemusta moisesta?

http://s22.photobucket.com/albums/b … g&refPage=&imgAnch=imgAnch4

http://s22.photobucket.com/albums/b … g&refPage=&imgAnch=imgAnch3

http://i22.photobucket.com/albums/b342/aseva/IMG_0245.jpg

Virtajohto puuttuu, joten en päässyt kokeilemaan soitinta. Putkivahvistin kotelossa ja putkia näkyy olevan itse soittimessakin. Jos löydän sopivan virtajohdon ja totean, että ei toimi, niin mahtaisiko löytä korjaajaa tälle laitteelle?

Otappa yhteyksiä vaikka pikaviestinä.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
uneksija
04.09.2006 11:47:05

Huh, onpa hieno, olen kateellinen! Mistäs tommosen sait? Ebayssahan noita on joidenkin satojen eurojen hintaan (tietääkseni), mutta varmaankin usein vaativat kunnostusta.

Vastaava polyfoninen sähköurku oli myös olemassa, joka oli siis just tommonen pieni, ja sen härvelin nimi oli "Tuttivox". Niitä ei välttämättä oo yhtään toimivia enää olemassa kun pari tai muutama.
aseva
04.09.2006 13:09:43
Että mistäkö sain. En saanut mistään. Ihan ostin kirpparilta Oulussa viime lauantaina. Jätkät ihmettelivät ja katselivat sitä. Poistuivat paikalta ja myyjän sanoessa hinnan, niin maksoin sen mitä pyysi. Oli vielä boxissa kansi auki enkä tiennyt, mitä olin ostanut. Koskaan ei ole tullut samanlaista aiemmin.
aseva
04.09.2006 14:05:40 (muokattu 04.09.2006 14:07:28)
Tuota noin. jos sen paukautan tänne, niin tuskin saan puoltakaan voittoa, jos meinaan panna myyntiin. Mutta , kun kateellisia linjoilla, niin pannaan sitten hinta näkyviin, jotta nostattaisi otsavaltimoita.
.Rullaa
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.22e.
Leikari
04.09.2006 14:21:40 (muokattu 04.09.2006 14:23:54)
teit hyvän kaupan!!
- ei estä pyytämästä muilta enemmän - Huuto.netissähän näkisi, että mihinkä asti nousisi

edit: niin - hintahan muodostuu markkinalla: joku haluaa myydä ja toinen ostaa

Oulussa se sattui nyt noin - Huuto.netissä mahdollinen ostajakunta on laajempi ja enemmän ko. tavaraan orientoitunutta - varsin villejäkin hinnannousuja on nähty kun joku on ollut tarpeeksi kuumana jonkun tavaran perään - - ja osa taas ei kelpaa millään hinnalla...
Soitetaan jamia!
aseva
04.09.2006 14:52:47
Juups ajattelinkin panna huutonettiin, mutta älyävätköhän "hyvän" päälle. Siksi heitin ensin tänne. Saman aloitusviestin laitoin huutonetin keskustelupalstalle, mutta ei ainakaan vielä ole mitenkään kommentoitu.Mitähän tuolla voisi pyytää, kun kunnosta ei ole vielä tietoa? Löytyi kyllä eräs alan harrastaja, joka voisi korjata, jos ei pelaa. Neitissä näkyi kytkentäkaavioita ja konkka-arvoja. Putket saattaa olla kiven alla, jos ei tilaa Ameriikasta asti.
uneksija
04.09.2006 16:08:45 (muokattu 04.09.2006 16:22:02)
Että mistäkö sain. En saanut mistään. Ihan ostin kirpparilta Oulussa viime lauantaina. Jätkät ihmettelivät ja katselivat sitä. Poistuivat paikalta ja myyjän sanoessa hinnan, niin maksoin sen mitä pyysi. Oli vielä boxissa kansi auki enkä tiennyt, mitä olin ostanut. Koskaan ei ole tullut samanlaista aiemmin.

Käsittämätöntä. Mä oon kirppareita kierrellessä aina haaveillu, että jotain tommosta tapahtuis, mutta eipä oo onnannu :P

Terv. nimim. "kateudesta vihreä"

EDIT: ainiin, miten minä nyt unohdin, olenhan minäkin tehnyt läjän vintagelöytöjä, mm. Arp Omni 2 osto- ja myyntiliikkeestä, ilmainen putki-Philicorda jne., mutta kyllä toi "putkisyna Oulun kirpparilta" on vielä kokematta! ;)
aseva
04.09.2006 16:31:59
EDIT: ainiin, miten minä nyt unohdin, olenhan minäkin tehnyt läjän vintagelöytöjä, mm. Arp Omni 2 osto- ja myyntiliikkeestä, ilmainen putki-Philicorda jne., mutta kyllä toi "putkisyna Oulun kirpparilta" on vielä kokematta! ;)

Ainoa harrastukseni on lauantaiaamuinen kierros Oulun kirppareilla. Ovet avataan asiakkaille klo 9.00 TASAN. Jonossa on oltava jo varttia vaille, jotta löytöjä tekee. Toiset myyjät kyllä hamuavat parhaat päältä ja ovat uusille myyjille "apuna" laatikoita purkamassa. Näin oulun Laatukirpputorilla Hiukkavaaran kasarmialueella.
Mutta mitäs ovat nuo löytämäsi tavarat? Omni2 ja putki-Philicorda ei sano mulle yhtään mittään.
Leikari
04.09.2006 16:39:31
Käsittämätöntä. Mä oon kirppareita kierrellessä aina haaveillu, että jotain tommosta tapahtuis, mutta eipä oo onnannu :P

Terv. nimim. "kateudesta vihreä"

kyllä on varsinaiset kalastajan, savolaisen ja poromiehen puheet: "ei minulla mitään ole ..."

:-P
Soitetaan jamia!
uneksija
04.09.2006 19:40:17
kyllä on varsinaiset kalastajan, savolaisen ja poromiehen puheet: "ei minulla mitään ole ..."

Hahaha! Joo mutta kun noloa ensin vinkua että en minä koskaan kun sitten vasta muistaa että ainiin. Toisalta hmm, tosiaan, minähän olen syntyjäni savolainen. Apua.
Karlsson
04.09.2006 21:52:09
Hahaha! Joo mutta kun noloa ensin vinkua että en minä koskaan kun sitten vasta muistaa että ainiin. Toisalta hmm, tosiaan, minähän olen syntyjäni savolainen. Apua.

Nii mäki! On tää pieni maailma!

Eli ikinä en oo hyvää diiliä tehny.
"Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)