Aihe: Hevikitaran ostossa
1 2 3 4 5 6 7
domino
28.08.2006 15:43:34 (muokattu 28.08.2006 15:43:46)
Vaikka en ole jenkkisoloistia koskaan hypistellyt niin uskallan (hypetyksen ja specsien perusteella, sekä japsivehjettä juuri näpränneenä) sanoa että kyseessä on aivan eri laatuluokan vehkeet. Materiaalit menee jenkkivehkeen nimiin, ja japsi-soloistista puuttuu kaulan bindaukset. Muutenkaan tuo japsivehjes ei mielestäni tarjonnut hintansa edestä kitaraa, varsinkin kun kyseessä oli vanhempi lisenssifloikallinen kepakko.

Huomaa nyt sitten vaan se että soitin liikkeissä SL1:sellä hinta yli 3000€, SL3 tuskin lähellekkään niin kallis
makoskela
28.08.2006 18:59:15
Täytyy kehua USA Select -sarjaa. Japseja en ole kylläkään edes kokeillut, mutta
kolme jenkkijaskaa on ollu. Vaihdoin Soloistin aikoinaan pulttikaulaiseen Dinkyyn, koska ykkösen kaula oli niin herkkä ilman lämpötilan vaihteluun. Usein treenikämpälle mennessä kaula lähti elämään ja kielet hirtti kiinni ykkösnauhaan. Ja muutenkin tuo 24 nauhaa on mulle liikaa.
GAS ei ole sairaus - se on elämäntapa.
Secreterial
29.08.2006 07:51:54
Itse olen tässä lähiaikoina ostamassa Jackson RX-10 mallista kitaraa. http://www.muzyczny.pl/images/2110_cc.jpg Tuossa olisi kuva siitä. Tarkoituksena olisi ostaan siihen sitten Craten 120 wattinen vahvistin.
domino
01.09.2006 14:00:07 (muokattu 01.09.2006 14:00:18)
tänäänpä kävin sitten paikallisessa musiikki liikkeessä kyseleen jackson SL3 soloistin hintaa, ja yllätyin positiivisesti, sillä mattamusta SL3 maksais 1370€, eli se sopisi täydellisesti minun hintahaarukkaani! eikös tuo ole hyvälaatuinen kitara nyt sitten? Original floikka, Duncanin mikit, neck-thru-body.. jne.. ?
DZN
01.09.2006 22:48:41
Tänäänpä kävin sitten paikallisessa musiikki liikkeessä kyselemässä jackson SL3 soloistin hintaa. Yllätyin positiivisesti, sillä mattamusta SL3 maksaisi 1370€. Se sopisi täydellisesti minun hintahaarukkaani! Eikös tuo ole hyvälaatuinen kitara nyt sitten? Original floikka, Duncanin mikit, neck-thru-body.. jne.. ?

Kyllä se on. Osta ihmeessä jos saat hyvään hintaan, tuossa pitäisi olla vielä tinkivaraa mukavasti.
Aka. Dino and 6077dino
aptoriar
01.09.2006 23:52:49 (muokattu 01.09.2006 23:54:05)
tänäänpä kävin sitten paikallisessa musiikki liikkeessä kyseleen jackson SL3 soloistin hintaa, ja yllätyin positiivisesti, sillä mattamusta SL3 maksais 1370€, eli se sopisi täydellisesti minun hintahaarukkaani! eikös tuo ole hyvälaatuinen kitara nyt sitten? Original floikka, Duncanin mikit, neck-thru-body.. jne.. ?

Huh, mikä hinta!

Mutta tosiaan, tinkivaraa löytyy varmaan riittävästä, en hirveän paljon yli kiloeuroa tuosta maksaisi.

Ja kyllä, hyvä kitara, mutta tuolla hinnalla saa jo parempaakin, eli tinkimään vaan.

Muoks.: Niin, minulta löytyy siis tuo edeltävä malli lisenssi-floikalla. Muistaakseni maksoin myös vähän yli kiloeuron kolmisen vuotta sitten yhdessä saksalaisessa kaupassa.
"When you read in a magazine that your favourite band is putting out a new album, it's called "Peace of Mind", you're like "yeah... that's right"" - Åkerfeldt
Spike
02.09.2006 01:05:59
Kannattaa muistaa ettei se hardware vielä kitaraa tee. Kyllä sen pitäisi vähän soidakin.
Clearly motivated by an unholy alliance.
domino
02.09.2006 14:18:07
Ja kyllä, hyvä kitara, mutta tuolla hinnalla saa jo parempaakin, eli tinkimään vaan.

Kaikki aina laittavat että tuolla hinnalla saisi paljon parempaakin. se ottaa päähän, koska itse en kyllä tuolla hinnalla löydä parempaa vaikka olen etsinyt. Asun Oulunläänissä, joten mistään helsingistä en ala käytettyä kitaraa ostamaan yksityiseltä.. muutenkaan liian kaukaa en ala ostamaan, sillä jos en saa nähdä ja koittaa kitaraa ennen ostoa, en voi tietää mitään sen oikeasta kunnosta jne. myöskään Thomannilta en tilaa koska sitäkään en voi testata.. eli kertokaa nyt hyvät ihmiset että mistä saan tuolla hinnalla parempaa (1000 - 1500€)
aptoriar
02.09.2006 15:02:42
eli kertokaa nyt hyvät ihmiset että mistä saan tuolla hinnalla parempaa (1000 - 1500€)

Oolrait, jos et sen enempää etsiä halua, saattaa tuo olla sitten paras vaihtoehto. Tuossa viestissäni se pointti oli kumminkin että tuo 1300€ on liikaa ko. kitarasta ja että tinkiminen kannattaa.
"When you read in a magazine that your favourite band is putting out a new album, it's called "Peace of Mind", you're like "yeah... that's right"" - Åkerfeldt
domino
03.09.2006 15:21:13
Oolrait, jos et sen enempää etsiä halua, saattaa tuo olla sitten paras vaihtoehto. Tuossa viestissäni se pointti oli kumminkin että tuo 1300€ on liikaa ko. kitarasta ja että tinkiminen kannattaa.

hinnan saan kyllä laskettua siihen tonnin luokkaan
domino
03.09.2006 21:24:39
mutta eikö tuossa ole floikka ja mikit melkolailla viimesen päälle? entä puumateriaalit? tietoa tietoa? ? :D
Muuki
03.09.2006 21:47:48
mutta eikö tuossa ole floikka ja mikit melkolailla viimesen päälle? entä puumateriaalit? tietoa tietoa? ? :D

Varmasti on ihan hyvä peli, vaikka lavassa ei luekkaan "USA".

Ihan peruspuut, leppää ja vaahteraa, hyvin ainakin itsellä soinut. Ja neck-thru:sta puhumattakaan. Oikeat Duncanit ja OFR -talla(ko), mitäpä sitä muuta hevikepiltä vaatisi :=).
Europe on maailman paras bändi.
Invader
03.09.2006 21:53:02

Floikka tuossa on parasta mitä rahalla saa, mikit huippulaatua nekin. Puista en tiedä, tuskin nekään mitään kakkoslaatua tuon hintaluokan vehkeessä ovat.
Tai sitten ei..
DZN
03.09.2006 22:43:32
Ei nuo japaniosaston puut niin huonoja ole. Uskaltaisin väittää, että ovat samaa tasoa perus ESP:n kanssa. Vanha totuus toki on, että kannattaa soittaa ennen ostoa.
Aka. Dino and 6077dino
Ben_D
04.09.2006 07:24:39

Floikka tuossa on parasta mitä rahalla saa, mikit huippulaatua nekin. Puista en tiedä, tuskin nekään mitään kakkoslaatua tuon hintaluokan vehkeessä ovat.

Ehkä nimenomaan "Floikka" on parasta, mitä rahalla saa, mutta tremolosta en olisi varma...nimittäin Kahler on aika varteenotettava haastaja Floyd Roselle. Ennenkun ostat Jacksonia niin tsekkaa käytettynä Charvel Model 4, 6 ja 650.
http://www.fiercemetal.org
apuri
04.09.2006 11:28:24
Jooo..

itse en kyllä mattamustaa keppiä ostaisi sillä siitä tulee hyvin äkkiä laikukas jos vähänkin enemmän soittelee. Kohdat johon kädet osuvat kiillottuvat aika nopeasti.

Kahler ei oikeastaan ole niin ihmeellinen kampi kuin monet olettavat. Tallassahan ei kieliä lukita mitenkään. Jos siis puhutaan malleista jotka eivät ole floydlisenssimalleja.
Ben_D
04.09.2006 11:44:50 (muokattu 04.09.2006 11:45:46)

Kahler ei oikeastaan ole niin ihmeellinen kampi kuin monet olettavat. Tallassahan ei kieliä lukita mitenkään. Jos siis puhutaan malleista jotka eivät ole floydlisenssimalleja.

Niinno..mä tarkotin tässä 2300 sarjaa, joka Charvelissani on...muista en tiedä.
Ben_D
04.09.2006 11:52:40

jpentti
04.09.2006 15:49:38
Onko kellään vielä kokemusta millainen on tuo SL3:n Floikka (FRT-02000) sehän ei ole sama kuin USA-malleissa (Original Floyd Rose). Floyd Rosen sivuilla ei myöskään ole mitään mainintaa kyseisestä härvelistä...eli onko kyseessä jokin edullisempi versio OFR tallasta ja onko se tehty kunnon materiaaleista?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)